Byta förskola? Klump i magen :(
Måste bara skriva av mig, detta tynger mig så mycket. Det har vart så mkt med min dotters förskola, hon är 3 år och världens gladaste tjej, mycket energi och sprallig med en stark vilja och som de flesta barn så lyssnar hon inte alltid men oftast.
Hon har massa kompisar på på förskolan och verkar trivas bra. Men det har hänt indicenter som gjort att jag känner som jag gör idag. Ex har de glömt henne ute, gett henne gröt trots att hon äter laktosfritt och sedan ringt hem och sagt att hon är magsjuk.
Ofta jag hämtar henne får jag höra av 2 pedagoger att hon inte har lyssnat, ibland har hon puttat andra barn osv. En av pedagogerna vräker ur sig i hallen att de vill koppla in en specialpedagog för att hon är så energisk, för att hon ibland inte lyssnar och gör en del bus och att hon puttas när hon blir arg. Vilket vi självklart skrev under på, för vi vill ju att pedagogerna ska få rätt verktyg att hantera detta. Jag kontaktade rektorn efter detta då den ena pedagogen sa detta ?tyket? till mig framför min dotter i hallen, alltså det med specialpedagogen, vilket jag hellre hade sett att de tog över ett möte. Jag visste ju inte att det var så allvarligt
Men det jag reagerar på är att alla andra pedagoger säger alltid att allt funkar jätte bra, att det inte är några problem med henne när jag hämtat.
Nu har hon haft en bra period på förskolan och det har bara vart bra de dagar jag hämtat henne, men de vill ändå koppla in en specialpedagog för att de händer saker när de inte ser, säger dom.
När hon leker med andra barn hemma så ser vi inte detta, hon är snäll yoch älskar att leka med andra barn och det fungerar bra, såklart under vuxen närvaro.
Nu har jag en klump i magen varje gång jag ska lämna henne, är orolig att hon ska putta någon eller vara dum, inte lyssna. Hon är ju världens underbaraste tjej här hemma och har aldrig sett detta beteendet hemma :(, jag känner mig så ledsen. Hon älskar sin förskola, vill inte ta det ifrån henne. Men denna oron och jobbiga känsla jag har är så jobbig..
snälla mammor, kom med råd och tips hur jag ska hantera detta..