Inlägg från: Anonym (Dumskalle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dumskalle)

Separation utan ekonomi

Hur överlever man.? Jag ha insett efter många år att det här inte går, det här är ingen hälsosam relation.. Han har bla ljugit från dag 1 mycket lögner om ekonomi och jag hjälpt honom ta lån för att kunna behålla huset men nu har cikusen med sms lån och skuldbrev börjat komma igen.

Han har även ljugit om ett mkt specifikt behov han har, det fick jag veta efter 6 år tillsammans. Varför jag inte gick där och då är en gåta men med små barn kändes det inte heller lätt.

Nu har jag pga av dom lån jag hjälp honom ta en kreditvärdighet som är noll så dom få lägenheter som finns vill dom inte hyra till mig. Och skulle jag ändå få hyra är det en 2 med tre barn.. Och jag måste gör anig av med katten. Vilket krossar barnens hjärts (och mitt) vad gör man. Har tom efterlyst om någon äldre som. Kämpar med alla avgifter kan tänna sig att dela bostad.. Jag har frågat folk jag vet har en övervåning med rum och kök men i ga resultat. 

• Svar på tråden Separation utan ekonomi
  • Anonym (Dumskalle)

Tack för svar. Ja jag är absolut med på att bo i en tvåa bara vi kommer härifrån.. 

Det kanske inte betyder något men han har lovat att ta ansvar över skulderna som är hans och jag har skrivit ut och han ska få skriva under med vittnen vilka lån jag hjälp honom men som är hans ansvar att betala..betyder inget rent juridisk men det är nåt jag kan visa för hans föräldrar om han inte sköter betalningarna får dom gå in och stötta upp.i nuläget vägrar han berätta då dom löst ut honom förut. 

Känner mig så dum som gått på alla lögner, som varit på väg förut men Alltid tänkt att nej det är inte så farligt, det blir nog bättre.. Det har aldrig blivit bättre. När jag tog ena lånet var mitt krav att hans plånbok inte skulle fladdra till hans barn stup i kvarten.. Jag var dum nog att tro honom.. Nu kom det fram att han betalar halva hyran till sitt ena barn och han swishar hela tiden till ett annat som Flyttat hemifrån för flera år sedan.. Sist jag kollade han han gett henne 30 000 på ett år i extra pengar och det är bara ett barn han har två till han inte säger nej till. Värsta är att jag frågade om han betalade och han ljög och sa nej 

Svar på tråden Separation utan ekonomi