Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM Maj 2023

Godmorgon!❤️ Jag hade äl igår så vi är inte långt ifrån varandra! Hoppas innerligt det är vår tur nu! Bra att sänka kraven lite, jag ska också försöka hålla mig från testandet men de kommer vara svårt som vanligt! Tror dock jag kommer se på tempen om de kan vara något eller ej senare.

Nej har inte heller sett till henne!

Foodie92, hur går det och vart i cykeln är du?🥰🥰

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-05-05 09:47:39 följande:

Godmorgon alla fina!
    Nu närmar sig äl för oss, enligt nc app ska den ske söndag och enligt ff på tisdag. Jag tog ett ältest idag som inte antydde till någon stegring. Har försökt sänka kraven denna månad och ska inte testa alla förrän efter bim för att minska risken för besvikelse.
    Hoppas det går bra för er alla!
    Har någon hört från foodie92? Har hon plussat? Har inte sett henne på ett tag 😍

• Syskonförsök

Jag tyckte inte jag såg något på ditt test du la ut häromdagen men däremot spänd på din graf. Att den helt plötsligt vänder uppåt kan ju tyda på att ägget fäste ganska sent. Hoppas att du får ett plus närmsta dagarna och att tempen fortsätter vara hög! :)

My871 skrev 2023-05-05 11:44:53 följande:
    Det är tyvärr inte starkare än gårdagens streck, så jag inväntar en sen mens istället tyvärr. Magen värker, så den dyker nog upp snart:( hur går det för dig? 
  • Syskonförsök

De där testen är så luriga! Jag vågar varken säga bu eller bä. Stirrar en på testet när det precis är taget så tycker jag det är vanligt att en ser streck, efter en minut brukar det dock försvinna om det är negativt. Men i detta fall skulle jag nog råda dig att bara prova igen imorgon bitti och se om de blir starkare, då är det säkert något! hur många dagar efter ägglossning är du? Tar du temp och kan se något spännande där?

Embarazada skrev 2023-05-06 10:06:13 följande:

Jag brukar alltid få spökstreck på babyplan, men det här var lite udda, direkt jag tog testet så syntes det "väldigt" bra:

Efter typ två minuter så försvann det i princip:

Och efter typ 5 min så ser man bara ett tydligt gråaktig streck. 
    Någon annan som fått såhär tidigare? 

• Syskonförsök

Ju mer jag ändå stirrar på det desto Mer tror jag ändå de kan vara något. Håller tummarna ❤️❤️

Embarazada skrev 2023-05-06 10:06:13 följande:

Jag brukar alltid få spökstreck på babyplan, men det här var lite udda, direkt jag tog testet så syntes det "väldigt" bra:

Efter typ två minuter så försvann det i princip:

Och efter typ 5 min så ser man bara ett tydligt gråaktig streck. 
    Någon annan som fått såhär tidigare? 

• Syskonförsök

Hoppas ni prickar ❤️❤️ vi är äntligen förbi ägglossning och även om tempen inte stigit mycket är den på väg upp och det är så skönt att det är över denna gång. Nu orkar jag inte tänka så mycket utan mäter tempen varje dag så tror jag faktiskt jag bara kommer se på den om de är värt att ta något test sen eller inte. Håller också tummarna för oss! 

undrar om inte foodie väntar på ägglossning och kanske inte är så aktiv? fick Hon plus borde hon tittat in och delat det!! 

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-05-06 11:46:50 följande:

Jag tog ett lh igår som var tokneg, i morse snäppet starkare så jag tror att äl är på intågande nu. Möjligtvis att jag får fullt utslag ikväll eller imorgon. Har inga äl-känningar alls dock, lite ökad sexlust bara. Vi fick till det idag och jag hoppas vi lyckas imorgon med, veckorna brukar vara tyngre då vi båda har krävande jobb. 

Syskonförsök jag håller tummarna för oss båda denna månad ❤️ Undra hur det gått för foodie, hon kanske har tagit en paus, eller så har hon plussat. Hoppas verkligen på det sistnämnda 😍😱

• Syskonförsök

Ja samma här att tänka sig plussa efter missfallet.. både lycka och ångest när det händer. Sen har jag en ny tjänst och hade jag kunnat välja så hade jag önskat bf i april/maj 2024 men det går ju inte direkt boka! Skulle dock bli jätteglad om de blir innan med. Går vi efter sommaren och det inte hänt något kommer det däremot bli väldigt jobbigt! om vi skulle behöva ha elva försök bakom oss igen kan jag inte ens föreställa mig men det är största ångesten att det återigen ska ta lång tid!!! Hoppas innerligt det är vår tur snart!! 

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-05-06 20:10:50 följande:

Syskonförsök det är samma här, försöker fokusera på tempen endast denna månad. Så tungt att förvänta sig ett plus när det blev en kemisk förra gången 😞 
    Försöker hålla andan uppe , tänker att under semestern kommer jag släppa allt vad heter temp/försök och bara slappna av 

• Syskonförsök

Anar också på det blå! Dock hört väldigt dåligt om de testen men aldrig provat själv! Så vet inte om de kan vara spök??

SeptemberB skrev 2023-05-07 08:05:33 följande:

Lovade mig själv att jag skulle ta det lugnt och testa först 3 dagar efter BIM, men det gick inte 😅 Testade positivt med första barnet på BIM och med ett missfall på äl+12. Är nu på ÄL+8 så jag hade inte väntat mig att se något, men anar ändå en skugga på ena testet?

Det blå testet är ett one strip med känslighet 10 mlU/ml. Det röda ett rfsu med känslighet 25 mlU/ml. Tog kortet efter 5 min men de såg likadana ut efter 3 min.

Helt onödigt att testa så tidigt för jag blev absolut inte klokare av detta!

• Syskonförsök

Kanske finns möjlighet för cd27? Men om inte så kan ibland lutealfasen ändras en cykel utan att det är konstigt! Jag antar att du även tagit test ifall att som varit negativt?

My871 skrev 2023-05-07 08:00:06 följande:

jag ger upp det här snart. Så fort man börjar försöka för bebis så ställer kroppen till det. Brukar ha en menscykel på 31 dagar och en lutealfas på 11 dagar. Nu strular tempen och ingen mens kommer. Hade jag inte ägglossning när nc trodde att jag hade det? Kan inte mensen bara komma så vi kan testa igen. 

• Syskonförsök

Ja jag läste i någon annan tråd här en stund sedan att de alltid ger spök men en vet aldrig! Hoppas de är något ❤️

SeptemberB skrev 2023-05-07 08:28:43 följande:
    Jag har också hört dåligt om dem! Använde deras ägglossningstest ett tag men fick aldrig starkt utslag där trots att andra ältest visade tydligt positivt...

Antar att det bara är att vänta och se 😊
Svar på tråden BIM Maj 2023