svansmamman skrev 2023-03-22 13:29:32 följande:
Jag var inte vaccinerad när jag blev gravid, min sambo hade dock tagit två sprutor. Vi blev gravid på absolut första försöket, så för oss påverkade det inte fertiliteten då iallafall.
Jag har väldigt svårt att se att vaccinet ensamt skulle vara grunden till att ni inte blir gravida, finns det något som får dig att tro det? Jag tänker om ni blev gravida innan han vaccinerades? I övrigt - Har du helt koll på din cykel? Använder du ägglossningstest och/eller tempar? Hur länge har ni försökt? ❤️
tusen tack för svar ! Det lugnar att veta. jag har hittills bara hört om par där båda varit vaccinerade och blivit gravida som vanligt.
anledningen varför jag försöker hitta orsaker är just att jag har stenkoll på min egen cykel, den är nästan på pricken alltid 28 dagar. jag har även koll på min ägglossning som bekräftas månad efter månad med clearblue..
vi har försökt ca 8 månader.. jag äter bra mat , tränar styrka, är normalviktig. Jag tycker alla förutsättningar finns där men ändå tar det sig inte. Så man börjar ju fundera vad som är ? fel? och då har jag börjat fundera om det är vaccinationen som kan va orsaken.