Waterlily91 skrev 2023-06-06 17:28:37 följande:
Hej hej, ny här.
Jag har pcos och kört min första omgång med letrozol. Fick innan det göra en spolning av äggledarna på rutin. Var på ultraljud ca varannan dag, innan man efter ett bra tag kunde se att en äggblåsa växt sig mogen. Fick positivt ägglossningstest och man kunde med ultraljud bekräfta att ägget släppt. Men nu till min fråga, jag är flera dagar efter bim och varken nån mens i sikte eller positivt graviditetstest. Eftersom ägglossning blev bekräftad så borde ju mensen kommit. Kan jag vara gravid trots negativa test?
Hej och välkommen!
Återigen så spännande med spolning, mina läkare har inte nämnt något om det alls :O Måste fråga nästa besök..
Jag har inte officiellt fått diagnosen PCOS men har absolut bekräftat PCO och har haft lite trög start med att få igång ÄL överhuvudtaget... Känner verkligen igen mig i det där med BIM, jag fick fråga 1000 gånger för jag förstår inte hur jag ska ränka ut när mensen ska komma då jag typ inte har mens alls. I höstas, innan jag fick hjälp försökte jag hitta ÄL med morgontemperatur och sådant, och mätte då min "naturliga cykel" som typ 86 dagar...
Jag antar att om det inte finns hCG 3 veckor efter ÄL så borde det inte vara möjligt att befrukting+implantation har inträffat. Åtminstone mycket osannolikt. När hade du ÄL?
Och igen, välkommen :)