Inlägg från: barnlängtan2021 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2021

Letrozol 2023

Evelinaaan skrev 2023-04-13 22:35:37 följande:

Hej! Jag hoppar in här, kul att följas åt :) 
    Syskonförsök här med Letrozol, har en dotter som blev till med samma behandling och då gick det på andra försöket! Denna gången verkar jag tyvärr mer svårstimulerad o har haft några vändor utan resultat men förra cykeln fick vi till en ägglossning men ingen graviditet.. så man kan säga att det var första ?riktiga försöket? 
    Jag kör också dubbeldos och såg att ni skrev om att spola äggledarna, jag fick göra det innan vi påbörjade letrozol behandlingen med min dotter men det är 3 år sen och ?behövde? inte göra det nu igen. 
    Själv är jag på cykeldag 3 så har börjat med första tabletterna idag.. 
    Håller tummarna för er allihopa! 

Vi har också kört med syskonförsök här, är gravid i vecka 8 nu och har ett VUL inbokat nästa vecka efter ett MA i bagaget så hoppas det ser bra ut då. Men var samma för oss att jag reagerade inte lika bra på medicinen nu som med första barnet. Slutade med att jag tog trippeldos och tog fyra försök innan jag tillslut blev gravid. 
  • barnlängtan2021
    Felicia95 skrev 2023-04-13 14:39:22 följande:

Hoppar in i tråden! Jag började med kur 2 den 23/3, dubbeldos den här gången då enkeldos inte gav resultat. På cykeldag 12 kunde läkaren se en äggblåsa på 23 mm. Jag fick ta ovitrelle dagen efter på kvällen. ÄL-testerna visade positivt och sen dess har jag inte slutat tänka på om vi lyckades denna gång. 

Det har nu gått en vecka sen ÄL och min mage har varit uppblåst sedan fyra dagar tillbaka, känner att den är gasig. Har haft molvärk som kommer och går, kroppstemperaturen ökat en aning känner liksom värme i kroppen och brösten svullnat. Kan det bero på Ovitrelle? Någon som har känt likadant efter letrozol+ovitrelle behandlingen? Det kan vara så att jag övertänker och inbillar mig att det är gravidsymptomer. 

Jag tog också ovitrelle med vårt första barn och känner precis så att man blev väldigt svullen och mycket molvärk. Tänk på att inte testa för tidigt bara eftersom ovitrelle kan ge falska positiva graviditetstest, vi fick info att vänta med att ta ett test 14 dagar efter ovitrelle för att garantera att det visar rätt 
  • barnlängtan2021
    Angelita86 skrev 2023-04-15 17:54:39 följande:

Tjejer! hur många dagar efter ägglossning typ kan man ta graviditetstest? 🙈 har nämligen pcos så riktigt oregelbunden mens 😅 för som jag skrev innan, så hade jag tydligen ägglossning måndag/tisdag man vet inte exakt ☺️

Två veckor skulle jag säga 🙈 Men med testa tidigt så går det väl lite tidigare, brukar ju stå på paketen! ☺️
  • barnlängtan2021
    Angelita86 skrev 2023-04-15 19:54:59 följande:
    Det här är väl det jobbiga med oregelbunden cykel 😓 men nu ska jag försöka vara positiv och tänka att då kan jag testa nästa helg, eller hur? 😅 om jag nu hade ägglossning i måndags/tisdags 🙈
    Ja det tycker jag att du borde kunna göra! 🙈
  • barnlängtan2021
    Angelita86 skrev 2023-04-15 20:50:01 följande:
    Längtar så 🥰 försöker att tänka att plussa jag inte den omgången så kör vi på nästa? med Tanke på att jag inte räknade med den här ägglossningen 😅
    Ja det är lättare sagt än gjort och så analyserar man varje lite symtom 🙈 Håller tummarna 🤞🏼
  • barnlängtan2021
    Evelinaaan skrev 2023-04-16 09:29:42 följande:
    Stort grattis till graviditeten! Hoppas allt ser bra ut på ultraljudet 🙏🏻 okej va intressant att det var/är svårare för oss med andra barnet.. undra vad det beror på! Fick du ingen ägglossning med dubbel dos då så att du fick trippel dos? 
    Jag fick ju tyvärr mycket cystor i äggstockarna under mina första vändor här så tror det har ställt till det mycket.. förra cykeln fick jag ägglossning för då var alla cystor borta. Jag hoppas att det tar sig snart för usch vilken känslomässig bergodalbana det är..
    Exakt, fick ingen ägglossning då och på ultraljuden så växte inte ens äggen av dubbeldos. Sen tror läkaren nu i efterhand att mina amningshormoner ännu fanns kvar i kroppen och påverkade det. Sonen blev 1 år nu i januari och vi började försöka rätt tidigt men fick hjälp av sjukvården i november. 
  • barnlängtan2021
    Angelita86 skrev 2023-04-17 12:11:37 följande:

barnlängtan2021: 

min son är oxå 1 år och vi började försöka efter drygt 6 månader ☺️ 

en fråga till ALLA, för en vecka sen så ska jag ha haft ägglossning? men nu 1 vecka efter, det stack till så oerhört i vänster äggstock från ingenstans, vad kan det va? Aldrig varit med om det 😓
    nu gör det inte ont utan det känns som en molvärk på vänster sida 🤔

Ungefär som vi då ☺️ 

Låter som du kanske är gravid nu då. Hade också som molvärk innan jag plussade 🙈 Bara hålla ut ett tag till och sen testa. Jag tog ett testa tidigt 3 dagar innan BIM som var negativt, sen testade jag på BIM och då var det positivt ❤️

• barnlängtan2021

Var på VUL idag och vi fick se ett litet hjärta slå i vecka 8+1. Så himla skönt men efter 12 omgångar med letrozol så stannar jag kvar i gruppen om någon har frågor eller så 😍

• barnlängtan2021
    Ellika123 skrev 2023-04-18 16:26:50 följande:
    Men wow! Stort stort grattis! Oerhört glad för din/er skull!!
    Tack så mycket! 
  • barnlängtan2021
    Sam2023 skrev 2023-04-25 20:07:42 följande:

Tog också ovitrelle den 17 april.Mensen ska komma 1 maj.Vet ej om jag ska testa mig imorgon och se vad det visar på gravid test.Kan någon svåra? Eller ska jag vänta den 1 maj ? Hade två äggblåsor på 17mm och 19 som visade på ultraljud dock bada på ena äggstock och inget på den andra äggstock

Man ska helst vänta 2 veckor efter ovitrelle då den kan visa falska positiva gravidtest annars 😊
  • barnlängtan2021
    Sam2023 skrev 2023-04-26 07:22:31 följande:

Tack för svaret.Läste om att det kan vara upp till 10 dagar positivt.Men om du säger 14 dagar så väntar jag 4 dagar till.Har du tagit någon gång ovitrelle? 

Kan ha ändrats sen jag tog det, tagit det två gånger men det var 2021 
  • barnlängtan2021
    Sam2023 skrev 2023-04-26 10:49:58 följande:

Jaha ok men tror nog att de är så fortfarande.Blev du då gravid? Hade du några symtom ?. Jag mår bra endast lite öma bröst 

Blev gravid en av gångerna men det slutade tyvärr i ett MA då. Men kommer ihåg att jag hade som molvärk men det har jag haft dom andra gångerna jag blivit gravid nu efter utan ovitrelle med 
  • barnlängtan2021
    Sam2023 skrev 2023-04-26 21:26:19 följande:

Tråkigt med MA.Jag kände idag lite ont i äggstock när jag reser mig snabbt med gör ont typ några sekunder och sen försvinner det lite lite öma bröst.Tack för svaret 

Det hade jag med mina två senaste graviditeter, var så jag anade att jag var gravid denna gång. När jag ställde mig upp snabbt från soffan så högg det till i äggstocken, tog ett test typ 3-4 dagar efter det som då var positivt. Håller tummarna för dig 😊
  • barnlängtan2021
    Försök till syskon skrev 2023-04-28 12:44:09 följande:
    Stort grattis! Behövde du ta en paus mellan någon kur eller har du tagit 12 kurer i rad? Dubbel dos? Jag är just nu inne på omgång 4 med dubbel dos, CD 13 men inget omslag på ägglossningstickan. Förra månaden så fick jag blinkade gubbe CD 11 och fast gubbe CD14. Två mogna ägg men blev ej gravid.  Är rädd att kroppen inte svarat denna gång heller? 
    Tog först fem omgångar där jag fick ett MA och sen kom sonen som föddes i januari 2022 😊 Det var 4 enkeldoser och en dubbeldos. Nu senast har jag tagit 8 doser innan jag blev gravid igen. Minns jag inte helt fel så var det en enkeldos, 3 dubbeldoser och 4 trippeldoser. Min kropp reagerade inte på det i början men läkaren trodde det berodde på att jag hade amningshormoner kvar. Men fick ägglossning på trippeldoserna så det tog ju fyra försök då innan det tog sig 😊
  • barnlängtan2021
    Sam2023 skrev 2023-05-01 08:17:13 följande:

Hej alla jag har testat positivt even idag 15 dagar efter sprutan. Jag är gravid jag är så glad.Ni kan gärna ställa frågor om ni har och hoppas snart att fler testar positivt 

Men gud va kul! Stort grattis! 
  • barnlängtan2021
    Evelinaaan skrev 2023-05-07 12:28:51 följande:

Jag är gravid! Både idag och igår testade jag positivt på Ovitrelle+ 11 och 12! Och det blir bara starkare o starkare! Testet var negativt Ovitrelle+10. 
    Detta var på dubbel dos letrozol! och min andra cykel med ägglossning. Är så lycklig!!! och livrädd på samma gång! Vi hoppas att allt går vägen 🙏🏻🙏🏻 
    Stort lycka till till er andra som kämpar, jag vet hur tufft det är! 

Stort grattis! ❤️
  • barnlängtan2021
    Smurffia95 skrev 2023-05-19 16:38:14 följande:

Så skönt att höra att man inte är ensam ❤ 
    Inget ledande ägg denna gång heller. Läkarna uttrycker att jag är segstartad 😅 jag har nog haft mina ultraljud cykeldag 13 alla tre gånger men som sagt så har ännu ingen blåsa mognat. 

Nu vill de däremot räkna denna blödning som ny cykel så det blir pang på med ny omgång direkt. 

Jag insåg också nu att jag fått en annan typ av Letrozole denna gång. Tidigare har jag haft bluefish men nu fått Teva. Är det någon som upplevt någon skillnad? Av nyfikenhet undrar man ju vilken variant som ni som lyckats använde 🙃

Jag har blivit gravid med bluefish ☺️
  • barnlängtan2021
    Smurffia95 skrev 2023-05-19 16:38:14 följande:

Så skönt att höra att man inte är ensam ❤ 
    Inget ledande ägg denna gång heller. Läkarna uttrycker att jag är segstartad 😅 jag har nog haft mina ultraljud cykeldag 13 alla tre gånger men som sagt så har ännu ingen blåsa mognat. 

Nu vill de däremot räkna denna blödning som ny cykel så det blir pang på med ny omgång direkt. 

Jag insåg också nu att jag fått en annan typ av Letrozole denna gång. Tidigare har jag haft bluefish men nu fått Teva. Är det någon som upplevt någon skillnad? Av nyfikenhet undrar man ju vilken variant som ni som lyckats använde 🙃

Har blivit gravid av accord med ☺️
  • barnlängtan2021
    Rödluvan93 skrev 2023-05-19 20:37:39 följande:

Jag fick en Letrozol som heter Medical Valley 🤔 inte ens tänkt på att de finns så många olika "märken".

Intressant!

Alla ska ju funka på samma sätt men blev också fundersam när jag fick ett annat märke helt plötsligt 😅
  • barnlängtan2021
    Rödluvan93 skrev 2023-05-19 21:57:51 följande:
    Ja jag hoppas denna omgång tar sig oavsett märke 🙏 positivt ägglossningstest idag och har sånt molvärk till och från, nästan lite lätt illamående och uppblåst mage. Första gången den känns så "kraftig" 😅
    Åh, det låter ju lovande! Håller tummarna 😁
Svar på tråden Letrozol 2023