• Anonym (Fryken)

Galna löpsedlar koppling med ens barn

Dagligen ramlar det in konstigheter som olika A-G kändisar hamnar in i. Som tur är kan man bara skita i att titta på allt genom att stänga webbläsaren, MEN...
    Vad gör man när ett av ens barn har fått en ny kompis i form av barnet till en av dessa löpsedeltokerier?!? 

Är tydligen skitimpad av kändisens barn ifråga. Oroar mig för att det kanske blir en framtida partner. Känner bara åhhhhhh! För mycket just nu. Vad gör man? 

• Svar på tråden Galna löpsedlar koppling med ens barn
  • Anonym (E)

Ingenting. Var glad att ditt barn har en kompis! Så länge hen inte inspirerar till droger, brottslighet och annat skit som med vilken person som helst ska du inte lägga dig i.

• Anonym (Fryken)

Jag är diplomatisk i de flesta väder, men kan inte se mig hamna in i nån djupare dialog med föräldrarna. Det är nog det som stör mig mest. Dessutom kom det infarande i samband med när jag just ojat mig hejdlöst över det som har gått att läsa för att helt bli caught by surprise...X vill över tilll Y för X är så himla bra. Har inte ens tänkt på att vi bor så nära varandra.

• Anonym (E)
    Anonym (Fryken) skrev 2023-04-10 11:55:05 följande:

Jag är diplomatisk i de flesta väder, men kan inte se mig hamna in i nån djupare dialog med föräldrarna. Det är nog det som stör mig mest. Dessutom kom det infarande i samband med när jag just ojat mig hejdlöst över det som har gått att läsa för att helt bli caught by surprise...X vill över tilll Y för X är så himla bra. Har inte ens tänkt på att vi bor så nära varandra.

Det som stör dig mest är att du inte kommer att ha intressanta samtal med föräldrarna... Det är inte du som ska bli kompis med dem vet du, ni ska bara kunna vara civiliserade mot varandra, ingen tvingar er att umgås. Låt barnen träffas så länge det inte blir negativa följder för ditt barn. Och så får du väl hålla tillbaka lite på dina personliga åsikter om de där människorna så länge.
  • Anonym (Äldre dam)

Vad är en ag-kändis??

• Anonym (Dömande)

Mina barn som nu är tonåringar har vänner i alla samhällsklasser.
    Superhärliga ungdomar som många gånger fått mina fördomar på fall.

Dessutom har du  möjlighet att vara källkritisk, bjud hem kompisen och kändisföråldrarna, vem vet ni kanske bondar!

• Anonym (Fryken)
    Anonym (Äldre dam) skrev 2023-04-10 15:00:38 följande:

Vad är en ag-kändis??

Kändisar som är kända i olika utsträckning kort sagt. 
  • Anonym (Fryken)
    Anonym (Dömande) skrev 2023-04-10 15:00:44 följande:

Mina barn som nu är tonåringar har vänner i alla samhällsklasser.
    Superhärliga ungdomar som många gånger fått mina fördomar på fall.

Dessutom har du  möjlighet att vara källkritisk, bjud hem kompisen och kändisföråldrarna, vem vet ni kanske bondar!

Jag vill inte outa vad det rör sig om i detalj. Jag tror att det skulle bli tydligare då. Jag har inga problem när det gäller folk av olika samhällsklasser och har, även om jag förstår att det kan tolkas annorlunda här ett väldigt öppet sinnet till folk generellt. Berättade nyligen för ett syskon till mig. Hen missförstod först, men när hen insåg problematiken vart det ett väldigt chockerat ansikte jag fick beskåda.
  • Anonym (Fryken)
    Anonym (E) skrev 2023-04-10 13:12:59 följande:
    Det som stör dig mest är att du inte kommer att ha intressanta samtal med föräldrarna... Det är inte du som ska bli kompis med dem vet du, ni ska bara kunna vara civiliserade mot varandra, ingen tvingar er att umgås. Låt barnen träffas så länge det inte blir negativa följder för ditt barn. Och så får du väl hålla tillbaka lite på dina personliga åsikter om de där människorna så länge.
    Kommer att göra mitt absolut bästa.
Svar på tråden Galna löpsedlar koppling med ens barn