Vibration inuti kroppen? Stress?
Hej, hur har det gått med inte darrningar och pirr? Jag har precis likadant.
Hej, hur har det gått med inte darrningar och pirr? Jag har precis likadant.
Vad skönt att det går åt rätt håll. Har du gjort något speciellt för att få det bättre?
Jag har haft det i exakt ett år tillsammans med lite andra symptom och jag känner bara att det sprider sig, det började i ett ben men nu är det båda ben, ryggen, nacken och tungan. Har också gjort massa prover men de hittade bara järnbrist och d vitamin brist, ren mr hjärna och halsrygg.
Har/hade du också smärta i benen och svårt att få de att slappna av?
Vissa läkare tror att det är stress andra tror att det kan vara början på något neurologiskt. Jag har svårt att se stressen i mitt liv förutom att jag har två små barn, men det borde man kunna hantera utan att få massa neurologiska problem tänker jag..
Det känns tryggt att det ändå inte förvärrats under fem år.
Jag har precis som du jobbigt med benen, det började med det ena benet men nu är det båda benen men mer på det ena. Det pirrar, surrar, vibrerar extremt i hela benen och ofta rycker musklerna på olika sätt. Ett tag kändes det som att musklerna kokade konstant.
Jag har även smärta i knät och armbågen som strålar ut i arm och ben, spända muskler som har svårt att slappna av, stel, pirr i tunga och svårt att uttala s, jobbigt att svälja, rethosta, ensidig svaghet, trött, ensidig hörselnedsättning Ja listan är lång och tyvärr går det inte åt rätt håll, jag har inte märkt av någon förbättring det senaste året.
Husläkaren skickade remiss till neurolog men de tog inte emot mig då jag redan gjort mr hjärna som inte visade något. Det tar ju extremt på psyket när läkarna inte har svar och neurologen inte vill träffa mig. Inga roliga symptom att leva med, tankarna om dagarna går till 90% åt att tänka på allt som sker i kroppen.
Har du blivit något klokare på symptomen du har?
Bra att du får en ordentlig utredning.
Jag har svårt att se att mitt skulle vara fibro, jag är inte alls känslig för beröring, tvärtom känns benen bättre när de utsätts för tryck och massage. Men ingenting är omöjligt.
Tidigare diskussion om borrelia är intressant, jag hade nämligen IgG positiv vid blodprov för borrelia, men då avfärdades borrelia då IgM var negativ.
Du får gärna uppdatera hur det går för dig med att få en diagnos.
Ja det är inte omöjligt, skulle kunna vara fibro, för visst är dina symptom symmetriska? Det är eller har inte varit endast ensidigt?
Jag var förbi min husläkare då jag faktiskt börjar misstänka att det skulle kunna vara neuroborrelios, men hon kunde inte göra något sa hon då neurologen inte ville ta emot mig.. man blir så frustrerad. Man vill ju kunna få en ordentlig utredning innan de slänger på oss att symptomen är orsakade av stress.
Ja jag är också en sån person som känner efter men tänker att vi känner vår kropp tillräckligt för att veta att det är något som inte stämmer, och jag blir tokig på att läkarna inte kan/orkar ta reda på vad orsaken kan vara.
Hoppas du får en ordentlig utredning och svar på alla frågor! Återkom gärna om du får tillbaka något från vården, intressant att höra hur det går för dig. Kanske kan stilla min oro lite också:)