• My871

Ångest kring min ålder

Hej allihop. Det är så att jag och min man ska under april månad påbörja vår resa mot ett femte barn Och börja försöka pricka in ägglossning. 

jag har fyra barn sedan tidigare och de kom till på första och andra försöket. Jag har tempat det senaste året och har då sett att jag haft ägglossning varje månad.
    nu har jag dumt nog googlat lite ikväll och läst en massa tråkigt som har skapat Oro i mig. Det är så att jag är 35 år (36 år senare i år) och fick precis tveta hur fort fertiliteten minskar efter 35. nu känns det helt kört och som att vi aldrig kommer kunna bli gravida. 

kan ni snälla komma med lite solskenshistorier så man kan slappna av lite igen. 
    kram på er 

• Svar på tråden Ångest kring min ålder
  • My871
    Anonym (Änglamamma) skrev 2023-03-31 08:24:09 följande:

Kan knappt gå in i denna tråden längre för att jag mår dåligt över hur snävt perspektiv vissa har. herregud 

Jag förstår inte riktigt hur det kan vara så provocerande för dig att andra människor känner oro och ångest.
    man ska inte jämföra sig med andra för man har ingen aning om vad dom personerna går i genom i sitt liv. 

det är uppenbart att du varit med om hemska saker och jag hoppas att du finner ro och glädje i livet igen. Jag tror dock inte att det är ett vinnande koncept för dig att blir Provocerad och läsa in saker i texter som inte existerar. Att trycka ner andra för att höja sig själv är aldrig okej. 

jag förstår inte heller varför du fortsätter att gå in i denna tråd och läsa då det uppenbarligen bara får dig att må sämre. 

Alla lycka till med ditt mående.

Svar på tråden Ångest kring min ålder