Inlägg från: Evelinaaan |Visa alla inlägg
  • Evelinaaan

Letrozol 2023

Hej! Jag hoppar in här, kul att följas åt :) 
    Syskonförsök här med Letrozol, har en dotter som blev till med samma behandling och då gick det på andra försöket! Denna gången verkar jag tyvärr mer svårstimulerad o har haft några vändor utan resultat men förra cykeln fick vi till en ägglossning men ingen graviditet.. så man kan säga att det var första ?riktiga försöket? 
    Jag kör också dubbeldos och såg att ni skrev om att spola äggledarna, jag fick göra det innan vi påbörjade letrozol behandlingen med min dotter men det är 3 år sen och ?behövde? inte göra det nu igen. 
    Själv är jag på cykeldag 3 så har börjat med första tabletterna idag.. 
    Håller tummarna för er allihopa! 

• Evelinaaan
    barnlängtan2021 skrev 2023-04-15 17:29:48 följande:
    Vi har också kört med syskonförsök här, är gravid i vecka 8 nu och har ett VUL inbokat nästa vecka efter ett MA i bagaget så hoppas det ser bra ut då. Men var samma för oss att jag reagerade inte lika bra på medicinen nu som med första barnet. Slutade med att jag tog trippeldos och tog fyra försök innan jag tillslut blev gravid. 
    Stort grattis till graviditeten! Hoppas allt ser bra ut på ultraljudet 🙏🏻 okej va intressant att det var/är svårare för oss med andra barnet.. undra vad det beror på! Fick du ingen ägglossning med dubbel dos då så att du fick trippel dos? 
    Jag fick ju tyvärr mycket cystor i äggstockarna under mina första vändor här så tror det har ställt till det mycket.. förra cykeln fick jag ägglossning för då var alla cystor borta. Jag hoppas att det tar sig snart för usch vilken känslomässig bergodalbana det är..
  • Evelinaaan
    barnlängtan2021 skrev 2023-04-16 12:30:35 följande:
    Exakt, fick ingen ägglossning då och på ultraljuden så växte inte ens äggen av dubbeldos. Sen tror läkaren nu i efterhand att mina amningshormoner ännu fanns kvar i kroppen och påverkade det. Sonen blev 1 år nu i januari och vi började försöka rätt tidigt men fick hjälp av sjukvården i november. 
    Okej där ser man, men så skönt att det gick sen med rätt dos iallafall! Stort lycka till Glad
  • Evelinaaan
    barnlängtan2021 skrev 2023-04-18 14:39:52 följande:

Var på VUL idag och vi fick se ett litet hjärta slå i vecka 8+1. Så himla skönt men efter 12 omgångar med letrozol så stannar jag kvar i gruppen om någon har frågor eller så 😍

Stort grattis!!! Va härligt att höra 🥰
  • Evelinaaan
    Rödluvan93 skrev 2023-04-25 11:29:14 följande:

Fick äntligen positivt ägglossningstest i lördags. Nästa tisdag blir de blodprov för att kontrollera progesteronet och se vad för effekt dubbeldos Letrozol gav. Känns som en evighet mellan eventuell ägglossning och bim! Hur går det för er andra?

Åh va roligt att höra! Vi håller tummarna :) 
    Ultraljudet idag på cykeldag 15 visade en äggblåsa på 21 mm!!! fick en chock men så skönt då jag förra cykeln fick ägglossning på dag 30? Tog ägglossningstest när jag kom hem som blev positiva direkt! Fick ovitrelle utskrivet och tog den förut, första gången jag testar det!

Så vi är inte jättelångt ifrån varandra :) vi håller alla tummar och tår! 

• Evelinaaan
    Sam2023 skrev 2023-05-01 08:17:13 följande:

Hej alla jag har testat positivt even idag 15 dagar efter sprutan. Jag är gravid jag är så glad.Ni kan gärna ställa frågor om ni har och hoppas snart att fler testar positivt 

Åh stort grattis va roligt att höra!! Lycka till 😍
    När började du testa och när fick du pluss? Jag är idag på 7 dagar efter sprutan, gjorde igår ett gravtest för att se om sprutan gått ur eller inte och det har den nästan, ett liiiitet svagt sträck som blev tydligare sen när det torkat. Så tänker om jag ska testa mig 12 dagar efter sprutan? Borde jag se en graviditet då? :) 
  • Evelinaaan
    Sam2023 skrev 2023-05-02 06:02:07 följande:

Jag testade från dag 13 som visade svagt men tydligt plus. Det kan du väl göra testa från dag 12 och se om det blir mer tydligt.Önskar dig all lycka 

Okej tack det ska jag göra då! :)
  • Evelinaaan

Jag är gravid! Både idag och igår testade jag positivt på Ovitrelle+ 11 och 12! Och det blir bara starkare o starkare! Testet var negativt Ovitrelle+10. 
    Detta var på dubbel dos letrozol! och min andra cykel med ägglossning. Är så lycklig!!! och livrädd på samma gång! Vi hoppas att allt går vägen 🙏🏻🙏🏻 
    Stort lycka till till er andra som kämpar, jag vet hur tufft det är! 

• Evelinaaan
    Rödluvan93 skrev 2023-05-03 13:22:16 följande:

Är på cykeldag 25. Har testdag på lördag men är så himla sugen på att testa redan imorgon med ett ultra tidigt gravtest 😅 vågar man?

Åh denna eviga väntan efter ett plus. Man bli ju knäpp! Igår togs blodprov i alla fall för att kolla progesteron värdet. Hoppas det visar bra värden nu med dubbel dos Letrozol 🙏

Hur gick det för dig? har du testat dig? ☺️
  • Evelinaaan

Tack så mycket allihopa! Det värmer så mycket :) 
    Rödluvan93: okej jag förstår, men så skönt att du haft en tydlig ägglossning, det kommer ta sig för dig snart! Ibland behöver kroppen några provrundor. Mina första rundor med letrozol fick jag inga ägg alls som växte, så jag har egentligen kört 5 rundor totalt.. men sen helt plötsligt växte äggen på samma dos. Så allt kan verkligen hända! Jag sänder massa hopp till dig :)

Svar på tråden Letrozol 2023