När barn blir placerade.. hos närstående eller familjehem?
Hur funkar det? Soc har precis startat en utredning på grund av ett bråk i familjen. Alla insatser är ju frivilliga utom om barnen blir placerade? Jag tror absolut inte det skulle kunna hända egentligen , det har tyvärr varit konflikter men jag dricker inte en droppe eller tar några droger eller nånting (ammar min yngsta men kommer inte göra det sen heller).
Men det handlar om konflikter mellan min familj, min äldsta (tonåring med en del problem och en pappa som knappt finns med i bilden pga psykoser), hens farmor (min före detta svärmor) och min sambo (pappa till min yngsta). Med massa pajkastning från alla håll.. Ska inte gå in på detaljer men ingen har betett sig perfekt , inte jag heller? Sambon har inte gjort något mot tonåringen men min före detta svärmor har ändå ?bestämt? att han inte ska bo här längre och hotar att säga det ena och det andra till soc. Eftersom soc inte kan bestämma det är väl det absolut värsta som kan hända att yngsta skulle bli placerad om f d svärmor och äldsta skulle lyckas hitta på en massa?
Och OM det skulle hända , är det troligast att hen skulle hamna i familjehem eller hos närstående (antagligen sin farmor som är bra och ordentlig) isåfall? Tror verkligen inte det skulle hända men i värsta fall?
Ska förstå göra allt vi kan för att lösa det här, antingen själva eller med hjälp av soc på något sätt. Men har haft problem med f d svärmor som vill bestämma och hotar med saker även innan min sambo kom in i bilden.