Säger ni som det är - du är inte attraktiv?
Stelt; När du skriver att det finns guldkorn i mina "textmassor" så vet jag att du menar mitt "Extreverted feeling-drag", alltså att man inte hackar på andra för att man har ett behov av harmoni i flocken. Jag har en väl-utvecklad Extraverted-feeling, att jag kommer att veta att empati är nyckeln. Detta är en gren av social kompetens, men eftersom jag använder draget "introverted intuition" så kommer jag att samtidigt att bli missförstådd och detta går inte att förebygga. Jag har offrat mycket på min kreativitet för att istället nå kärnan i problematiken, gärna med fokus på sociala konstruktioner. Men jag kan bli bra på annat också om jag fortsätter att träna hjärnan som vuxen. Men självklart kan även Extraverted feelers bli arga, men de kommer att veta NÄR man blir arg, vid vilken tidpunkt. De andra är vilse, de kommer att bli arga vid fel tillfälle och ses som skumma, men jag vet när man "får" bli arg enligt sociala regler som råder. Extraverted feeling är oftast ett älskat personlighetsdrag, och i folkmun heter det att man är "snäll".
Människan kan ha många olika intelligenser. Jag tror att jag blivit attackerad igår för att jag använde en annan typ av intelligens som Lilithsnyatjej inte har högt utvecklad, hon använder hjärnan på ett annat sätt, gärna med fokus på mobiler eller något om datorn, hon har inte kommit på att empatin är viktigast och att man försvarar den svagare för en fungerande värld. Hon har tänkt på annat viktigt. Alltså borde jag inte ta åt mig för att någon inte förstått vad jag håller på med. Om hon inte utvecklar sin värme lite mera så kommer hon fortsätta att ha det svårt i många sociala situationer. Det är därför som jag sprider myer briggs över hela nätet, just för såna som är "vilse".
(Nu hoppas jag att det inte springer in en hjord människor som hatar undersköterskor med bajsmackor i händerna här i tråden bara för att jag visade mitt nick. Om ni får impulsen: Snälla, snälla låt det vara den här gången. Jag vill kommunicera med StudierKemi och ingen annan just nu)