Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM Maj 2023

Hej tjejer!

Fick missfall idag när jag skulle äntrat vecka 6. Nu blir det nya tag och hoppas de tar sig snabbt. försöker med andra barnet, vår första gick på försök 2 men missfallet vi fick nu var försök 11 för syskon..så hoppas innerligt att de inte tar 11 försök till! 

Jag höftar lite på bim nu men ändrar efter positivt ägglossningstest sen. Hoppas på många plus ❤️

4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet
    12/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5

• Syskonförsök

Välkomna alla nya!❤️ och hej allihop. Hoppas ni alla mår bra!

Denna månad ska vi ha många plus här inne 🥰 

Jag skulle vilja uppmuntra alla att gärna uppdatera när ni närmar er bim om du känner något annorlunda som är spännande och vi ska hålla tummarna extra hårt. Du som tempar och har en spännande graf får mer än gärna dela den. Känner du att de absolut inte tagit sig och blir nere, dela det. Här får alla känslor finnas och vi försöker svara alla som skriver så ingen blir glömd i vimlet och försöker ta hand om varandra på denna resa. De är en jobbig resa oavsett hur krokig eller rak den är för just dig. Jag var precis med om ett missfall som jag skrivit och det var mitt första så det är tungt men jag vet också hur vanligt det är och att jag är långt ifrån själv och ni är fantastiska på att ge stöttning. Tack!

Ni som är nya i er resa, jag rekommenderar varmt att börja mäta basaltemp om ni inte gör det. Båda gånger jag varit gravid har jag sett på grafen innan graviditetstest att det ser ut att vara en graviditet. En lär känna sin kropp väldigt bra och du kan även få bekräftat att ägglossning skett. Ägglossningstester visar att ägglossningen bör ske inom 48h från positivt men bara temperaturen kan bekräfta att ägget släppt och när. Det ger en också något att göra speciellt väntan mellan ägglossning och bim vilket åtminstone jag tycker är skönt istället för att bara analysera kroppens signaler. Jag använder fertility friend appen som är gratis och annars behövs bara en termometer med två decimaler. 

och ni som stressar med sexet - båda gånger jag blivit gravid har vi bara haft sex en gång i samband med ägglossning istället för hundra, så stressa inte för mycket. Spermierna mår bra av lite vila så 2-3 dagar mellan gångerna kan göra gott med! ;) VILL en oftare så kör hårt såklart! 

Har någon som mig väldigt långa cykler kan jag rekommendera munkpeppar och rosenrot från mensens första dag fram till ägglossning. Det brukar ge mig en cykel på runt 30 dagar istället för 40. 
    Jag åt även c vitamin förra cykeln när jag blev gravid både innan ägglossning och efter (men stopp vid ägglossning) för att det naturligt kan öka progesteronet i kvinnokroppen och hjälpa bygga en bra slemhinna och sedan hjälpa ägget fästa. Vet inte om de var tricket senast men kommer fortsätta med det, c vitamin är ju ändå bra för att hålla sig frisk! Har någon andra spännande tips, dela gärna!

Världens längsta inlägg! Tack om du orkade läsa och Lycka till alla. Jag håller tummarna stenhårt för oss alla❤️

• Syskonförsök

Välkomna! 🥰

Här har en äntligen slutat blöda från missfallet och idag har jag haft av och till ont i äggstockar lite som om ägglossning är på gång men de är lite väl tidigt så kanske bara kroppen som signalerar att köra igång systemen igen??🤪 nya ägglossningstest kommer i lådan denna veckan så kanske jag börjar lite tidigare än normalt ifal att!

• Syskonförsök

Åh❤️ förstår dig! De var försök 11 de tog sig för oss men blev missfall. De är lååååång väntan och olidligt men jag håller med ovan skrivna, ett steg närmre ert plus. Förhoppningsvis är försök 10 eran lycka ❤️ jag hoppas bara inte en behöver 11 nya försök innan vi plussar igen för oss med. De är fan jobbigt att gå och vänta och se ens unge bli äldre och äldre Innan syskon kommer. 

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-18 06:36:47 följande:

7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    13/5 MiniRodini, försök 1, andra barnet
    15/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet 
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet 

Hej alla hoppar in från apriltråden. Tempen börjar gå ner och negativt test igår, är övertygad att mensen kommer idag eller imorgon.
    Frustrerad, ledsen och less att det känns som att det aldrig kommer bli vår tur. Men vi kämpar på jag kör med folsyra, c-vitamin och d-vitamin under cykeln för att hjälpa kroppen lite. 
    Håller tummarna för alla här inne ❤️ Hoppas p många plus denna månad ❤️
  • Syskonförsök

Tack!❤️ Jag mår okej nu. Vi försöker tänka positivt att nu vet vi åtminstone att vi fortfarande kan bli gravida och det är extremt ovanligt med flera missfall så troligtvis blir nästa plus ett kvarvarande. Det enda vi håller våra tummar för är att det går fort och inte kräver massor av försök igen nu när vi redan haft så många försök redan! Sen var det första missfallet så självklart var det tufft men tur i oturen att det var så tidigt missfall, vi hade bara nått 5+0.❤️ 

Hoppas ägglossning ändå kommer för dig nu och att det är din tur med!

Foodie92 skrev 2023-04-18 08:13:59 följande:
    Hur mår du nu? Skönt att höra att du är så positiv, du verkar va en väldigt stark person ☺️❤️ Hoppas verkligen de går vägen för dig nu 💕
  • Syskonförsök

Känner helt igen oss ❤️ vi lyckas en gång i samband med ägglossning hela tiden men det räckte åtminstone en gång senast ;) men ja, de är påtvingat och kommer såååå mycket enklare utan glad gubbe tvånget 🤪 känns dock som en vana nu? hahaha. Med första ungen minns jag att maken någon gång fick svårt att komma för de var så påtvingat men numera är det åtminstone borta 😂 men längtar till tvångsexet är borta!!!

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-18 11:55:07 följande:

Oväntadedrömmen, syskonkärlek och foodie92 ❤️❤️ Tack tack tack för hopp, blir så himla varm i hjärtat 😭 Nu är det tamejtusan vår tur! Grät lite i bilen i morse på väg till jobbet, vilket var skönt - bara få släppa lite på frustrationen och ilskan. Det jobbigaste av allt är att sambon inte är super hög i sin drift vilket gör att i stort sett varje försök känns påtvingat och mest som ett "måste" 😞 Jag är inte heller superdriven när det kommer till sex och upplever att det blivit värre efter vi börjat försöka.. 

• Syskonförsök

❤️❤️❤️

Foodie92 skrev 2023-04-18 12:36:05 följande:

Syskonförsök: låter som en hälsosam inställning❤️

Trefaldigmästareikärlek: ja de känns ju värre när man hållt på så länge, de jobbiga är de där stunder man egentligen inte orkar så behöver man ändå få de gjort. Det är skönt med pauserna mellan ÄL och nästa ÄL för då kan man mysa när man vill men när de e ÄL så hör man en klocka ticka likt stranger things klockan 😂

• Syskonförsök

Hej! Håller tummarna 😍👍🏼 ägget fäster tidigast fem dagar efter ägglossning så lite tidigt att känna något men håller tummarna att de är ett gott tecken!

Potatisbulle skrev 2023-04-18 22:01:15 följande:

Hej på er!
    Jag hoppar in här då jag verkar ha haft ÄL i söndags kväll eller igår (enligt test och temp), några dagar senare än jag trodde först i april-tråden. (Har haft ganska långa oregelbundna cykler på 26-39 dagar sedan vi började försöka). Denna gången gav jag mig tusan på att pricka ÄL med test och vi fick till det perfekt, varannan dag hela veckan och extra i helgen, så är så galet förväntansfull nu. Har aldrig heller känt av ÄL så här mycket. Idag har jag haft molvärk HELA dagen, men det är ju såklart för tidigt att känna något än? Kanske kan det bli så efter ägglossning oavsett? Har lovat mig själv att inte testa förrän nästa torsdag (27/4), så nu blir det en lång väntan. Skönt att veta att vi är flera ❤️ 

1/5 Potatisbulle, försök 5, första barnet

4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    13/5 MiniRodini, försök 1, andra barnet
    15/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet 
    16/5 Loui123, försök 5, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet 
  • Syskonförsök

Vi har alla varit där som försökt en stund ❤️❤️❤️

Oväntadedrömmen skrev 2023-04-19 09:11:33 följande:

Syskonförsök:
    Det är bra att få gråta, släppa på trycket lite. 
    Igår bröt jag ihop och kände att alla andra blir gravid på en gång och att jag inte kommer lyckas bli gravid.

Jag vet ju att det är bullshit och att det är en minioritet som lyckas på en gång. Och jag har inte ens försökt länge. 🙈

• Syskonförsök

Haha jag förstår 🥰🥰 gjort detsamma många gånger!! Mest spännande för mig när jag plussat har varit total avsaknad av symtom. Så jag lär väl leta efter det sen ;)

Potatisbulle skrev 2023-04-19 11:22:41 följande:

Syskonförsök: Tack ❤️ Ja, haha, det är jag fullt medveten om egentligen. Har i princip varit skengravid i ett halvår nu så försöker att inte känna/överanalysera efter för mycket men det är så svårt 😂 Hur som helst så måste denna äl varit något utöver det vanliga så kan inte låta bli att hoppas lite extra? Jag tänker varje månad att jag är gravid tills motsatsen bevisas för att orka med detta så jag är ändå glad för lite symtom även om det är för tidigt 😇

Svar på tråden BIM Maj 2023