Min man textar sin kvinnliga kollega flera gånger i timmen
Anonym (Anonym orolig sambo) skrev 2023-03-21 16:17:56 följande:
Tack för dina ord. Jag känner mig helt förvirrad och kanske är jag utsatt för gaslighting som du säger...
Jag tror att du förstår mycket väl att din man beter sig som ett svin och varför han reagerar som han gör, men du saknar bara styrkan att göra något åt det och vet inte riktigt hur du ska ta konflikten.
Man kan inte gå igenom sitt liv in tron alla alla alltid kommer bete sig snällt mot en, ibland behöver man stå upp för sig själv och sätta folk som kliver över gränsen på plats, snabbt och resolut så det inte blir några som helst tvivel om var gränsen går. Och om personen inte vill respektera gränserna klipper man kontakten med dem till fördel för bättre människor. Konflikter är en del av livet och är man inte stark nog att stå upp för sig själv och ta konflikterna när det behövs så kommer man bli överkörd med jämna mellanrum, så är det bara...
Så för att sammanfatta, sluta dalta med din idiot till man och förklara att han vet mycket väl att det han pysslar med är fel och att han beter som som en jäkla snorvalp och om han tror att du kommer finna dig i det så har han väldigt fel... vill han att fortsätta smussla med den andra kvinna så varsågod, men då blir det utan dig... han bryter med henne NU eller så är det skilsmässa som gäller punkt slut.