Inlägg från: Spökplumpan |Visa alla inlägg
  • Spökplumpan

Ångest kring min ålder

Sjukt onödigt att lägga in åsikter om hur många barn hon har. Barnlängtan är barnlängtan, man ska inte jämföra. 

Med det sagt så kan stress göra det svårare, men ålder måste inte nödvändigtvis göra det jättemycket svårare. Det kanske inte går på första eller andra försöket, men det är definitivt inte kört. Har du regelbunden ägglossning så finns det en chans. Bara slappna av och mys på. 

• Spökplumpan

Längtan efter ett femte barn kan vara lika stark som längtan efter ett första. Sluta gatekeepa barnlängtan och ångest ffs. 

• Spökplumpan

Det är så du känner och jag har aldrig sagt att längtan efter ett femte barn ger samma känsla som sorgen efter missfall. Det går öht inte att jämföra. Hon mår dåligt och det är ok, för det förminskar inte din sorg. 

• Spökplumpan

Änglamamma.
    Jag tycker det mer och mer låter som att du vill ha uppmärksamhet och medlidande, och det kräver du på bekostnad av någon som uppenbarligen inte mår bra. Det är inte en tävling och den här tråden handlar inte om dig eller dina trauman. Det handlar om TS och vi ska stötta henne. Kan du inte det så rekommenderar jag att du avlägsnar dig och visar TS den respekt du själv förväntar dig. Det här är inte en sund copingstrategi. 

• Spökplumpan
    Anonym (X) skrev 2023-04-02 11:18:26 följande:

Men om det är en svår ångest och depression så borde ju TS söka hjälp för det. 

Men med tanke på att hon inte ens deltar i sin egen tråd så tror jag inte det är så. 

Det skulle inte jag heller göra om jag blev skuldbelagd på det här viset. Hon skrev det här för att få pepp och stöd, eftersom att det är det vi tjejer ska göra, och så blir hon påhoppad istället. TS har inte gjort något fel och det är inte upp till någon här att besluta att hon behöver hjälp. Kan du inte stötta så kan du bara lämna tråden. Så enkelt är det.
  • Spökplumpan
    Anonym (X) skrev 2023-04-02 11:36:25 följande:
    Nej det är väl bättre att gå omkring och ha svår ångest istället för att söka hjälp eller ta till sig fakta. Det har du rätt i. 
    Det är fortfarande inte upp till dig att tala om det. Dessutom kan ångest vara tillfällig och något man i många fall kan lösa själv, med rätt verktyg. Det är upp till TS om hon känner att hon behöver professionell hjälp eller hitta verktygen och stödet för att komma igenom det själv. Den här tråden hjälper definitivt inte. Vad hon än beslutar sig för så påverkar det inte dig och har ingenting med dig att göra, så sköt dig själv om du inte har något peppande att säga. 
Svar på tråden Ångest kring min ålder