Inlägg från: Anonym (Temp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Temp)

BIM Maj 2023

My871 skrev 2023-05-07 11:57:29 följande:
    Det är ju alltid lika spännande att testa. Bara man inte blir alltför besviken om det är negativt så tidigt. Fortsätter du alltid testa när ägglossning har bekräftats? jag tycker det känns lite som ett stressmoment att göra det. Det är ju ändå rätt mycket olika saker som kan påverka tempen på morgonen:) 
    jag

gjorde en lite justering i tempen ena dagen och då flyttades ägglossningen framåt lite. det kanske förklarar den långa cykel, men jag borde fortfarande ha fått mensen nu. Det kanske är cvitaminen som förlänger lutealfasen då:) 
    typsikt nog så slutade vi ju sexa till det lite för tidigt då:( 
    Du måste tempa varje dag efter ÄL till BIM om du vill ha en pålitlig kurva. Om du slutar tempa efter ÄL kommer din medeltemperatur vara mycket lägre och sannolikheten att NC sätter ut ÄL på fel dag mycket större. 

Det är också mycket mer sannolikt att follikelfasen (dvs innan ÄL) påverkas från cykel till cykel än att lutealfasen plötsligt blir längre. Sen kan det förstås hända med livsstilsförändringar, men oftast beror en senare mens på att follikelfasen blivit längre.
  • Anonym (Temp)
    Sannet skrev 2023-05-12 19:48:56 följande:

Kan dela med mig av min resa denna gång, kanske någon tycker det är intressant att läsa. ☺️

Positivt ÄL-test: 30/4 (både RFSU och CB advanced). 
    Ömma bröst sedan 2/5, väldigt ömma!
    Tror ägget fäste 5/4. Vaknade av att det verkligen stack till. Rosa flytning: 7/5. Blev förkyld 8/5 och munsår 9/5, något jag fick höra igår kan ha med graviditet att göra då immunförsvaret kan försvagas. Huruvida det stämmer eller ej vet jag inte, eller om det bara var en ren slump tidsmässigt. Väldigt svagt positivt CB Early grav.test 10/5 och positivt CB Early och CB Ultra Early digitalt 11/5. 

Kram ❤️

Stämmer absolut. Jag har fått munsår varje gång jag varit gravid och får även ofta munsår vid mens.
  • Anonym (Temp)
    Veeera skrev 2023-05-13 10:00:55 följande:

Försöker tänka positivt jag med. Det är nog bra även om det känns hopplöst ibland. Närmre våren är det mindre risk för RS till exempel! 

Sedan jag slutade med p-ring har jag bara haft mens en gång. Då hade jag spottings i ca 3 dagar innan mensen. Jag fick spottings igår kväll på BIM -4 så misstänker ju starkt att det är samma mönster igen. Jag har aldrig haft så förut. Mensen brukade komma samma dag som spotting. Har en fråga angående detta. Hur ska man regga mensen i apparna? Är det från och med spottings eller från och med att det blir klarrött? Skiljer ju ändå flera dagar förvirrande nog?

Från och med färskt, rött blod. Däremot är det bra att ha koll på spottingsen då det kan innebära en obalans hormonellt. 
  • Anonym (Temp)
    Anonym (Liljan95) skrev 2023-05-25 13:03:39 följande:

Påtal om plus tjejer! Ni som också plussat hur har era test sett ut efter tiden jämför med hur de såg ut inom tiden? Mitt streck va brett men när de torka så blev de smalt. Ska de verkligen de? Hur har era sett ut? 

Det är helt normalt. Så ser mitt test från 2019 fortfarande ut, när jag blev gravid med första barnet. Färgen liksom koncentrerar sig när den torkar.
Svar på tråden BIM Maj 2023