Kollegor ifrågasätter min sjukskrivning
Hej! Jag är nu gravid i vecka 22 och har haft problem med foglossning sedan vecka 12. Var till läkaren om det och hon konstaterade foglossning men inte tillräckligt för en eventuell sjukskrivning. Jag fortsatte jobba på men det blev bara mer och mer och har nu varit sjukskriven 50% några veckor. Jag upplever att en kollega inte riktigt har förståelse för min sjukskrivning utan tror att jag orkar göra lika mycket som förut. Hon är lite äldre och kan ha lite hård jargong. Varenda gång jag jobbar med henne , så har hon planerat min själv på en dubbelbemanning ( jobbar inom vården ) och idag ifrågasätta jag det men hon skyllde ifrån sig att hon inte hade hunnit skrivit dit något namn. Fick höra sedan att hon hade snackat skit om mig bakom ryggen , man behöver bara få hjälp att få upp honom sedan klarar man honom själv . Det ska i vilket fall stå ett till namn där ! Hon verkar tro att jag som gravid ska lyfta upp honom själv och detta är inte första gången det händer. Hur anmäler man en kollega för kränkande särbehandling?