Kompisens pappa, vilken soppa det blev...
Jag tycker som övriga att du inte ska skicka något mail, i vart fall inte på det sätt du formulerat det nu. Jag tycker inte att du öht behöver gå in på att ni fick känslor innan skilsmässan, att detta inte var planerat osv. Det kommer inte hjälpa henne. Och jag tycker heller inte du ska be om ursäkt på det sätt du uttrycker dig i det föreslagna mailet, risken är bara att hon får vatten på sin kvarn om att ni gjort fel. Omständigheterna är såklart inte optimala, men ingen av er har gjort något fel. Få henne inte att tro att ni också tycker att ni gjort fel.
Om något tycker jag du kan säga att du av respekt för dem båda inte vill blanda dig i detta, utan att det är bättre att de pratar med varandra. Kanske kan du för din nya föreslå att de testar gå i terapi alternativt träffar familjerätten, så att de får samtala om allt med en utomstående. Det är viktigt att deras relation funkar för barnens skull och det kommer även underlätta er framtid.
Avslutningsvis ser jag ingen anledning till att ni ska sluta ses eller ta en paus, däremot behöver ni kanske inte skylta med när/att ni träffas utan håll det för er själva. Ni ska såklart inte smyga, men det finns ingen anledning att hans ex (som är den som har problem med situationen) vet att och hur mycket ni ses.
Jag förstår att situationen på många sätt är besvärlig, men tänk vilken jäkla grej att du hittat en man som får dig att känna såhär! Vilken ynnest att få uppleva det! Jag önskar dig all lycka till, jag är övertygad om att mycket kommer lösa sig med tiden! ❤️