Inlägg från: SeptemberB |Visa alla inlägg
  • SeptemberB

BIM Maj 2023

La till mig själv i listan. Tror jag hade ägglossning i lördags (positivt test fredag morgon), men fick ta en stor dos kortison i torsdags på grund av allergisk reaktion så vet inte om det kan ha påverkat ägglossningen!

2/5 Lina98, försök 12, första barnet

2/5 MarKih83 försök 3, 4:e barnet

2/5 Björnensfru, försök 1, 4:e barnet
    3/5 ivf efter 1,5 års försök, 3 barnet 
    3/5 My871, 1 försöket efter ma dec2021, 5:e barnet 
    3/5 Ellika123, försök 1, första barnet 
    3/5 ida543, försök 1 direkt efter MF, första barnet
    4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet
    4/5 Kriss 1 försöket, första barn
    4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet
    5/5 AJMB, första försöket, första barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    5/5 sanlin1990, minns inte ens vilket försök, 2a barnet.
    6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet
    10/5 Mmajors, försök 2 efter mf, första barnet
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    12/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    13/5 MiniRodini, försök 1, andra barnet
    13/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet 
    16/5 Loui123, försök 5, andra barnet
    16/5 SeptemberB, försök 1, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)
    18/5 Deer10, försök 2, första barnet
    21/5 Milor, första försöket, andra barnet
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet
    22/5 Frelwi, 3e försöket, 2a barnet
    22/5 malinj83 12e försöket 5e barnet
    27/5 Potatisbulle, 6:e försöket, första barnet
    27/5 Barbrastreisand 
  • SeptemberB

Lovade mig själv att jag skulle ta det lugnt och testa först 3 dagar efter BIM, men det gick inte 😅 Testade positivt med första barnet på BIM och med ett missfall på äl+12. Är nu på ÄL+8 så jag hade inte väntat mig att se något, men anar ändå en skugga på ena testet?

Det blå testet är ett one strip med känslighet 10 mlU/ml. Det röda ett rfsu med känslighet 25 mlU/ml. Tog kortet efter 5 min men de såg likadana ut efter 3 min.

Helt onödigt att testa så tidigt för jag blev absolut inte klokare av detta!

• SeptemberB
    Syskonförsök skrev 2023-05-07 08:12:48 följande:

Anar också på det blå! Dock hört väldigt dåligt om de testen men aldrig provat själv! Så vet inte om de kan vara spök??

Jag har också hört dåligt om dem! Använde deras ägglossningstest ett tag men fick aldrig starkt utslag där trots att andra ältest visade tydligt positivt...

Antar att det bara är att vänta och se 😊
  • SeptemberB
    Syskonförsök skrev 2023-05-10 06:48:26 följande:

Detta känns tyvärr inte som en vinnande graf! så tror redan nu att det blir ett nytt försök med bim juni tyvärr! Och vi som för en gång skull sexade till det bra och maken slutade till och med bada med lillan varje kväll för att optimera spermierna 😢 men men. Förra månaden badade han varje kväll och vi hade sex en enda gång i samband med ägglossning som ledde till ett plus så verkar inte vara döden att inte vara så här duktiga varje gång! 

om någon inte förstår varför jag ger upp redan äl+7 så är det för att temperaturen inte stigit så mycket. Vid plus har den gått upp till 36,8 runt dag 6-7 efter ägget fäst! Hänger kvar till mens men ställer in mig på att det inte tog sig denna gången!

Vi får komma igen i junitråden! 

Jag har tagit ett test varje dag med One step graviditetstest. Tre av fyra av dem har visat svaaaaaaaaaaagt streck som ändå fastnar på bild. Tog även rfsu igår och tycktes ana en skugga, men tror det bara är inbillning och har fått spökstreck på dem tidigare!

Är på äl+11 nu så tror inte det blir något den här gången utan satsar på juni 😊
  • SeptemberB

Har haft en så konstig cykel den här månaden. Trodde jag skulle få mens imorgon (har alltid spottings 1-4 dagar innan mens, men har inte fått spottings idag så jag kollade mensappen. Då är den inställd på att jag ska få mens dag 26 trots att jag 95% av gångerna får mens dag 28-29. Testade senast på det jag trodde var äl+11, men då var jag kanske på äl+8-9?

Bara ett förvirrat inlägg. Är illamående, har munsår, ömma bröst och drack ett glas vin idag som jag bara tyckte smakade surt. Alla symptom som jag hade innan BIM förra graviditeten.

Tror inte jag är gravid trots det utan att det blir nytt försök nästa månad, men jag är glad om nästa cykel flyttas fram lite för det innebär att eventuell BF blir i slutet av februari/början av mars. Det hade passat bäst med annat i livet (sedan kommer ju barnet ändå när det kommer!)

• SeptemberB
    Syskonförsök skrev 2023-05-13 20:47:23 följande:

Spännande!!! Håller tummarna. Ska du prova imorgon?❤️

Om jag hade kunnat önska hade jag också valt bebis i mars 2024.

Det är ju helt klart bäst att vänta på eventuell mens, men att testa är ju också ganska roligt!

Jag tror jag testar imorgon men är tvärsäker på att det inte är något (Det var jag iof förra gången också och även den gången blev jag förvirrad för att spottingsen inte dök upp så jag testade för det.Skrattande)

Om det inte är positivt hoppas jag mensen dröjer några dagar för att just öka chansen för mars-bebis. Vet inte varför men har alltid ogillat februari?
  • SeptemberB
    Syskonförsök skrev 2023-05-14 07:28:53 följande:

Väldigt spänd på hur det gått?❤️❤️❤️ hoppas hoppas!

Jag glömde testa!!! Men nu anar jag ändå att spottingsen är på g vilket stämmer väldigt bra med att jag ska ha en cykel på 28-29 dagar så jag väntar lite till för att spara test Glad
  • SeptemberB
    Loui123 skrev 2023-05-14 18:41:37 följande:

Hallå där!

Jag är inte så aktiv med skrivandet, men läser allt ni skriver. Jag får min mens vilken dag som helst, lite spottings och en temp som dalar. Så tråkigt Och lätt att bli besviken! 

Men nu till min fråga, det är vårat andra barn vi försöker skaffa, men ungefär 6e försöket nu. Har ni några tips som ni tror har funkat för er för att maximera chanserna?
    Känner att kroppen inte är helt 100, stress och småbarn. Har en 3-åring hemma och vill så gärna ha en till. 

grattis till alla som plussat, ni andra - vi fortsätter kämpa! 😍

Har också ett litet barn och ett rejält stressigt jobb. Det känns som svårare förutsättningar att få till ett syskon än det var med första barnet!
    Jag har hört att D-vitamin ska hjälpa äggkvalitén så det har jag ätit nu under vintern för att förbereda. Senaste gången jag var gravid gjorde vi sex försök (ett missfall i vecka 7-8 och en kemisk graviditet) innan jag fick en fullgången graviditet i slutet av sommaren. Inbillar mig att det var en skjuts med solljus som hjälpte till...
  • SeptemberB

Den konstiga cykeln fortsätter. Brukar alltid ha bruna spottings dagarna innan mens. Idag har det kommit lite rosa på pappret och sedan inget mer. Har varit väldigt illamående till och från idag, men det är jag ofta före mens så det är inget tecken. 

Ska ta ett test imorgon för att veta om jag ska ta bort graviditetstesten som ligger i kundkorgen på apoteket.se och väntar. Behöver mer solskydd så beställningen behöver iväg imorgon i vilket fall :)

• SeptemberB

Testet idag var solklart negativt och jag är minst på äl+14! Hoppas att mensen håller sig borta några dagar till så ökar chanserna för ett mars-barn!

Svar på tråden BIM Maj 2023