Syskonförsök skrev 2023-05-07 10:03:25 följande:
C vitamin ska ju öka progesteronet så kanske automatiskt ökade lutealfasen? Spännande tanke och i så fall en positiv sådan eftersom det ger längre tid för ett ägg att fästa ordentligt. Spänbande, hoppas strecken ökar!
Jag har planerat att testa på fredag och/eller lördag nästa vecka. Har en planerad middag fredag och vill gärna testa innan jag dricker lite vin ifall att. Då borde jag vara på äl+9 så eventuellt för tidigt men ändå. Men de gånger jag varit gravid har jag sett det tydligt på tempen innan så blir spännande att ta tempen varje dag nu helt enkelt. Än så länge ser det mörkt ut men är bara på äl+4!
Det är ju alltid lika spännande att testa. Bara man inte blir alltför besviken om det är negativt så tidigt. Fortsätter du alltid testa när ägglossning har bekräftats? jag tycker det känns lite som ett stressmoment att göra det. Det är ju ändå rätt mycket olika saker som kan påverka tempen på morgonen:)
jag
gjorde en lite justering i tempen ena dagen och då flyttades ägglossningen framåt lite. det kanske förklarar den långa cykel, men jag borde fortfarande ha fått mensen nu. Det kanske är cvitaminen som förlänger lutealfasen då:)
typsikt nog så slutade vi ju sexa till det lite för tidigt då:(