• Anonym (Lin)

Kompisens pappa, vilken soppa det blev...

Nej jag tror inte barn är barn och anpassar sig till det mesta! Tycker föräldrar tänker så lite för mycket ibland. För att de blir käääära. Jag tycker inte ni var ärliga från början men nu är det gjort och ni båda är separerade. Men att ni träffat en ny är en sak, att det är barnets bästa kompis förälder gör det hela lite mer svårsmält för övriga inblandade. Det får ni nog ha förståelse för. Ni har ingen skyldighet att avsluta detta men att hantera det varsamt och snyggt. För era barns skull. Ta det lugnt. Nu har nu ju möjlighet att ses barnfria veckor och sen får ni ta det stegvis därifrån. Måste vara ganska jobbigt för era ex att ha kommunikation kring barnen med kompisens föräldrar.

• Anonym (Lin)

Nu tycker jag inte detta bara handlar om exfrun. Ni har båda barn, som är kompisar och faktiskt anledningen till att ni träffades. Lite sådär. Vad säger barnen? Hur ska era ex kunna prata om barnen med kompisens föräldrar. Och var medveten om att en förälskelse är det ni har. Ni har inte med varandra haft en vardag, småbarn, vardagsslit och tjafs. Det är så orättvist att jämföra relationen man haft i en familj och den man har i en nyförälskelse utan förpliktelser. Visst är det härligt men går ej att jämföra, kommer ej vara för evigt såhär. Som att vara just tonåring igen. Men var beredd på att det planar ut och blir en vardag det med. Då är det bra att ha tänkt på hur relationerna till barnens andra föräldrar ska se ut och hur den påverkas av era val idag.

• Anonym (Lin)
    Anonym (Vilken soppa!) skrev 2023-03-23 08:25:26 följande:

Nej jag förstår att vi gick över gränsen andra Gången vi drack vin tillsammans. Men inte första gången, då var det en oskyldig Inbjudan som sen ledde till att vi båda fick känslor. andra gången var ett aktivt beslut av oss båda och det borde inte hänt.
    men Å andra sidan så låg Känslorna redan där och pyrde, och det var bara en tidsfråga innan Något skulle hända. Gränsen var redan korsad, om än osagt. 

jag tänker lite såhär, känslor kan man inte alltid styra. Man behöver inte alltid agera på dem och det gjorde vi inte heller. Men genom att få känslor var allt redan förändrat

Du förskönar det lite när du säger att inget påbörjades eller "hände" innan ni skilt er. För det var ju just detta att ni sågs, hade svårt att prata med varandra när era ex var med, hade hemlig konversation på telefon, träffades i smyg med "spänning i luften" och drack vin. Så jo det påbörjades när ni fortfarande var upptagna. Tänk dig själv in i situationen om din nyfunna kärlek drack vin med en annan av barnens kompisars mamma på väg hem från jobbet. Började sms:a i hemlighet med henne, blev nervös att du skulle upptäcka något, träffades med "spänning i luften" på vinkväll osv. Det är ju inte så svårt att tänka tvärtom. Vad som är ok för dig när du är den som får känslor för någon annan är antagligen inte ok för dig om din partner får känslor för någon annan. 
  • Anonym (Lin)
    Anonym (Vilken soppa!) skrev 2023-03-23 11:13:21 följande:
    Det jag inte riktigt kan acceptera är att folk verkar tycka det är så himla illa att få känslor för en annan person när man är i ett förhållande. Största orsaken till att jag var mottaglig för känslorna var nog för att mitt dåvarande förhållande inte var tillfällig bra. Var väl samma för honom. Känslor går inte alltid att styra. Men vi tog vårt ansvar på det sätt vi förmådde. 
    Ja men hur skulle du själv känna om din nuvarande man gjorde som du gjort? Du svarar inte på det. Sen var det ju inte bara din egen man. Du fick känslor för en annan man, som också var upptagen!! Det finns flera människor inblandade här som ni gick bakom ryggen på. Du kan ju fråga vem som helst, om din partner går och har mysig vinkväll, " som en dejt", har hemliga telefonsamtal, träffas i smyg är det verkligen ok. Ni höll det ju hemligt av en anledning, eller hur. Är det verkligen ok för dig om din nuvarande man gör det? Klart hans ex är sårad och förbannad. Du behöver inte höja dig själv till skyarna, att du är en god människa som inte gjort något fel och inte vill någon något illa. Du är mänsklig och kär men särskilt schysst har du inte varit. Hon har dessutom lämnat sitt barn hos dig under tiden det pågått! Fatta hur det känns.
  • Anonym (Lin)

Jag tror inte alls folk som skriver är avundsjuka utan att man som utomstående ser det från flera håll. Här är många människor berörda, inklusive barn. Att mannen vill ta ansvar för sin tidigare familj, sina barn och exfru som uppenbarligen inte mår bra tyder på att han är mer mogen och ansvarsfull än vad ts är. Det enda rätta nu är att göra som mannen ber om. Ta det lugnt, låt saker lugna ner sig, ta hand om era barn. Var lite vuxen helt enkelt. Undrar om detta ens är sant eller om ts berättar en saga för oss. Mitt livs novell.

• Anonym (Lin)
    Anonym (Vilken soppa!) skrev 2023-03-24 11:51:03 följande:
    Du tycker inte det låter lite krångligt och komplicerat att hitta på allt detta?
    Men intressant tolkning :) 
    Haha nej inte mer krångligt och komplicerat än att uppleva det i verkligheten faktiskt.
  • Anonym (Lin)

Har du inget jobb ts eller ägnar du hela dagar åt denna historia?? Allt pågår i realtid. Mycket mycket märkligt. Nä du.

• Anonym (Lin)
    Anonym (Zkild) skrev 2023-03-24 15:30:48 följande:
    "Vi var nog båda lite besvikna sen när det var dags för oss att gå hem"
    Hon "åkte dit" och "gick hem" om man läser hela stycket CoolObestämd
  • Anonym (Lin)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-24 15:35:18 följande:
    Okej, tack för förklaringen! Jag vet att det var en ovidkommande detalj. Det var bara en liten fundering. Men tack för svar. 

Får jag fråga hur ni bor nu? Bor du och din exman växelvis i en övernattningslägenhet eller har ni sålt huset? Bor din nya pojkvän i lägenhet nära dig eller bor han i huset han köpte ut sitt ex från? Har ni liksom gångavstånd mellan varandra eller bor nära varandras jobb eller så? Förlåt om jag ställer för nyfikna frågor. Du behöver förstås inte svara om du inte vill. Att jag frågar är för att jag tycker att det är relevant med tanke på att hans ex fick veta och reagerade starkt osv. Så ytterligare en fundering från mig. 
    Haha ja och man är ju nyfiken var bor den "nya kärleken" nu egentligen? Var bor exfrun och barnen? Har de redan sålt huset eller bor de också växelvis i en lägenhet? Cool
  • Anonym (Lin)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-24 15:39:19 följande:
    Mitt fel, ursäkta. Är lite trött och seg i huvudet, får väl skylla på min förkylning eller att det är mycket information i tråden. Jag har en liten ovana att fastna för detaljer. Men nu ska vi inte fokusera på att jag läste fel utan försöka hjälpa TS. TS har ju tagit sig tid att förklara i detalj så nu kan vi släppa detta och stötta henne. 

Trevlig helg alla i tråden! 
    Du behöver inte be om ursäkt. Tycker själv det är märkligt, väldigt märkligt. Men nu stöttar vi ts CoolKyss
  • Anonym (Lin)
    Anonym (Vilken soppa!) skrev 2023-03-24 15:48:07 följande:

Hehe det tackar vi för. 

Ha ha ha. Cool
  • Anonym (Lin)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-24 15:54:25 följande:
    Just det, missade det. Ber om ursäkt men det är mycket information att hänga med i. Ska försöka skärpa mig och hänga med bättre. Och tack för svar!

Bor han (Johans pappa - din nuvarande pojkvän) i huset han köpte ut sitt ex från? Har de också varit skilda ett halvår - alltså betänketiden har gått ut och skilsmässan gått igenom? Hur länge har de bott isär?

Du skrev för nån dag sen att han pratade med dig om att eventuellt flytta ihop om några månader (men ni avstyrde det). För några dagar sen ville han flytta ihop men nu vill han plötsligt ta en paus och inte ha kontakt med dig alls på nån vecka? Har det hänt nåt särskilt just nu med exfrun eller det äldsta barnet? Eller var det länge sen han tog upp frågan om att flytta ihop? Jag förstår om han inte har tid att ses om han måste reda ut saker men varför kan ni inte höras alls? 
    Det har nog blivit för mycket detaljer för ts att hålla reda på...CoolFoten i munnen
  • Anonym (Lin)
    Anonym (FYI) skrev 2023-03-24 15:54:18 följande:
    Petitesser...! Värre är att det att det från första början var en emotional otrohet. De allra flesta fysiska otroheter börjar på detta sättet. Och med sina barns kompisars pappa...Det gör ju saken ännu värre.

Men priset tar ändå ts, när hon låter sin f.d. man sova i samma säng och lägenhet. som hon och loverboy legat och pirrat i veckan innan??? Och varannan vecka under ett halvår???
    Fan...Har inte loverboy en lägenhet som de kan pirra i. Bor han hemma eller på en parkbänk?
    Så jävla respektlöst !!!
    Han har köpt ut exfrun ut huset men där kan de tydligen inte ses. Framgår ej varför. Framgår ej var exfrun bor eller barnen. De har inte berättat för barnen än. Så det är väl därför. Men det är ju helt ok om man byter lakan tydligen att kuckelura  i lägenheten. Fräääscht. Och måste vara en väldigt överseende exman. Nästan för bra för att vara sann! CoolOskyldig
  • Anonym (Lin)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-24 16:57:36 följande:
    Så om de ställer in en säng till eller hyr varsin lägenhet är det okej att de träffar nya partners när de varit skilda ett halvår? Okej, då vet vi detta. Uppfattade inte att TS bad om råd eller synpunkter men då vet vi, tack. 
    Varsågod. Råd är just vad hon bett om. De får göra som de vill men du inser väl att ts driver? Cool{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Lin)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-24 18:05:50 följande:
    Då så, då behöver vi inte bekymra oss över ex-mannen och hans säng. :) 
    Nej VI behöver ju inte bekymra oss över någonting av detta. Härligt vaCoolTyst
Svar på tråden Kompisens pappa, vilken soppa det blev...