Min man vill inte ha barn ännu..
Detta är nu en fråga som jag skulle ställa mig, och partnerns, innan jag accepterar att gifta mig. Men nu har ni tydligen inte diskuterat det innan.
Då skulle jag fråga partnern vad det handlar om. Fråga om de specifika anledningarna till att denne inte vill ha barn trots att vi gift oss. För en annan känns det som att själva giftemålet i sig är ganska självförklarande när det gäller avkommor. Om man gifter sig utan att ha barn i åtanke, och utan att ha förmedlat ens åsikt om det långt innan förlovningen, så är det lite mystiskt och jag skulle fundera på vad hela grejen handlar om egentligen.
Visst förstår jag alla dem som inte vill ha barn, men man bör vara karl nog att erkänna det långt innan man går till giftemål, eller föreställningar om ett livslångt eller längre förhållande öht. Eller åtminstone logiskt förklara varför man inte vill ha det "än".
Min slutsats som internetrådgivare är att ifrågasätta varför han ingått äktenskapet överhuvudtaget utan att klargöra sin ställning i en sån enkel fråga när det handlar om giftemål. Särskilt om du gett signaler om att du skulle vilja ha barn.