Anonym (Marie) skrev 2023-11-24 06:46:25 följande:
Vad skönt att det går åt rätt håll. Har du gjort något speciellt för att få det bättre?
Jag har haft det i exakt ett år tillsammans med lite andra symptom och jag känner bara att det sprider sig, det började i ett ben men nu är det båda ben, ryggen, nacken och tungan. Har också gjort massa prover men de hittade bara järnbrist och d vitamin brist, ren mr hjärna och halsrygg.
Har/hade du också smärta i benen och svårt att få de att slappna av?
Vissa läkare tror att det är stress andra tror att det kan vara början på något neurologiskt. Jag har svårt att se stressen i mitt liv förutom att jag har två små barn, men det borde man kunna hantera utan att få massa neurologiska problem tänker jag..
Egentligen har jag haft detta i många många år. Men var en period där det var fruktansvärt, det var då jag skrev tråden. Jag var i ett medicinbyte av antidepressiva, men bytte tillbaka och tyckte sedan det lättade lite. Men är inte övertygad om att just det är orsaken, för som jag skrev började detta innan dess.
Jag hade också järnbrist och något sänkt D vitamin.
Mina ben är jätte jobbiga i perioder. Känns som det pirrar inne i benen, svårt att hålla dom stilla, har också känt av smärtor punktvis.
Jag var hos neurolog för ca 5 år sedan pga vissa av symtomen. Då hittade dom inget. Då tyckte neurologen att jag skulle komma tillbaka om det blev värre. Ska snart till neurolog igen (inom någon vecka blir jag kallad), så ska se då om de finner något avvikande.
Har liksom du lite andra symtom också, så känner att det är värt att kolla det igen.
Finner de inget nu, får jag nog inse att stress (även undermedveten sådan) kan ställa till det rent fysiskt.
Vad för andra symtom har du?