• Anonym (B)

När barn blir placerade.. hos närstående eller familjehem?

Placering är aktuellt om tonåringen utsatts för sexuella närmanden från din sambos del eller våld från någon av er vuxna. 

Spela in farmor när hon hotar, antar att det är lögner hon tänkt dra till med då?

Soc kan inte tvinga din sambo att flytta, däremot kan de som sagt omhänderta tonåringen om de anser att det behövs.

Vad har yngsta barnet med det här att göra? Vilket av barnen gäller anmälan egentligen? Eller båda? Och varför? Du måste berätta mer än "pajkastning" för att man ska kunna ge råd.

De kan tänkas placera barnet hos någon närstående men jag vet inte om ni har rätt att säga nej till att det skulle vara farmor. Tas ett LVU så har man nog inte många rättigheter kvar.

• Anonym (B)
    Anonym (TS) skrev 2023-04-07 21:11:42 följande:
    Inget sånt har hänt.. det enda är att han har bett hen att inte lägga sig i när vi har bråkat. Och det var tyvärr ett bråk mellan oss som startade utredningen.. delvis på grund av allt det här runt omkring. Som var bådas fel ..

Det är bättre mellan oss nu men vi ska kanske separera ett tag.. men han måste ändå kunna komma hit och vara med sitt barn. Tanken är isåfall att han ska vara här mycket med hen eftersom jag ammar fortfarande. 

Var kanske lite otydlig. OM det skulle bli aktuellt med placering av yngsta (vilket jag inte tror) så skulle jag helst vilja att det var hens farmor (min nuvarande svärmor). Har bra relation med henne. 
    Men du, tänk liiiiite grann som en förälder nu. Om det är så att ni fått en anmälan för att du och sambon bråkar så måste det vara rätt allvarligt. Och nu sitter du och funderar på vad som händer med yngsta barnet. Alltså, var ligger din prioritering här egentligen....? Om soc ens andas något om omhändertagande så är det självklart sambon som ska ut och inte barnet!
  • Anonym (B)
    Anonym (strategisk) skrev 2023-04-07 21:41:47 följande:
    Nej, det måste inte vara allvarligt. 99% av alla anmälningar leder inte till ett skit vad gäller åtgärder.
    Om du bara visste hur många föräldrar som blir anmälda av diverse psyksjuka individer i vårt samhälle skulle du baxna. 
    Ja det här med självinsikt är sällan en stark sida hos de som blir anmälda för att de bråkar i hemmet......
Svar på tråden När barn blir placerade.. hos närstående eller familjehem?