Inlägg från: Anonym (Sahara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sahara)

Sluta dömma

Anonym (S) skrev 2023-03-24 09:30:18 följande:
    Om du inte vill vara med en upptagen man är det enkelt . Var inte det. Jag tror det som retar folk är era bortförklaringar, du bidrar själv med några här. Ni agerar på era känslor och får det att låta dom att ni inte har något val. Men ni väljer i allra högsta grad att ligga med en upptagen man. Man måste inte fortsätta en relation när man får reda på att mannen är gift. Gör man det, då tycker man att det är ok.
    Man väljer inte vem man blir kär i.

Jag var otrogen med en gift man (är själv gift). Det fanns inte på min världskarta att vara det. Så helt plötsligt på en konferens så satt vi där, en man som jag kände otrolig kemi med. Det ena ledde till det andra. Jag brukar inte falla för andra. Aldrig., men nu gjorde jag det. Och det är verkligen skit!! På alla sätt. Men det känns som varenda cell i kroppen skriker efter honom. Men nej, ingen av oss har dåliga relationer så vi avbröt det vi höll på med och vänder blad. men fan gråter bara jag tänker på honom. Jag blev förälskad..samtidigt som jag älskar min man. 

det är inte alltid svart på vitt som TS skrev. Allt är inte höger eller vänster. Livet är komplicerat. Relationer är komplicerat. Ibland träffar man människor som vänder upp och ner på allt. Och även om jag hatar otrohet själv så föll jag dit. Det kan du med om ett specifikt tillfälle uppstår och du möter någon som skakar om dig helt..

så döm inte
  • Anonym (Sahara)
    Anonym (S) skrev 2023-03-26 11:43:22 följande:
    Nej men man väljer vem man ligger med. 
    Såklart. Och jag vill inte på något vis rättfärdiga det jag gjort. Det jag gjorde var fel. Inget snack om saken.

Men människor är inte uppdelade i en -rätt- grupp och en -fel- grupp. Alla kan göra misstag. Alla kan fatta ett dumt beslut vid ett svagt ögonblick om vissa omständigheter uppstår. Att dömma ut folk så starkt som många gör ovan  känns märkligt, verkligheten är sällan svart och vit.

den som är utan synd kan ju kasta första stenen
  • Anonym (Sahara)
    Anonym (Rykte) skrev 2023-03-26 07:04:12 följande:
     Du kanske delat upp dig så att sexlivet inom förhållandet du redan har inte alls påverkats? Som jag ser det är det en form av svek att inte berätta, även om man tycker sig göra det av omsorg. Att mannen berättade för mig gjorde åtminstone att jag kunde förstå varför vår relation var dömd att misslyckas. Han var kär i en annan då vi träffades och fortsatte så. Om du fortsätter att vara kär i mannen, gråta efter honom, känna hur kroppen skriker efter honom, är det fortfarande rätt att inte berätta för den du lever med? Om du älskar honom förtjänar han att veta hur du egentligen känner. 

Jag har såklart funderat på det, om jag ska berätta eller inte, men jag tror faktiskt inte min man vill veta om snedsteget. Jag är helt säker på att han inte vill gå ifrån mig, både känslomässigt men även praktiskt och ekonomiskt. Det skulle verkligen inte funka. Så vad skulle sanningen ge honom? Bara sorg, över något som inte kommer upprepas. 

Jag känner honom såpass att jag vet det med stor sannolikhet. Däremot hade jag velat berätta. För att belysa också vad jag saknar och önskar i relationen och med mitt liv. Den här mannen väckte ju något sovande. Han påverkade hela mig. Tyvärr.

• Anonym (Sahara)
    Anonym (Rykte) skrev 2023-03-26 19:32:02 följande:
    Och den som ignorerar en fråga har börjat bygga muren av stenregnet 
    Du menar mur av sand?
  • Anonym (Sahara)
    Anonym (Rykte) skrev 2023-03-26 19:38:00 följande:
    Tack för ditt svar. 
    Ska tilläggas att jag haft en kille själv som bedrog mig. Jag vet hur smärtsamt det är. Och jag trodde inte jag själv skulle hamna under situation som blev.

Det blev fel, jag gjorde fel. Men ibland är man tyvärr bara människa och gör fel.
  • Anonym (Sahara)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-03-26 21:34:40 följande:
    Du kan känna vad som helst men ändå förstå att man inte ska agera på attraktionen så länge man har en relation. Punkt slut.
    Känslor är känslor, men man väljer ändå vad man gör med dem.

Så jo, det är så svart och vitt. Antingen skadar du din relation och din partner, eller så gör du det inte.

Hade man varit rationell hela tiden så hade nog otrohet inte existerat. Men förälskelse är inte rationellt. 

Och, återigen, jag skriver inte för att rättfärdiga det jag gjorde. För jag gjorde fel. Jag skriver att detta faktiskt kan hända de allra flesta om viss situation uppstår i en svag tidpunkt livet. jag har haft mängder av fantastiska killar efter mig under flera år men aldrig varit otrogen. trodde aldrig jag skulle vara det eftersom jag är just en rationell person. Men så möter man helt utan förvarning någon som bara drar undan mattan för en. Som (vem vet?) kanske hade varit ens stora kärlek om man varit singel? 

Alla kan fatta riktigt korkade beslut. Men på diskussionerna här inne så låter det som att många tror att de inte är kapabla att fela? som att de aldrig skulle kunna falla dit. Hmmm det tror jag när jag ser det.

Nåväl, jag har inte dödat någon :) jag får väl vara tacksam för det iallafall.

Svar på tråden Sluta dömma