Inlägg från: svansmamman |Visa alla inlägg
  • svansmamman

Clearblue ultra tidigt

Coolchei skrev 2023-03-26 11:12:19 följande:
    Clearblue ultra tidigt

Heej hörni, är lite kluven och läst lite i olika trådar här och på nätet men tänkte jag vill fråga er haha. min mens är 3 dagar sen och har tagit ?vanligt? graviditetstest och den visade negativt. Men så tig jag clearblue ultra tidigt och den visade svagt streck att jag är gravid igår morse så tog ett vanligt från apoteket imorse och den visade inte gravid, så min fråga är väll mest om nån mer har upplevt samma eller liknande. Eller om jag borde vänta 1-2 veckor till innan jag tar ett nytt test?

Mensen är aldrig sen, antingen kommer den när den ska utifrån ägglossningen eller så är man gravid. ?Vanliga? graviditetstest visar allt som oftast positivt vid beräknad mens om man är gravid, så med tanke på att du fick negativt på det plus som du själv säger svagt på ultratidigt tyder på att ägglossningen förmodligen var senare än du tror. Hur har du konstaterat ägglossning; via app, ägglossningstest eller temp? 

Clearblues icke-digitala test tenderar att ge illusioner av streck som inte innebär positivt, utan som är ojämna i färgen eller smala. Om strecket du såg var lika brett som kontrollstrecket, jämnt i färgen, ljusblått samt syntes på typ en armslängds avstånd utan att du var tvungen att vrida och vinkla (allt detta inom testtiden) är det förmodligen positivt, men i sådana fall hade du nog ägglossning senare än du tror och har i sådana fall inte passerat beräknad mens. ☺️

Svar på tråden Clearblue ultra tidigt