Anonym (jaha) skrev 2023-04-21 15:55:40 följande:
Precis DU utgår ifrån tråden, och tolkar saker som DU vill. Men du är ju inte den enda i tråden och just dina åsikter och tolkningar är på inget sätt facit för alla.
Det är helt ok att tycka att någon blir angripen och skriva det. Men det är ju inte riktigt samma sak som att börja tala om för andra vad de får eller inte får skriva, eller hur?
Ja precis, det ska inte finnas förövare eller offer utan alla har ju rätt till en åsikt och därför blir det ju väldigt dumt när du kliver in och utdelar offer och förövar roller och ska tala om för andra vad de får säga.
Det handlar absolut om neutralitet för en moderator ska ju vara neutral och inte på förväg ha valt sida. Och därför är ju du givetvis helt fel person att leka moderator.
Om man tillrättavisar någon så anser man att personen gjort fel och det är ju samma sak som att fördöma. Du gör mao exakt samma sak som de som "tillrättavisar" andra för att de sviker och ljuger för sin partner men verkar bara ha lite svårt för att stå för det.
Personligen tycker jag ju det är helt ok att fördöma svinaktigt beteende så jag känner inte något behov av att anmäla dina inlägg. Det blir dock lite lustigt när en person som själv fördömer andra flitigt argumenterar för att man minsann inte får fördöma
Först av allt vill jag bara säga att jag inte är ute efter att vinna någon diskussion här utan avsluta mitt engagemang i tråden och kanske på FL.
Jag tycker inte att man kan tolka tråden på annat sätt än vad som står i rubriken " Sluta döma" Det kan väl inte tolkas på så många sätt?
Därefter beskriver TS hur hen försökt göra inlägg i trådar som behandlar otrohet men blivit påhoppad och moraliskt ifrågasatt.
Hen ställer då frågan varför dessa påhopp sker.
Som jag tidigare sagt så handlar det inte om åsikter om otrohet isig utan om att ha annan åsikt än att otrogna är svin som knullar runt. Så det handlar om att kunna ha en annan åsikt än att automatiskt fördöma personer som varit/är otrogna.
Jag tänker inte ge någon åsikt i frågan om otrohet är svinaktigt eller ej.
Jag fördömer ingen men jag tycker inte om när man inte låter alla komma tilltals i en fråga.
Att tillrättavisa är väl starkt ord jag skulle istället såga att jag KRITISERAR sättet som "hoppar på personer med annan åsikt på"
Jag är ingen MODERATOR utan en medlem som blivit TRÖTT på att man inte i vanlig samtalston kan diskutera utan att automatiskt kritiseras för min moral.
Du skriver att du personligen tycker att det är helt ok att fördöma svinaktigt beteende. MEN på forum som det här händer det ju ingenting INGEN ÄR VÄL OTROGEN HÄR.
Det skrivs om otrohet här eftersom det är ett vanligt relationsproblem i verkliga livet. Det skrivs här eftersom det är svårt att tala med andra om.
Jag hoppas att det blir bättre. Själv har jag tröttnat