Inlägg från: Bakpotatis |Visa alla inlägg
  • Bakpotatis

BIM Maj 2023

Hoppar in här jag med! Hade tänkt vänta tills i sommar för att försöka för andra barnet men fick feeling när solen kom fram så nu är jag supertaggad på att bli gravid redan nu, har längtat ett tag :) 

4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet
    4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    12/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    13/5 MiniRodini, försök 1, andra barnet
    15/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet 
    16/5 Loui123, försök 5, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet 
  • Bakpotatis

Någon mer om haft ÄL och går och väntar och väntar nu? Hade ÄL i söndags, vi fick till det på fredag kväll så hoppas det är tillräckligt. Har dock hamnat i en helt vidrig situation nu. Dagen efter fick jag reda på att min man har varit otrogen. En gång för 5 år sedan och en igen i höstas. Samma tjej, upptäckte eftersom jag såg foton och meddelanden. Känner mig helt tom, hade absolut ingen aning och har aldrig varit orolig eller misstänkt någonting. Vet inte vad som kommer hända med oss nu men kan inte låta bli att hoppas att jag är gravid, men samtidigt känna mig skräckslagen för om jag skulle vara det. Känns dock inte troligt, men den nivå av stress och panik jag har haft i kroppen de senaste dagarna tvivlar jag att något ägg skulle vilja fästa alls... 

• Bakpotatis
    Oväntadedrömmen skrev 2023-04-26 10:07:52 följande:
    Jag är på på ca äl+6. Men jag har tappat hoppet totalt denna månad. Känns som det aldrig kommer bli något. Jag har varit sjuk en del det sista, samt har reumatism vilket kan göra det svårare att bli gravid. Vi har dock inte försökt länge, så jag har bara hjärnspöken just nu.
    Den här cykeln är jag inte alls förväntansfull, opererade fingret igår och förstår helt klart att inget ägg vill fästa eller stanna kvar just nu 🙂 så jag tror det blir lätt att hålla sig från tester nu.

Men vad fruktansvärt. ❤️ tror du ni kan arbeta igenom det eller kastar du honom? 
    Jag vill inte skiljas så jag vill försöka jobba på oss. Han är otroligt ångerfull och fylld av ångest. Vi har haft problem i förhållandet sen innan och han har haft det jobbigt med depressioner så på ett sätt känns det nästan som ett symptom på annat som varit dåligt. Men vet inte - fortfarande i något slags konstigt chock-tillstånd
  • Bakpotatis
    Oväntadedrömmen skrev 2023-04-26 10:07:52 följande:
    Jag är på på ca äl+6. Men jag har tappat hoppet totalt denna månad. Känns som det aldrig kommer bli något. Jag har varit sjuk en del det sista, samt har reumatism vilket kan göra det svårare att bli gravid. Vi har dock inte försökt länge, så jag har bara hjärnspöken just nu.
    Den här cykeln är jag inte alls förväntansfull, opererade fingret igår och förstår helt klart att inget ägg vill fästa eller stanna kvar just nu 🙂 så jag tror det blir lätt att hålla sig från tester nu.

Men vad fruktansvärt. ❤️ tror du ni kan arbeta igenom det eller kastar du honom? 
    Och angående hopp och att testa - ibland är det nästan det jobbigaste! Att hoppas och bli besviken. Kan tycka det är enklast att tro det värsta så man är förberedd och om det ändå blir positivt, blir man dubbelt så glad
  • Bakpotatis
    Oväntadedrömmen skrev 2023-04-26 11:00:00 följande:
    Jag förstår dig,  med ett långt liv ihop vill man att det ska fungera. Följ hjärtat ❤️

Ja, jag har tyckt det varit spännande och tyckt det varit lite roligt innan. Men den hör gången är allt hopp ute. Så pass att min sambo blir ledsen för att jag är så pessimistisk just nu.
    Tack för fint råd Hjärta

Usch så jobbigt, det är ju också så svårt att fokusera på något annat när det är det enda man tänker på. Jag fick ett MA innan mitt första barn och paniken att vara gravid efter det var hemsk, var så arg på min kropp och livrädd att det aldrig skulle gå igen. Hoppas att jag slipper den djupa besattheten den här gången men svårt att inte sjunka ner i det 
  • Bakpotatis

Jag är på ÄL+9 idag, tog ett test igår som var helt blankt men imorse tyckte jag mig ana något! Kan vara önsketänkande och är så otålig nu, vill bara att dagarna ska gå snabbt så man kan få veta 100% hur det står till... Beställt digitala som jag ska testa med imorgon eller torsdag. 

Tycker jag har haft konstiga symptom sen ÄL+3, förstoppad, illamående, lite yrsel, molvärk. Är ju egentligen för tidigt att känna något alls men kanske pga progesteron eller nåt? Eller så är jag väldigt skengravid bara Skrikandes

• Bakpotatis
    Embarazada skrev 2023-05-02 15:05:33 följande:
    Du har ingen bild på testet du kan visa? :)
    För svagt för att synas på bild men hoppas jag har något att visa imorgon!
    Anonym (Ivf) skrev 2023-05-02 17:30:09 följande:
    Idag har tempen sjunkit något och plusset är aningen svagare. Är lite orolig :(
    Usch, det är så jobbigt såhär i början. Men finns massa anledningar till att tempen kan gå upp och ner så försök att inte oroa dig än, jag håller tummarna för dig!
  • Bakpotatis
    Bakpotatis skrev 2023-05-02 11:12:10 följande:

Jag är på ÄL+9 idag, tog ett test igår som var helt blankt men imorse tyckte jag mig ana något! Kan vara önsketänkande och är så otålig nu, vill bara att dagarna ska gå snabbt så man kan få veta 100% hur det står till... Beställt digitala som jag ska testa med imorgon eller torsdag. 

Tycker jag har haft konstiga symptom sen ÄL+3, förstoppad, illamående, lite yrsel, molvärk. Är ju egentligen för tidigt att känna något alls men kanske pga progesteron eller nåt? Eller så är jag väldigt skengravid bara Skrikandes

Det var ett plus!!! Tog ett till linjetest idag som fortfarande är nästan osynligt men det digitala gav utslag. Chocktillstånd nu
  • Bakpotatis
    Bakpotatis skrev 2023-05-03 07:32:48 följande:
    Det var ett plus!!! Tog ett till linjetest idag som fortfarande är nästan osynligt men det digitala gav utslag. Chocktillstånd nu
    Blev en kemisk graviditet 😔 det gick väl för enkelt för att det skulle vara sant på första försöket. Testen blev inte starkare och brun spotting och kramper igår, blödning idag. Nästa BIM blir nog juni, hoppas jag inte ser många av er i den tråden ❤️
  • Bakpotatis
    Veeera skrev 2023-05-10 14:43:45 följande:
    Spännande! Läste om Trackle också, man för in en liten mojäng i fifi som mäter temp under natten och är kopplad till app. Skulle ju passa mig egentligen? blir det mens nästa vecka (som jag misstänker) så kanske jag slår till på en. Lite dyrt men kanske värt det? Kostar lika mycket som en fertilitetsutredning privat. Känns såååå fel att göra en utredning så tidigt men jag är så nyfiken också. Har lite hypokondri-tendenser så har en benägenhet att kolla upp allt jag kan. Känns orättvist också att man kan köpa sig till sånt? men är samtidigt nyfiken?
    Oura-ring funkar också! Dom är toppen och kan kopplas till natural cycles, älskar min (har ju även massa andra funktioner som samlar data som är jätteintressanta, typ sömn och mående)
Svar på tråden BIM Maj 2023