Inlägg från: Coccolina |Visa alla inlägg
  • Coccolina

Placerad dotter! Kommer jag få hem henne?

Cherry123 skrev 2023-04-01 17:29:04 följande:

Okej, men varför skulle hon inte kunna vara hemma under den tiden? Allt är ju lugnt och stabilt. Jag äter min medicin och jag och min sambo kommer bra överens. Varför skulle det vara för hennes bästa att va med ett par främlingar tills hon är 1 år? Skadar inte det hennes och våran relation? Och tänk så har jag inte ens en diagnos, utan "bara" en psykos? Vuxenpsykiatrin säger att detta är vad dom tror, och vill därför göra en utredning då min gamla läkare satte en diagnos på mig utan att göra en utredning. Då måste dom ju ge tillbaka min dotter, om jag inte ens har en diagnos? Och även om jag skulle ha en, så finns det väl stöd att få? Inte borde väl jag behöva va utan mitt barn för att jag har en diagnos man kan medicinera emot och få hjälp och stöd med? 

Jag hatar att påpeka det.. men om ni träffar er dotter 2h i veckan...och hon bor i en fosterfamilj resten av tiden är ni troligen mer främlingar för henne än vad de är... Ja det kommer skada er och hennes relation. Men det betyder inte att det inte går att åtgärda med tiden... Lyft det till soc att ni skulle vilja få utökat umgänge först och främst. Gå inte på med att ni vill ha henne på heltid direkt utan föreslå först att ni skall få mer och längre umgänge. Sen kanske över natten.. så att ni sakta bygger upp er relation igen. För sen när det väl är dags att få hem henne så är det inte så troligt att ni får henne 100% på engång... Hon är för liten... ni kommer behöva göra det långsamt. Så föreslå att ni börjar öka på redan nu. 

Jag förstår att ni vill ha hem er dotter och att du känner att du är frisk och inte skall behöva genomgå detta. Och ja det är många med schizofreni som har barn. För vissa har det gått bra för andra har det inte gjort det... Man måste ibland utreda för att se om er dotter skulle ta skada av att leva med er... Jag vet det är jobbigt... Men försök att ha tålamod och förtroende att de försöker göra det som är bäst för din dotter. Du vill väl att hon skall ha det bästa liv hon kan få eller hur? Er vilja att få hem henne kan inte räknas mer än er vilja att hon skall må bra... 

Men som sagt lyft att ni vill ha mer umgänge det är ett första steg! 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Placerad dotter! Kommer jag få hem henne?