Vill även tilläga att soc kommer inte utreda min bror och hans fru något mer av väldigt löjliga anledningar. Man får tydligen inte ens ha skulder om man ska va familjehem. Vi har samtyckt till att våran dotter ska bo kvar hos fosterfamiljen hon är hos. Soc står kvar vid att min utredning ska bli klar (den är påbörjad och allt flyter på) och svarar mest "det kan vi inte svara på" när jag ställer mer frågor om detta. Har även frågat om utökat umgänge igen men dom säger bara "vi får se, vi kan inte svara på det." Nähe??? Känns som att prata med en vägg. Soc har nu även anklagat mig för att inte kunna göra mat åt min dotter (ersättning, jag ammade ej) för att utredningshemmet har tydligen fått för sig att jag inte kunde göra det då min sambo var den som för det mesta gjorde maten. Och varför gjorde han det? JO, för vi gjorde upp en plan och kom överens om att han skulle fixa ersättningen och jag skulle mata våran dotter. Det är absolut skrattretande att dom tror att jag inte ens kan göra mat åt min dotter!! Det är ju rena, rama lögner. Och även min sambo sa till dom att det ej stämmer, att vi kom överens om att göra det på detta sättet. (Han visste även att jag helst ville mata våran dotter och lät mig göra det.)
Fosterfamiljens lilla son är också väldigt hårdhänt med våran dotter, drar i hennes armar och ben, tar tag i henne hårt, och när han gungar henne så tar han i alldeles för mycket. Soc har vart med och sett detta och FRÅGAT OSS, hur vi känner kring detta? Och vi sa att ja, vi tycker han är alldeles för hårdhänt och att han varken lyssnar på oss eller sina föräldrar när vi säger till, och att vi tycker att soc ska ta upp detta med fosterfamiljen. På nästa umgänge så tar soc upp detta med fosterfamiljen och mamman tar illa upp och gör ursäkter åt deras son, medans deras stödpersoner är med i telefon på högtalare, och försvarar dom och gör samma sak, ursäkter åt deras son, och mer eller mindre får oss känna oss hur dumma som helst och som om vi gjort något fel, fast vi bara var lite oroliga kring hur fosterfamiljens son är med våran dotter. Soc säger inte ett ord!!!! Ingen är på våran sida!! FAST soc själva tog upp det med oss och frågade OSS hur vi känner att deras son är lite väl hårdhänt med våran dotter!! Alltså va? Jag litar inte ett dugg på soc och hoppas att aldrig ha med dom att göra igen när vi fått tillbaka våran dotter även fast jag gissar på att dom hade velat fortsätta ha koll på oss för säkerhets skull. Verkar ju som att när man väl haft me dom att göra så blir man aldrig av med dom..
En uppdatering fick ni iaf, haha. Behövde skriva av mig lite!