• My871

BIM Maj 2023

Jag har Aldrig haft så vacker kurva som jag haft efter denna ägglossning. Den brukar studs upp och ner som en galning:) ägglossning+9 idag och tyckte mig se ett svagt, svagt streck på stickan. Tror väl dock att det var önsketänkande bara:) morgondagens tempning blir spännande :) 

• My871
    Familj123 skrev 2023-05-01 12:41:45 följande:
    En till bild 

Jag ser ett svagt streck där! 

hur många dagar sen ägglossningen? Håller tummarna för dig :)

• My871
    Anonym (Ivf) skrev 2023-04-30 07:17:58 följande:

Hej Starkare streck idag men tempen har sjunki. så orolig för att det kanske blir mf 

Hur har det gått för dig? Har du tempar mer? Testat mer? :) 
  • My871

Nu behöver jag eran hjälp. Jag tempar och har det senaste året haft en lutealfas på 11 dagar, med mens den 12 dagen efter ÄL. tempen har gått ner inför BIM denna månad och livet kändes riktigt ruttet och hopplöst. Så tråkigt så jag till och med struntade i att tempa en dag för magvärken och Tempen visade att snart kommer mensen. Nu är jag iaf på ägglossning +13, tempen gick upp i morse, det är mindre värk i magen idag och ingen mens har dykt upp. Fick hem testa tidigt test från babyplan idag som jag testade med på kvällen och fick streck som var så pass tydliga som dom fastnade på bild. De syns väl säkert inte här på FL. vad händer med min temp egentligen och brukar babyplanS testa tidigt få så pass starka spökstreck så de kan fångas upp på bild? Jag har inte använt dom tidigare :) 
  • My871
    Anonym (MiniRodini) skrev 2023-05-05 08:30:38 följande:
    Förstår besvikelsen! Och den har man såklart rätt till oavsett om det är första försöket eller försök 10+. Vi har ju alla en barnlängtan inombords, så vore konstigt om vi inte reagera. Håller tummarna för att nästa månad är din tur Hjärta
    My871 skrev 2023-05-05 06:47:48 följande:

Såhär ser  tempen ut idag. Vad händer egentligenFörvånad

Men vad spännande! Du har inte tagit ett till test nu på morgonen? Tyckte eventuellt att jag kunde ana något på ditt test igår, men ibland ser man ju vad man vill se på de där testerna? Håller tummarna! 

Det där är ett solklart plus så grattis och njut Hjärta 

Det är tyvärr inte starkare än gårdagens streck, så jag inväntar en sen mens istället tyvärr. Magen värker, så den dyker nog upp snart:( hur går det för dig? 
  • My871
    Mamanda90 skrev 2023-05-05 07:44:10 följande:
    Visst är det ett plus? 😭 kan inte fatta det riktigt då jag inte har några symptom mer än varit lite yr de senaste dagarna 🥹
    Stort grattis :) 
  • My871
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-05-05 07:12:21 följande:
    Spännande! BIM idag? Jag hade också en temphöjning nu på morgonen men testade negativt igår. Ska testa imorgon om inte tempen sjunker Imorgon. 
    Jag skulle haft mens för två dagar sen :) håller tummarna för dig :)
  • My871

jag ger upp det här snart. Så fort man börjar försöka för bebis så ställer kroppen till det. Brukar ha en menscykel på 31 dagar och en lutealfas på 11 dagar. Nu strular tempen och ingen mens kommer. Hade jag inte ägglossning när nc trodde att jag hade det? Kan inte mensen bara komma så vi kan testa igen. 

• My871
    Syskonförsök skrev 2023-05-07 08:15:04 följande:

Kanske finns möjlighet för cd27? Men om inte så kan ibland lutealfasen ändras en cykel utan att det är konstigt! Jag antar att du även tagit test ifall att som varit negativt?

Jg provar c-vitamin denna cykeln sen ägglossning, det kanske är den som strular till det för mig. 

jo, jag har testat och det visar inga starka fina streck. Babyplan ska jag aldrig mer köpa. De visar ju svagt streck på varje test utan att det är något :) 
    hur går det för dig? Ska du testa före bim? 

• My871
    Syskonförsök skrev 2023-05-07 10:03:25 följande:

C vitamin ska ju öka progesteronet så kanske automatiskt ökade lutealfasen? Spännande tanke och i så fall en positiv sådan eftersom det ger längre tid för ett ägg att fästa ordentligt. Spänbande, hoppas strecken ökar! 

Jag har planerat att testa på fredag och/eller lördag nästa vecka. Har en planerad middag fredag och vill gärna testa innan jag dricker lite vin ifall att. Då borde jag vara på äl+9 så eventuellt för tidigt men ändå. Men de gånger jag varit gravid har jag sett det tydligt på tempen innan så blir spännande att ta tempen varje dag nu helt enkelt. Än så länge ser det mörkt ut men är bara på äl+4!

Det är ju alltid lika spännande att testa. Bara man inte blir alltför besviken om det är negativt så tidigt. Fortsätter du alltid testa när ägglossning har bekräftats? jag tycker det känns lite som ett stressmoment att göra det. Det är ju ändå rätt mycket olika saker som kan påverka tempen på morgonen:) 
    jag

gjorde en lite justering i tempen ena dagen och då flyttades ägglossningen framåt lite. det kanske förklarar den långa cykel, men jag borde fortfarande ha fått mensen nu. Det kanske är cvitaminen som förlänger lutealfasen då:) 
    typsikt nog så slutade vi ju sexa till det lite för tidigt då:( 
  • My871

Idag blev det stort tempdrop och sen dök mensen upp. Jisses vilken mensvärk jag hade inatt. Har knappt varit med om  det tidigare. Som värkar vid en förlossning typ:s 
    känns skönt att kunna ladda om nu iaf Efter denna långa cykel. Cvitaminen kanske gjorde att lutealfasen blev längre, vilket ju bara är bra :) 
    håller tummarna för er andra och hoppas över till nästa bim-tråd istället :) 
Svar på tråden BIM Maj 2023