Räkmacka skrev 2023-04-06 05:28:47 följande:
Hon var inte sån här innan utan blivit det sen efter jul. hon bjuder mig och bebis hem till dom och sen slänger hon ur sig massa skit. jag vet inte hur jag ska bemöta henne. Går hem och är ledsen istället. Många sömnlösa nättern nu 😞
min man ville gå hem till henne och ta det med henne men jag stoppade honom För att hon kommer aldrig erkänna att hon säger såna saker till mig. Är rädd att hon vänder min man mot mig:/
svärfar finns men han har inte varit i närheten när hon säger sånt.
Aha, så hon nyps när inga vittnen finns. Såklart.
Svårt läge, men kanske du bara ska säga att om inte barnbarnet duger till henne pga sin hudfärg så är hon fri att avsäga sig farmorskapet.
Umgås inte med henne själv, det är iaf det absolut första steget att ta. Det bästa vore om du kunde lyckas att spela in henne, men det är ju lättare sagt än gjort. Säger hon alltid såna elakheter när ni är ensamma med barnet?
Nu måste jag till jobbet, men återkommer vid lunch och ser om du fått några fler råd.
Så här kan du iaf inte ha det. Och ditt barn ska på inga villkor växa upp och tro att hon är en andra klassens människa för att hennes hud är lite mörkare än farmors.
Vem säger att ljust är bättre än mörkt heller förresten?
Ävla kärring, jag sitter här och blir förbannad!!!
Jag är själv farmor till två barnbarn. Jag hade älskat dem precis lika mycket om de var gröna, skära eller gredelina. Än har den sista idioten inte fötts.