Inlägg från: Anonym (Mman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mman)

Mitt ex varnar för mig, vad ska jag göra?

Anonym (Arwen) skrev 2023-04-04 10:55:17 följande:
    Mitt ex varnar för mig, vad ska jag göra?

Det tog slut med mitt ex för ett tag sedan. Jag kan väl erkänna att jag inte betedde mig optimalt och troligtvis brände henne ordentligt och att hon blev väldigt sårad. Men, jag vet att hon varnar andra kvinnor för mig på olika sätt. Bla en jag hade kontakt med som senare blev mycket misstänksam emot mig.
    Vad ska jag göra? Jag tycker det är himla dåligt 

Polisanmäl 
  • Anonym (Mman)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-04-04 22:43:18 följande:

Vad ska du polisanmäla? Att ditt ex talar sanning o h berättar som det var om någon frågar. Du vill ju heller inte reda ut situationen utan säger att du aldrig mer kommer att prata med den kvinnan. Då får du skylla dig själv. Har du betett dig som ett rövhål är det väl inte mer än rätt att andra får veta det. Tillit kan du bara förtjäna genom att visa att du inte handlar fel. 

Förtal kallas det, det är effekten av förtalet man mäter inte sanningshalten. 
  • Anonym (Mman)
    Anonym (Emmet) skrev 2023-04-04 23:37:46 följande:

Och? Tror du på allvar att ?mitt ex säger nedvärderande saker om mig som förvisso är sanna till kvinnor jag dejtar? skulle leda till några som helst konsekvenser. I så fall skulle domstolarna enbart syssla med såna ärenden. 

Lägg ner 

Vi andra accepterar inte kriminalitet även om du verkar göra det.

Lägg ner.
  • Anonym (Mman)
    Spucks skrev 2023-04-05 09:59:09 följande:
    Oavsett anledning? Så om jag berätta för en kompis om någon person som betedde sig vidrig, är det förtal? Låter konstig.
    Fast nu är det inte en kompis detta berättas för. 
  • Anonym (Mman)
    Anonym (123) skrev 2023-04-05 14:53:07 följande:
    Det är inte olagligt.

Hittar hon på historier om dig och skriver ditt namn i en bok eller artikel typ, det är olagligt. Att skriva sanningen om ett "ex" utan att nämna namn på sina sociala medier är helt ok.

Sen kan du egentligen inte gå på svaren här om du inte säger exakt vad det är du gjort mot henne, och sen vad hon säger till andra. Vi kan inte ge dig råd annars.
    Nejdå, du har fel. Det behöver inte vara uppdiktade falsarier eller korrekta namn.
Svar på tråden Mitt ex varnar för mig, vad ska jag göra?