Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Placerad dotter! Kommer jag få hem henne?

Cherry123 skrev 2023-04-01 15:37:24 följande:

Då måste ju jag och min sambo separera ifall hon ska bo hos honom, tror jag? Och det vill vi inte göra. Dom har redan placerat henne, tror inte dom ändrar sitt beslut efter det.

Då väljer också din sambo/ni också bort att få hem bebisen. Samboskapet är viktigare för er/din sambo än att dottern ska få vara med sina föräldrar. Det valet kan jag garantera är en stor röd flagga för socialtjänsten och kommer att väcka frågor omkring hur er förmåga att sätta barnets behov före sina egna ser ut.

De flesta föräldrar skulle göra allt för att få tillbaks sitt barn. Det gör inte din sambo.
  • Drottningen1970
    Cherry123 skrev 2023-04-01 19:37:53 följande:

Jag ser idet inte så. Vi SKA få hem henne TILLSAMMANS. Vi ger inte upp. Om vi så måste kontakta advokat så gör vi det. Vi tänker inte gå isär pga vad soc tycker och tänker? Dom har redan splittrat oss. Ska vi låta dom splittra oss ännu mer? Inte ens säkert att dom hade gått med på det ändå då hon redan är placerad. 

Hur du ser på det är irrelevant. Det är hur socialtjänster ser på det som spelar roll .
    Nu har du fått det berättat för dig.

Vad du gör med den informationen avgör allt.

Ju längre tiden går ju troligare är det att barnet aldrig kommer hem. Men samboskapet är tydligen viktigare.
  • Drottningen1970

Om det är en SoL-placering kan du åka och hämta barnet redan idag.

Detta skulle troligen dock resultera i en LVU-placering. Men då får både du och barnet en advokat med automatik.

• Drottningen1970
    Cherry123 skrev 2023-04-11 21:05:17 följande:

Vi väntar på svar från soc om dom kommer utreda min bror och hans fru så våran dotter kan vara där istället, då dom fortfarande vill att jag gör klart min utredning innan hon kommer hem. Om dom krånglar till det och säger att dom inte tänker utreda han och hans fru så kontaktar vi advokat. Vi går med på att hon inte får komma hem till oss ännu, men att hon  kan vara hos min bror borde inte va ett problem tycker jag. 

Är det inte bätte att du är hos din bror och barnet kan komme hem till pappa?

nä just det. Att vara sambo var ju viktigare än att få hem barnet. Glömde.
Svar på tråden Placerad dotter! Kommer jag få hem henne?