Sluta dömma
Som sagt, du kan inte resonera som att det inte skadar om det inte kommer fram. För det vet du inte när du begår otroheten. Du kan där och då bara hoppas att det inte kommer fram. Där och då, medan du ligger med en annan, så finns risken att det kommer fram, och det är det som du måste förhålla dig till. Där och då finns inte facit, dvs att det aldrig kommer fram. Därför måste man innan man är otrogen ställa sig frågan om det är värt det.
Jag förstår att du duckar på frågorna, det är ju obekvämt att svara på.
Men du kommer aldrig undan dom. Men som jag förstått det så tycker du att det är värt det eftersom du tror att det aldrig kommer fram. Men det vet du inte, och därför blir ju resonemanget att det som man inte vet det skadar inte ogiltigt.
Att påstå att det är ok att vara otrogen, eftersom den bedragne inte vet så blir vederbörande inte skadad, är bara ytterligare en dålig ursäkt för att vara otrogen.
Ingenstans har jag kommenterat om jag anser det vara värt det eller ej.
Ingenstans har jag någonsin, vare sig i denna tråden eller någonstans här på FL, sagt att det skulle vara ok att vara otrogen.
Det är rena lögner från din sida och det är riktigt ynkligt av dig att påstå något sådant.
Det finns självfallet facit i alla de fall där otroheten har förblivit okänd och relationen har gått vidare på precis samma sätt som innan.
Om du vill ha exempel på helt säker facit så finns det självfallet exempel på långa relationer som senare i livet har tagit slut, där otrohet förekom tidigare i livet men förblev okänd, och att relationen senare tog slut av annat skäl.
Försök åtminstone undvika att lägga ord i min mun som jag aldrig har tagit.
Jag förstår att du har ett behov att påstå saker som jag skulle ha sagt, du föredrar det hellre än att resonera och svara på det jag faktikt har skrivit.
Läs gärna lite mera noga och håll dig till det jag faktiskt har skrivit i stället för att hitta på egna saker.
Annars är det bättra ett du struntar i att citera mig.
För att underlätta för dig att förstå, för att du inte ska behöva ljuga om mig, så påminner jag om vad jag tidigare har skrivit flera gånger:
Mitt råd är inte att vara otrogen.