Min man vill inte ha barn ännu..
Han säger att ha vill ha barn, men kan inte svara på när. Vi är ganska unga (23 och 25) men blir ändå jobbigt när man inte vet när han är redo.
Ni är ju väldigt unga! Gissar att ni bor på landet/ småstad om alla vänner börjar få barn redan. Hur har ni hunnit varit gifta i två år? Tillhör ni nått religiöst samfund? Vet att tråden inte handlar om det men det låter rätt extremt så skulle vara intressant att veta mer.
Angående barnfrågan tycker jag du har rätt att veta om det är så att han faktiskt inte vet om han överhuvudtaget vill ha barn eller om det bara är en tidsfråga. Det skulle jag haft en mycket seriös diskussion kring, ja eller nej.
Sen tidsmässigt så är han bara 25 och du 23, varför är det så bråttom? Finns det något han vill göra innan barn? Nått du vill göra? Kan ni ha en vettig diskussion om det där ni bestämmer att han ska fundera över dessa frågor och faktiskt komma med något form av svar om några månader ex. Tycker även du borde fundera över vad du vill och vid vilken tid du skulle vilja börja försöka som senast.