Inlägg från: Oväntadedrömmen |Visa alla inlägg
  • Oväntadedrömmen

BIM Maj 2023

Här antar jag att ägglossning skett som uträknat idag. Fick vad jag tror är ägglossningssmärta nu på kvällen. Det brukar infinna sig den här tiden i cykeln. Men jag kan ju förstås inte veta, jag varken tempar eller tar ältest. Går enbart på kroppens signaler, som humör, flytningar och smärta. 🙂

Idag fick vi feeling och fick till två tillfällen idag och har lyckats få till en gång per dag under hela veckan. Hade velat få till det imorgon också, men jag jobbar ett långpass och sambon hinner börja jobba innan jag kommer hem på kvällen! Typiskt. 😅

Nu börjar den långa perioden mellan äl och mens. Vad ska man sysselsätta sig med för att få tiden att gå snabbt?

• Oväntadedrömmen
    Björnensfru skrev 2023-04-21 06:12:23 följande:

Hej

la in mig i listan. Tror BIM är 2/5 men då jag haft hormonspiral i över 10 år så är jag osäker på om kroppen hoppat in på samma cykel som jag hade förr eller hur det är. 

vi är iaf på första försöket för vårat första gemensamma barn men mitt fjärde barn. Jag är 39år och sambon är 30år. 

det är både spännande och lite läskigt att ge sig ut på denna resa igen då jag trodde jag var klar med att få barn och mina tre är ganska stora nu (12, 14 och 17) 

Välkommen!
    Jag förstår känslan med att det är spännande och läskigt. Mitt barn blir 15 i år och jag har trott i alla år att jag inte ska ha fler barn. Men se så man kan ändra sig tillslut 🙂
  • Oväntadedrömmen
    Bakpotatis skrev 2023-04-26 09:50:01 följande:

Någon mer om haft ÄL och går och väntar och väntar nu? Hade ÄL i söndags, vi fick till det på fredag kväll så hoppas det är tillräckligt. Har dock hamnat i en helt vidrig situation nu. Dagen efter fick jag reda på att min man har varit otrogen. En gång för 5 år sedan och en igen i höstas. Samma tjej, upptäckte eftersom jag såg foton och meddelanden. Känner mig helt tom, hade absolut ingen aning och har aldrig varit orolig eller misstänkt någonting. Vet inte vad som kommer hända med oss nu men kan inte låta bli att hoppas att jag är gravid, men samtidigt känna mig skräckslagen för om jag skulle vara det. Känns dock inte troligt, men den nivå av stress och panik jag har haft i kroppen de senaste dagarna tvivlar jag att något ägg skulle vilja fästa alls... 

Jag är på på ca äl+6. Men jag har tappat hoppet totalt denna månad. Känns som det aldrig kommer bli något. Jag har varit sjuk en del det sista, samt har reumatism vilket kan göra det svårare att bli gravid. Vi har dock inte försökt länge, så jag har bara hjärnspöken just nu.
    Den här cykeln är jag inte alls förväntansfull, opererade fingret igår och förstår helt klart att inget ägg vill fästa eller stanna kvar just nu 🙂 så jag tror det blir lätt att hålla sig från tester nu.

Men vad fruktansvärt. ❤️ tror du ni kan arbeta igenom det eller kastar du honom? 
  • Oväntadedrömmen
    Bakpotatis skrev 2023-04-26 10:15:58 följande:
    Och angående hopp och att testa - ibland är det nästan det jobbigaste! Att hoppas och bli besviken. Kan tycka det är enklast att tro det värsta så man är förberedd och om det ändå blir positivt, blir man dubbelt så glad
    Jag förstår dig,  med ett långt liv ihop vill man att det ska fungera. Följ hjärtat ❤️

Ja, jag har tyckt det varit spännande och tyckt det varit lite roligt innan. Men den hör gången är allt hopp ute. Så pass att min sambo blir ledsen för att jag är så pessimistisk just nu.
  • Oväntadedrömmen

Drömde inatt äl+7 att jag plussade, eller rättare sagt jag hade lagt ifrån mig testet och någon annan hittade det och vrålade att någon hade plussat. 

Var tvungen att ta ett test imorse på grund av det. Men självklart negativt, tänker att även om det hade tagit sig, så hade det varit för tidigt. 😅

Nu tänker jag inte testa förrän efter bim, så länge jag inte drömmer sånt tok igen 😅

• Oväntadedrömmen

Bim är här och jag tog ett tidigt test nu när jag gick upp. Inget tillstymmelse till streck och ingen mens. 

Inte heller några symtom på varken mens eller graviditet. 

Går jag efter längsta cykeln jag haft, så kommer mensen senast imorgon.

Bara att vänta och se, jag har uselt tålamod och hade hoppats på antingen mens eller plus idag så att man vet.

• Oväntadedrömmen

Haha. Som ett trollslag dök mensen upp som planerat alldeles nyss. Men jag blir kvar i tråden och uppdaterar min nya bim 😅

• Oväntadedrömmen

2/5 MarKih83 försök 3, 4:e barnet
    2/5 Björnensfru, försök 1, 4:e barnet
    3/5 ivf efter 1,5 års försök, 3 barnet 
    3/5 My871, 1 försöket efter ma dec2021, 5:e barnet 

3/5 Ellika123, försök 1, första barnet 
    3/5 ida543, försök 1 direkt efter MF, första barnet
    4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 Kriss 1 försöket, första barn
    4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet
    5/5 AJMB, första försöket, första barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    5/5 sanlin1990, minns inte ens vilket försök, 2a barnet.
    6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet
    10/5 Mmajors, försök 2 efter mf, första barnet
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    13/5 MiniRodini, försök 1, andra barnet
    13/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet 
    16/5 Loui123, försök 5, andra barnet
    16/5 SeptemberB, försök 1, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 Mammi, försök 2, andra barnet 
    18/5 Deer10, försök 2, första barnet
    18/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    21/5 Milor, första försöket, andra barnet
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet
    22/5 Frelwi, 3e försöket, 2a barnet
    22/5 malinj83 12e försöket 5e barnet
    26/5 Lina98, 13e försöket, första barnet
    27/5 Potatisbulle, 6:e försöket, första barnet
    27/5 Barbrastreisand
    29/5 ovantadedrommen, försök 6-7, andra barnet
  • Oväntadedrömmen

Äl+5 idag, tog ältest den här gången och mycket riktigt indikerar det på äl när min kropp signalerar att det är dags 🙂

Än så länge har jag inga symtom, till och med så jag blir fundersam. Jag brukar alltid få extremt ömma bröst 3-4 dagar efter äl, men än så länge ingenting. 

• Oväntadedrömmen

Jag börjar misstänka att trots positivt ägglossningstest så blev det ingen ägglossning den här gången.
    Äl+8 idag och jag har inga symtom över huvudtaget på att mensen komma skall om 1 vecka.

I vanliga fall får jag fruktansvärt ont i brösten redan äl+4-5, så pass att man knappt kan nudda dem  sen lider jag ju även av pmds, men den här veckan har jag haft mycket energi, möblerat om och storstädat. Inte mått psykiskt dåligt alls.

Så bara invänta mensen och även inse att den kan bli sen om ägglossningen inte blivit av. 🙂

Någon mer som kännt så tydligt att ägglossning inte blivit av?

• Oväntadedrömmen

Trefaldigmästareikärlek och kawa81:

Vad spännande! Då är hoppet kanske inte helt över ändå 😁 
    Jag fick barn för 15år sedan, så jag minns inte alls hur jag kände det då 

Blir att testa till helgen, bim är på måndag nästa vecka 😁

• Oväntadedrömmen

Kawa81: 
    Haha. Det enda jag minns från 15 år sedan är att jag tog ett test på ungdomsmottagningen.  Varför jag misstänkte att jag var gravid, det har jag ingen aning om.  🙂

Milor: grattis!😁

• Oväntadedrömmen
    cutepenguin skrev 2023-05-24 09:08:36 följande:

Plussade imorse!! Är så glad!

Hade BIM 19/5, men har avvaktat för att jag tänkt att mensen bara är lite sen. Men efter att ha haft molande värk till och från i 3-4 dagar utan någon mens i sikte tog jag ett test och det är positivt! 

Grattis 😁
  • Oväntadedrömmen
    MarKih83 skrev 2023-05-25 06:59:27 följande:

Äl +8 idag. Inga symptom😶 testade negativt imorse. Tänker testa varje dag nu fram till BIM, jag har ju köpt storpack så slösar😆 sen tycker jag det är roligt att ha nåt att göra i väntan.

Hur gör ni andra, kan ni vänta fram till BIM med att testa? 😄

Nej jag har köpt storpack och testat rätt friskt jag med. Tänker alltid att jag ska hålla mig, men det är svårt att låta bli. Haha.

Jag har aldrig fått ett spökstreck på babyplans, så jag delar inte samma upplevelser som många andra. Och då har jag ändå testat i alla fall i över ett halvår🤭

Jag är på äl+11, men negativt idag. Jag tror inte att jag ägglossade den här gången då jag inte haft några av mina vanliga ägglossningssymtom, vilket min karl tydligen också tänkt på. Några här sa att det kan tyda på graviditet.  Så hoppet är inte helt ute 🙂
  • Oväntadedrömmen
    3 dagar kvar till bim. Inte kännt några älsymtom som jag berättat om tidigare och idag var ett tidigigt test från cb negativt.

Fick dessutom extremt godissug idag. Så mensen borde komma om någon dag enligt beräkning. 🙂
Svar på tråden BIM Maj 2023