• Aviga

Sluta dömma

Anonym (jaha) skrev 2023-03-27 18:59:29 följande:
    Säger personen som skriver en tråd för att hon inte fick de svar hon önskat sig i sin tidigare tråd Drömmer

Självinsikt är inte din grej va?
    Vore intressant att se dig starta en tråd. Har du gjort det någon gång och i så fall vilken? 
    Har du blivit behandlad som du behandlar TS?

Självinsikt!!
  • Aviga

Till Alla som eventuellt läser detta. Om ni har något på hjärtat är Familjeliv inte något för dig. Men om du bara är ute för att synas och höras är det toppen

• Aviga
    ClumsySmurf skrev 2023-03-28 18:22:52 följande:

men du förstår väl du också att en helt anonyms egna påstådda studier i ämnet är mycket trovärdigare än alla studier där otrogna själva svarat eftersom det är simpel logik att de enda som skulle kunna ingå i en statistik är endast de relativt få som faktiskt blir kända rolling-on-the-floor-laughing.gif

Jag har en närmare närstående som arbetat med detta i 50 år, han inte håller med, det trovärdiga argumentet väger faktiskt 10 år mer 🤣
    Tittade in på tråden jag tidigare lämnat och blev förfärad!! Den är ju ännu mer depraverad och verklighets frånvänd än tidigare. 

Ännu en tråd som förstörts av illasinnade. 

Personligen förstår jag inte vad man kan få ut av att bete sig på detta sätt. Möjligen är det maktbegär
  • Aviga
    ClumsySmurf skrev 2023-03-28 18:39:15 följande:
     vilken tråd?
    Ursäktar att det blev svar på din. Skäms

Var menat som eget inlägg 
  • Aviga
    Anonym (jaha) skrev 2023-03-28 18:37:27 följande:
    Anonym (jaha) skrev 2023-03-28 18:28:47 följande:
    Som sagt, det är väldigt lustigt hur selektivt känsliga vissa människor kan vara.. Att ljuga för och manipulera andra människor är helt ok, men att säga att en persons värderingar är sjuka är tydligen oförlåtligt Drömmer

Och här har vi ännu ett exempel på selektiv känslighet

Att bedra andra, delta i att bedra andra, ljuga för andra och manipulera andra är helt ok och inte alls illasinnat, men att tycka någons värderingar är sjuka är illasinnat
    På vilket sätt har jag ljugit, vilselett och manipulerat? 
    Var konkret ge exempel
  • Aviga
    Anonym (jaha) skrev 2023-03-28 18:37:27 följande:
    Anonym (jaha) skrev 2023-03-28 18:28:47 följande:
    Som sagt, det är väldigt lustigt hur selektivt känsliga vissa människor kan vara.. Att ljuga för och manipulera andra människor är helt ok, men att säga att en persons värderingar är sjuka är tydligen oförlåtligt Drömmer

Och här har vi ännu ett exempel på selektiv känslighet

Att bedra andra, delta i att bedra andra, ljuga för andra och manipulera andra är helt ok och inte alls illasinnat, men att tycka någons värderingar är sjuka är illasinnat
    På vilket sätt har jag ljugit, vilselett och manipulerat? 
    Var konkret ge exempel
  • Meddelande borttaget
  • Aviga
    ClumsySmurf skrev 2023-03-29 00:49:31 följande:
    kontrollera?
    är det inte de som inte vill vara trogna som uttrycker sej så?
    är ju också de som drar till med löjliga bibelcitat.
    Ja, det är vad jag tror och vad baserar jag det på? Mig själv faktiskt. Min man har varit otrogen mot mig men det kunde vi lösa relativt snabbt eftersom han kunde vara ärlig mot mig. Naturligtvis blev jag lessen men det var inte på långt när den största krisen i vårt äktenskap. Nu kan jag till och med tycka att det var bra att han fick chansen att jämföra Glad 

Jag dömer ingen vare sig de som varit otrogna eller den de varit otrogna med.  Absolut dömer jag inte okända människor.  Själv har jag aldrig varit otrogen, har aldrig hamnat i den situationen, aldrig träffat någon jag skulle vilja vara otrogen med.

Med detta vill jag inte säga att jag är för otrohet, men jag är realist,  Man kan inte kontrollera sin partners känslor. Det enda man kan göra är att leva med varandra i kärlek och vara öppna med varandra.
  • Aviga
    Anonym (Dömer men förmår inte förklara) skrev 2023-03-29 15:38:24 följande:

Förlåt min felskrivning
    (Svaren i många undersökningar visar att otrohet är en av de vanligaste orsakerna man anger till sin otrohet.)

Jag menade:
    Svaren i många undersökningar visar att en av de vanligaste orsakerna man anger för sin otrohet är att man vill få slut på sitt förhållande.

Går det att redigera? Hur gör man?

Tyvärr går det nog inte att redigera. 

Men du har helt rätt i att en av de viktigaste orsakerna är att man vill avsluta förhållandet. Kanske har man svårt att avsluta ett förhållande utan "giltig orsak" 
  • Aviga
    ClumsySmurf skrev 2023-03-29 20:59:09 följande:
     Jag förstår fortfarande inte vad du menar med kontrollera.
    Kontrollbehov i en parrelation manifesteras ofta i en ofta obefogad svartsjuka och rädsla för otrohet från partnerns sida.  
Svar på tråden Sluta dömma