BIM Maj 2023
Hej alla!
Fick precis min första riktiga mens efter nuvaring så lägger till mig själv här. Håller tummarna för alla!
11/5 ggi123, försök 8, första barnet
16/5 Veeera, försök 1, första barnet
Hej alla!
Fick precis min första riktiga mens efter nuvaring så lägger till mig själv här. Håller tummarna för alla!
Vill också vara med här!
Bim 2/5, första försöket och första barnet! Jag är 28 och min fästman 30 :)
Jag har varit sjuk till och från de senaste åren och har i och med det stor respekt för att detta kan ta sin lilla tid, men kan ändå inte tänka annat än att det blir ett plus nu i början av maj😅 Har varit redo för barn så länge att jag knappt kan förstå att vi äntligen har börjat försöka bilda vår lilla familj😍
Välkommen!
Första försöket och första barnet här med 😊 Jag är 33 och Sambon 35 så lite nervös över åldern men hoppas det går bra.
Förstår precis vad du menar med att det är svårt att tänka på annat. Så frustrerande att man inte bara kan beställa en graviditet. Och att det går en månad mellan försöken känns så lååångsamt. Håller tummarna för oss alla!
hej alla!
borde vara äl denna vecka men vet inte riktigt när. Började tempa för några dagar sedan men var dålig i onsdags (kräktes och mådde illa hela dagen) så hade nog förhöjd temp då. Känner inte att jag kan lita på datan riktigt. köpte tempen nyligen så kanske inte blir tydligt förrän nästa månad.
ÄL-test visade som starkast i torsdags också. gick ner på fredagen. Så är väl prick nu det är ägglossning kanske?
på grund av ovisshet ligger vi varje dag och hoppas på det bästa.
Meeeen, det mest frustrerande är att jag har svampbesvär nu. Inte så farligt än men blir orolig att det påverkar. Får liksom inte äl-flytningar. vet att det står att svamp inte ska ha någon inverkan när man googlar men känner mig ändå lite orolig. Har haft problem till och från sedan i höstas. Fick tabletter jag tog i vintras vilket hjälpte men dem får man inte ta om man försöker bli gravid. Kanske ska kontakta gyn igen då det verkar ha blivit kroniskt. Någon annan som har erfarenhet av detta och fertilitet?
Jag är gravid! <3 Lycka och oro i samma svep, men jag ska tillåta mig själv att fokusera på lyckan ett tag och ta oron som följer lite senare. Mina cykler på 26-30 dagar gjorde det lite svårt för mig att räkna ut bim, men denna cykel måste ha varit närmare 26 än 30 av testen att döma.
Håller alla tummar och tår att vi får fler positiva test här i tråden framöver, jag kommer fortsätta hänga kvar i tråden!
Men Grattis!!!!!! Vad kul att plus börjar trilla in 😍
hur mår du? Hade du det på känn?
Lilliz och Bakpotatis: Grattis vad kul!!!
Familj123: förstår att det känns tungt när man slungas mellan hopp och förtvivlan. håller tummarna för näst månad!
själv har jag nog precis passerat ÄL om jag har tur. Fick utslag på ÄL-test i lördags. tempen började gå upp igår och idag men är inte riktigt tillräckligt hög tror jag men vi får väl se. Första månaden jag tempar. Har mysts varje dag i över en vecka i alla fall. Kanske går över på varannan dag nu. Vi myste ofta innan barnförsöken också men jag upplever lite press nu ändå. vill liksom inte missa och det blir ju lite osexigt. kanske får acceptera att det bara är så? eller har ni några tips?
Du behöver ta tempen samma tid varje dag! De olika prickarna tyder på att det skiljer för mycket tid mellan tillfällena för att bli korrekt! Alla ska vara blå och inte vita :)
Hej! Allesammans
Följt era bimtrådar i lite mer än ett år sådär i periferin å vilka kämpar ni är ❤️, man har glatts, känt ledsamhet, hopp å inspiration med er.. Ni är verkligen ett härligt gäng med fin support till varandra..
Hoppas få bli en del av gemenskapen..
Har ett barn sen tidigare, född 08 och var helt säker på att jag inte ville ha fler men sådant kan tydligen ändras.. *skratt
Mannen har två barn från tidigare relation och tänkte samma sak..
Resan från när vi beslutade att skaffa vårt första gemensamma har verkligen varit en bergodalbana och man har slängts mellan hopp å förtvivlan till å rätt å slätt ge upp..
Haft en kemisk graviditet på vägen vilket tog hårt..
Efter 3 år med 'blir det så blir det/vi ger upp' varav aktiva försök i två omgångar om ca 10 månader totalt, plussade vi på BIM i torsdags 5/5 otroligt nog, man är i både chock, glädje å rädsla..
Är på vad jag tror är ÄL +11. Har fått en blödning vilket jag misstänker är tidig mens. Men en liten liten del av mig har en förhoppning om att det är en nidblödning. Kommer troligtvis få mens och bli besviken, vi får se helt enkelt!
Äl+10 och negativt test! Då taggar vi för en omgång till då tänker jag!🤪 enda positiva är att jag driver ett projekt som ska vara klart sista mars 2024 så ideal ju närmre det datumet med barn egentligen för att hinna klart!
Försöker tänka positivt jag med. Det är nog bra även om det känns hopplöst ibland. Närmre våren är det mindre risk för RS till exempel!
Sedan jag slutade med p-ring har jag bara haft mens en gång. Då hade jag spottings i ca 3 dagar innan mensen. Jag fick spottings igår kväll på BIM -4 så misstänker ju starkt att det är samma mönster igen. Jag har aldrig haft så förut. Mensen brukade komma samma dag som spotting. Har en fråga angående detta. Hur ska man regga mensen i apparna? Är det från och med spottings eller från och med att det blir klarrött? Skiljer ju ändå flera dagar förvirrande nog?
Här kom mensen efter tre dagar med spottings som väntat. En dag tidig. Skriver in mig på BIM Juni och hoppas på tredje gången gillt! Hoppas vi inte ses där!