• Anonym (i)

Kan kvinnor vara drag queens?

Postman skrev 2023-03-26 22:58:30 följande:

Nej det känns inte så. Kvinnor kan aldrig bli så fåniga eller överdrivna som de där männen är. 

Tro mig, det finns vissa såna kvinnor.. som fnittrar och blinkar med sina lösfransar hela tiden, målar på läppglans i ett, kollar sminket i fickspegeln, gör extralånga fejknaglar, pratar bara om kukar, silikoningrepp, kläder, drinkar, smink och hudvård, kallar sina likar för honey eller baby, kollar på bachelor eller paradise hotel och tycker på riktigt att det är intressanta program. Som plutar med läpparna så fort de passerar en spegel. Säkert att du inte sett dem?

Sen är det väl lite grejen med drag, att omfamna och hylla det kvinnliga i extremt överdrivna former.
    Fast finns ju män som verkar vara flamboyanta naturligt utan att överdriva alls, oavsett om de gillar drag eller inte.
  • Anonym (i)

Varför, Ts, ställer du en sån fråga?

Hade du aldrig hört talas om drag kings innan? Eftersöker du kvinnor som är som drag queens? Har ni haft en diskussion på kafferasten på jobbet om drag? 

• Anonym (i)
    Anonym (Ytterligare en dimension) skrev 2023-03-27 00:01:52 följande:
    Det där är faktiskt rätt coolt. Det kräver en hel del talang och att man kan tänka i många led för att göra en övertygande man som klätt ut sig till och låtsas vara kvinna, som kvinna. Tydligen skall det vara oerhört svårt att få till rätt look med, se ut som en man som försöker se ut som en kvinna.
    Okej, vanliga kvinnor som först klär ut sig till män, använder sin djupaste basröst, har vältränade biccar och kanske sätter på lite löshår i ansiktet. Sen kommer nästa förvandling: att klä ut sig till kvinna på det fejkade manliga.

Ha ha vad kul! Man upphör aldrig att förvånas och överraskas av allt som finns i världen.Skrattande

Nu återstår ju bara frågan om det finns manliga drag kings?
  • Anonym (i)
    BuoBä skrev 2023-03-27 00:36:49 följande:
    Ja de finns de också. 

Och kvinnliga drag queens klär inte först ut sig till män, varför skulle de det? Men de anammar drag queen-estetiken. Och när vi pratar om kvinnor här så är det både cis- och transkvinnor, och allt emellan.
    Vill du se ett exempel så var Victoria Scones med i RuPaul's drag race. Googla. 
    Intressant. Tycker att jag sett de flesta säsonger av RuPauls Drag Race, men måste ha missat den med kvinnan. 
  • Anonym (i)
    Postman skrev 2023-03-27 07:23:27 följande:

Nej har faktiskt aldrig stött på så fjantiga kvinnor, har väl haft tur då. 

Jo jag förstår att drag ska vara lite överdrivet men dessa män verkar inte helt okey även när de ska vara i normalt tillstånd. Nu har jag aldrig sett dragkings men de kanske är av samma skrot och korn. 

Då har du nog haft tur Inte ens i tonåren?

Ska jag vara ärlig så har jag inte sett någon drag king uppträda. Men skulle gissa att de kör på det som anses vara extrem-manligt.

Nu gav du mig idén att gå och söka reda på ett ytklippSolig
Svar på tråden Kan kvinnor vara drag queens?