Anonym (Lilla My) skrev 2023-04-20 18:48:14 följande:
Vilka sidor talar du om här?
1) Ja, jag tar TS sida i frågan om att flera olika synvinklar behövs för att förstå vad otrohetsrelationer handlar om, hur de uppstår och kanske kan man därmed undvika dem.
Vad är då den andra sidan av resonemanget ? Att man inte vill veta..? Då är det väl lättast att inte läsa tråden kan jag tänka.
2) Vad är det i vad jag skriver som påvisar att jag inte accepterar kritik? Tvärtom tycker jag att välformulerad och saklig kritik är mycket stimulerande. Men det beror väl också på om kritiken är saklig och rör ämnet. Om det är kritik av min person av människor som inte känner mig, då blir jag väldigt fundersam över syftet med kritiken.
3) Menar du på allvar att bara för att en tråd är öppen så får man bete sig hur man vill? Här vill jag påminna om FL regler angående att inte provocera, och använda vanlig samtalston. Man kan översätta det med att man skriver inte något man inte kan säga till varandra IR
4) Mitt samvete är så rent det nu kan vara. Du behöver inte oroa dig över vare sig mitt samvete eller min moral. Jag har arbetat med människor i många år och kan därför uppfatta signaler väldigt tidigt i en konversation.
Du tycker ämnet är intressant. Vilket ämne menar du då? Blir lite förvirrad här är det ämnet Otrohetsrelationer, Om man får skriva vad och ur man vill i öppna trådar. Hur man debatterar eller kritiserar eller är det något annat ämne som intresserar dig
1) TS sida är inte en fråga om olika synvinklar eftersom hela tråden är som sagt en produkt av att TS inte fick de svar hon önskat sig i en annan tråd och surade över det. Bara titeln i sig "sluta döma" säger ju att det absolut inte är en objektiv fråga.
2) Vad just du anser är välformulerat och sakligt behöver ju inte vara facit för alla och givetvis kommer folk som beter sig omoraliskt tycka all slags kritik är dåligt formulerad om den inte är som man vill ha den men medhåll alltid välformulerat oavsett vad. Som sagt låter man människor som blir kritiserade välja vad som är acceptabelt eller ej så kommer såklart all kritik tystas. Vad tror du tex korrupta företag skulle klassa som "acceptabel kritik" från media?
3) Givetvis inte, det jag säger att i en öppen tråd får man acceptera både kritik och medhåll och det är inte upp dig eller den som blir kritiserad att avgöra vad som är acceptabelt, det är det man har moderering till.
4) Du är inte den enda som skriver i denna tråd och allas samvete är nog inte lika rent som ditt. Och ja människor med dåligt samvete brukar ha väldigt svårt för kritik.
Nej man får inte skriva vad man vill i öppna trådar, det är därför man har modering på forum. Men de som skriver i trådarna är ju inte moderatorer som har rätt att avgöra vad som får eller inte får skrivas i trådar, eller hur? Det avgörs av forumets regler inte av enskilda individers egna subjektiva tyckande.