Min man vill inte ha barn ännu..
TS, ta inte åt dig för mycket av vad folk skriver. Jag kan inte för mitt liv förstå varför människor har en bild av vad man ska vilja i sitt liv, och när man ska vilja det, och inte vara öppensinnad nog att inse att det är olika för alla. Det finns inget "när du är så gammal borde du vilja detta" och det finns definitivt inte ett rätt sätt att leva sitt liv på. Dessutom, du kan ha flera drömmar och mål, att bli mamma plus x och z. Det ena behöver inte utesluta det andra. För vissa är det rätt beslut att få barn i 20 års åldern, för andra inte. TS kanske redan har rest och gjort det hen velat, eller så har TS inget intresse i att tex resa. Vissa har stark barnlängtan tidigt i livet, och det handlar inte om att ha bråttom.
Till frågan. Jag hade varit tydlig mot min man att om han tvivlar på att han kommer vilja ha barn, ska han reflektera över det och reda ut det i sig själv nu och inte senare. Om det är något av det viktigaste för dig, lämna det inte är chansen. Be honom att förklara sina känslor mer ingående, vad han önskar att göra innan, vad håller honom tillbaka osv. Be honom presentera något av en tidsplan.