Sluta dömma
Mitt ex var en narcissistisk skitstövel. Den notoriska otroheten (ingen engångsgrej) var en en av många skadliga faktorer. Men jag valde att inte låta det sänka mig. Våga lita på min nästa partner och våga riskera att bli sårad. Den tuffa verkligheten. Hur ska man annars orka leva?
Nej jag är fortfarande av uppfattningen att en fyllegrej inte är detsamma som att aktivt planera att svika sin partner. Jag vill inte veta om det skulle ske så länge det inte var mer än så. Vad hade jag gynnats av det?
jag tror på livslånga relationer och 40-50 år. Därav anser jag att man då kanske få ha överseende med viss form av känslomässigt övertramp. Vi människor är sällan perfekta och vi lever längre nu än förr.
och jag står fast vid att jag vill att min väninna ska hitta någon annan och få känna sig åtråvärd och älskad. Han ekonomiska och känslomässiga misshandel av henne är betydligt värre. Hon behöver bli ett svin absolut.
Har inte påstått annat
"Jag vill inte veta om det skulle ske så länge det inte var mer än så."
Menade inte att det är fel att inte vilja veta, menade att det svider så att du inte vill veta.
"och jag står fast vid att jag vill att min väninna ska hitta någon annan och få känna sig åtråvärd och älskad. Han ekonomiska och känslomässiga misshandel av henne är betydligt värre"
och jag står fast vid att det kan eskalera om det kommer fram.
honom skiter jag i.