Inlägg från: Lilithsnyatjej |Visa alla inlägg
  • Lilithsnyatjej

Säger ni som det är - du är inte attraktiv?

StudierKemi skrev 2023-03-19 21:37:36 följande:

Ja, det gör jag. 
    Jag brukar förklara långt också hur det ligger till, så att mannen inte tar det lika personligt. Jag brukar säga som det är från ett fågelperspektiv om attraktionslagar, att "kvinnor har svårt att känna attraktion, de känner sig bara attraherade på riktigt till 1% av männen. Jag kan inte fortsätta med dig för att jag känner inte attraktion. Det här är lika jobbigt för mig som för dig, och vi båda är på riktigt lika ensamma, men jag känner bara inte den där dragningen. Det suger att vara kvinna, jag måste fortsätta ensam." Så brukade mina svar till honom att vara ungefär (länge sen i mitt förflutna).

Jag brukar alltid försvara mig med att varje kvinna skulle känt samma i min sits. Men man ska inte träffa random män till att börja med, man ska inte ge någon från internet en chans, inte under några omständigheter. Jag har gjort det förut, och jag kommer aldrig göra det igen. Det är riktigt dumt och farligt. Kvinnor ska välja odesperata, snygga män från sin närma omgivning. Om de inte vill ha en så ska man ha barn själv med donator, och inte ha barn med första bästa som ingen annan vill ha.

Vad ger männen för förklaring till dig när de inte vill träffa dig mer?
    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Lilithsnyatjej
    StudierKemi skrev 2023-03-20 13:01:00 följande:

Hmm... Många män har klagat på att jag har för små bröst för deras smak. En av dessa anmärkte på det ofta och gjorde mig irriterad, och tyckte synd om mig att kvinnliga blusar inte satt som de skulle på mig o.s.v., vi blev ofta osams om det här. En annan sa att "om vi blir sambos så behöver jag nog köpa silikonbröst åt dig" (vi blev aldrig sambos), och en tredje har sagt att jag borde stanna med honom, för att jag har långt ifrån såna kvinnliga bröst som andra har på dejtingsidorna. Det är vad jag kommer på just nu  // Skäms Ingen av dessa män ville dumpa mig trots att jag har en smått pojkaktig kropp. Det är coolt på ett särskilt sätt, och förstärker min världsbild att män och kvinnor är lika, och enda skillnaden finns... (ni vet var). 

Jag vet nu i efterhand att de gubbarna i fråga var inte mycket att ha i vilket fall som helst, så ingen förlust där (trots att omogna jag led ändå förut för länge sen). Jag fick känna på sann attraktion på försök nr. 10 (man nr. 10), de 9 innan honom gav ett torrt och känslolöst s*x. Det var meningslöst! Kvinnor har det jättejobbigt på det sättet, och ett värre öde än att vara själv är att hamna i ett förhållande där mannen känner s*xlust men inte kvinnan själv. Jag rekommenderar av hela mitt hjärta att inte ge olika män chansen, låt dig inte fångas av någon medelmåtta, utan man vill bara ha det Bästa, för att man är kvinna och en stolt gensållare, och inte en genspridare. Även om det aldrig skulle bli av. Bättre att leva själv om den bästa inte ville ha dig. Kvinnan får inte ut något av sant värde från mannen om inte han är den smartaste, snyggaste, mest empatiska, med tjockt hår, manligt ansikte, m.m.

Jag har för övrigt blivit dumpad av vissa andra p.g.a. för dålig ekonomi, för att jag blivit långvarigt sjuk, och en annan gång för att de inte var attraherade av personligheten.  

Men du skriver ju alltid långa inlägg om att män och kvinkir INTE är lika?! "Kvinnor attraheras bara av... Kvinnor vill... Kvinnor gör... Kvinnor ska... Men män där emot är såhär... Och allt är bilogiskt och medfött och kan förklaras med hjälp av kemi!" Du är ju för sjutton en missionär för budskapet att män och kvinnor är så fruktansvärt olika av naturen?!

Rent fysiskt och kroppsligt är det väl ändå bevisat att män och kvinnor är olika på betydligt fler ställen än mellan benen?

Anser du att alla människor bör sprida sina gener eller tycker du att somliga bör låta bli?

Har du barn? Är du gift? Hur gammal är du på ett ungefär (om man får fråga)? 
  • Lilithsnyatjej
    Anonym (Stelt) skrev 2023-03-20 13:24:51 följande:

Det verkar som om det normala är att inte "hjälpa" människor att förstå sina brister. Social kompetens är kanske att med lätthet och i stunden kompensera för andras brister utan att påpeka dem? En kunskapssfär som kvinnor ofta exponeras för och lär sig att navigera i under uppväxten för att sedan ägna tid och kraft åt att brottas med när beteenden ur denna kunskapsfär ska aktiveras och när den ska stängas av. 

Menar du att det är till hjälp om en främmande man "hjälper mig att förstå" mina utseendemässiga brister? Så att jag kan byta frisyr eller kläder eller operera mig eller vad det nu är som just den mannen tycker att jag borde ändra på? Och om jag följer råden så är det större chans att nästa man vill träffa mig igen? Och om han tycker att jag är så ful att det inte finns några operationer eller nånting som hjälper - då slutar jag dejta för mitt eget bästa? Om vi tar mig som exempel på hur du menar. Ditt svar var ju inte riktat till mig men jag är nyfiken på hur du menar. 
  • Lilithsnyatjej
    Anonym (Kalle) skrev 2023-03-20 17:22:36 följande:

Att påpeka att någon är för kort är ju dumt. Det kan inte människan påverka.  Däremot om någon är tjock går det att påverka.

Fast då vet jag ju att just Leffe 47 inte gillar korta tjejer och därför inte är intresserad av mig? Då slipper jag ju gå runt och undra vad jag gjorde för fel eller vad som inte föll honom i smaken? 
  • Lilithsnyatjej
    Anonym (Stelt) skrev 2023-03-20 16:57:17 följande:
    Tryck på visa endast Stelt så ser du hur jag menar. Det klarar du. 
    Okej, tack så mycket! Då förstår jag hur du menar. Jag missförstod TS. Jag trodde att det handlade om att vara utseendemässigt attraktiv, och då inte i första hand gällande frisyr, smink, kläder och sånt, utan mer ansiktsdrag och kroppsbyggnad och sånt som inte är så enkelt att ändra på i en handvändning (även om man kan exempelvis banta eller operera sig så tar det tid eller kostar penar osv.). Eftersom de flesta svarade "nej, jag skulle säga att vi inte klickade" eller "nej, jag skulle säga att vi var för olika" och liknande och några nämnde att "man visar ju bilder om man nätdejtar", så antog jag att det inte handlade om personlighet eller beteende utan om utseende. Men du har förstås rätt i att ordet attraktiv innefattar mycket mer än utseende och att det i vidsa fall kanske kan vara till hjälp att ge någon "feedback". Tack för svar och förklaring!
  • Lilithsnyatjej
    Anonym (Kalle) skrev 2023-03-20 17:33:39 följande:
    Om det är så viktigt kan man ju fråga det i ett tidigt skede eller ha det i sin profil. Istället för att man ska skriva först i ett par veckor och sen bli dissad på träffen. En sak man hade kunnat fråga i ett tidigt skede.
    Ja, absolut. Men om vi säger "Leffe 47" råkade glömma att fråga om min längd och antog att jag var normallång och sen kände han sig inte attraherad av mig, rent fysiskt och utseendemässigt, när vi träffades lite spontant när vi råkade befinna oss i samma område. Ska han då vara ärlig och säga att han inte är attraherad av mig för att jag är kort eller ska han dra en vit lögn om att vi "är på olika plan i livet" eller liknande? DET trodde jag var frågan i TS. Vi kan ju istället säga att Leffe 47 har hört sig för om min längd och vikt och utbildningsnivå och bett om nytagna bilder ur olika vinklar och allt verkar lugnt, men på dejten så ser han att jag har exempelvis breda axlar eller jättestora händer eller nåt annat som är svårt att ändra på, och han känner sig helt enkelt inte attraherad av mitt utseende. Ska han då säga det till mig? Du tycker alltså inte att han ska påpeka sånt som jag inte kan ändra på? Men om det är min frisyr eller mina kläder han ogillar så ska han säga det så att jag kan styla mig annorlunda nästa gång jag träffar en man? Försrår jag dig rätt då?

OT: På den tiden jag nätdejtade skrev jag aldrig till någon i flera veckor innan vi sågs. Högst några dagars kontakt på nätet innan dejt var min melodi. Att skriva i flera veckor innan dejt - nej, det skulle jag aldrig göra. Det känns som upplagt för besvikelse. Som om man bygger upp en bild av personen som sällan stämmer med verkligheten. 
  • Lilithsnyatjej
    Anonym (Kalle) skrev 2023-03-20 20:07:54 följande:
    Leffe 47 behöver inte säga att det var pga din längd han dissade dig.  Däremot om man tycker längden är viktigt så bör man ju ta reda på det i ett tidigt stadium.  Så man slipper ödsla massa tid i onödan. 
    Jag dejtar inte tjejer utan helkroppsbild tex då jag endast attraheras av smala tjejer.  Varför då träffa någon utan helkroppsbild?  

Eftersom övervikt är så otroligt vanligt. Nästan alla är överviktiga idag. Så har vikt blivit ett känsligt ämne... Varför ?  För att trots att nästan alla är överviktiga så är inte övervikt idealet.  Det är smal som är det...

Så det är liksom någon ide känns det som att påpeka att någon är tjock.  De vet om de... Varför man inte gör nåt åt det kan man fråga sig dock.  Förmodligen är inte hälsa och att se attraktiv ut prio .
    Ja, som sagt: du menar alltså att man ska fråga om allt som är viktigt för en innan man ses. Det har vi redan konstaterat. Min fråga var då: tänk om han upptäcker nåt annat med mitt utseende som han inte gillar - ska han säga det då? Läste du ens det jag skrev? Du upprepar samma sak men bemöter inte det jag skriver... 

En annan fundering: Om det är känsligt för MIG att bli dissad för min längd så kan ju JAG skriva ut min längd i min profil? Jag är ju vuxen och har ansvar för mig själv och mitt eget välmående? Nu är det inte känsligt för mig men om så vore.

Jag har aldrig varit överviktig så jag kan inte svara på dina frågor om det. Jag vet inte varför du citerar mig och frågar varför folk inte går ner i vikt. Det får du nog fråga dem om för jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Tycker det är märkligt att du inte ens läser vad jag skriver utan passar på att uttrycka ditt ogillande kring övervikt när du citerar mig men vi får väl hoppas att nån annan kan svara dig.
  • Lilithsnyatjej
    Anonym (Kalle) skrev 2023-03-20 20:29:43 följande:
    Så mycket som möjligt!  Såklart inte allt.   Men det är ju därför man chattar ett tag innan för att ta reda på om det kan bli nåt...

Man kan väl be om fler bilder ?? Instagram tex. För att kunna se personen i fler vinklar , osv.  

Sen kan man såklart inte gilla personen iaf när man ses. Men då har man ju minskat risken... 

Var det svar på din fråga ?
    Ja, jag har fattat för länge sen att du tycker att man ska minska risken för att inte gilla det man ser. Det du försöker säga är alltså att man INTE ska säga rakt ut att man inte tycker att personen är tillräckligt attraktiv? Vad ska man säga då? Ingenting? Tack men nejtack? Jag tycker att du ska läsa TS en gång till. Frågan är VAD MAN SKA SÄGA (eller inte säga). INTE hur man ska försöka gardera sig innan dejten för att undvika besvikelse. Jag har försökt förklara flera gånger och kommit med olika exempel men nu ger jag snart upp.

Undrar om det är okej att säga rakt ut att man inte attraheras av tröga människor...Varför de inte gör nåt åt trögheten är ju frågan. Att verka smart är ju idealet trots att tröghet är relativt vanligt. Att lyssna på andra, ta till sig av nya insikter och ha givande samtal verkar inte vara prio 1. Så det är nog ingen idé att säga nåt. 
  • Lilithsnyatjej
    Anonym (Kalle) skrev 2023-03-20 21:09:54 följande:
    Du behöver inte låta dryg.  
    Om personen frågar varför kan man säga som det är tycker jag.   
    I annat stämmer jag in i kören att säga att det inte klickar.  
    Vilket jag ser som samma sak.  Bara att man inte specificerar om ett var att personen var kort/tjock eller samma intressen...
    Jag kopierade ditt sätt att uttrycka dig men bytte överviktig mot trög. Du tycker alltså att jag låter dryg när jag låter som du. Intressant. 

Tack för att du svarade på frågan i alla fall. Jag håller inte med. Om nån skulle säga att vi inte kluckar skulle jag tro att jag sagt eller gjort nåt fel, att han tyckt att jag varit otrevlig, tråkig, ointressant, jobbig, för intensiv, för passiv eller att det var nåt med min personlighet som han inte gillade. Och så skulle jag gå och undra vad jag gjorde för fel eller vad som var fel med min personlighet. Om jag däremot hade fått höra att en person, som jag inte känner och bara träffat en gång, inte gillar korta tjejer (ja, han borde frågat innan så vi behöver inte tjata mer om det) så gör det inte mig nåt. Alla gillar inte korta tjejer. Det är inget jag kan påverka. Det finns andra män för mig. Då slipper jag gå och undra och anklaga mig själv. För mig känns det mycket värre att någon ogillar min personlighet än att denne ogillar min längd. Det skulle såra mig betydligt mer. (Ja, man ska fråga om längd och utseende och be om fler bilder ur olika vinklar och kolla på Instagram och allt det du sa. Ja ja ja. Jag vet. Så snälla snälla inget mer tjat om det. Tack.)
  • Lilithsnyatjej
    StudierKemi skrev 2023-03-20 21:37:47 följande:

I så fall har jag varit lite otydlig i mitt budskap. Har du hört talas om myer briggs personlighetstest? Enligt denna finns det 16 personlighetstyper, och vissa är ofta förekommande och vissa är sällsynta. De två vanligaste är ISFJ (majoriteten av alla härinne) och ISTJ (den parallella världen som är lika vanlig som den förstnämnda). ISFJ står för introvert-sensor/jordnära-feeler-planner, och de är "in tune with other peoples emotions", de blir ofta sjuksköterskor eller lärare, och deras hjärngympa går ut på att minnas det förflutna samt traditionen. De övertänker angående dem 5 sinnena, är känsliga, tänker mycket på manliga och kvinnliga roller och på attraktion och sex. BÅDE män och kvinnor kan vara personlighetstypen "The nurse / ISFJ". 

Den andra lika vanliga personlighetstypen var ISTJ, men dem finner man inte riktigt härinne på FL. Detta är en så pass parallell värld, så människor på FL har verkar ha glömt bort att det finns folk som är ingenjörer, businessmän eller annat med fokus på pengar, eller 100% teknik, för folk med lite mindre utvecklad finkänslighet. ISTJ står för introvert-sensor/jordnära-thinker-planner, och de är logiskt styrda, de gör inte saker för att i slutänden få sex. De är mer pengastyrda, men detta verkar inte vara så fel som det låter, eftersom självmordsstatiken säger att ISTJ inte gör självmord. De prioriterar bort sex för att hinna att jobba mer, de brukar ha det stabilt ekonomiskt sett, och även om sex upphör i förhållandet så brukar de inte lämna mamman till sina barn, av logiska samt ekonomiska skäl, och inte känslosamma. De har hjärngympa som behandlar det förflutna mycket effektivt, och att de håller sig till traditioner. Det är så intressant hur den mänskliga hjärnan fungerar! Och dessutom - BÅDE män och kvinnor kan vara ISTJ.

Detta är bevis nog för mig att män och kvinnor fungerar likadant i skallen. De ända skillnaderna kommer ifrån att vi ser olika ut mellan benen. Kvinnor har sådant (!) fokus på graviditet och förlossning, och vi är super försiktiga med att inte råka bli gravida med en idiot. Den rädslan inför att råka bli gravid styr hela våra liv, därför går vi knappt igång sexuellt. Kvinnor är som en Törnrosa och det krävs riktigt mycket för att hon ska vakna. Det krävs en sann prins för att det ska hända något i henne. Jag hatar uttrycket att Det finns någon för alla. Jag vill inte att vi låtsas att det här är en Disney värld, för alla män är knappast prinsar som kommer att göra kvinnan det minsta glad. Jag förespråkar en mycket ensam värld där alla lever för sig själva, och där alla ägnar sig åt själv-utvecklig. Alla borde gå på 1 hobby 3 ggr i veckan, eller 3 olika fritidsaktiviteter varje vecka (1 lektion i veckan för varje), något i den stilen, annars ska man tvingas till psykolog mot sin vilja. Hur få folk på rätt väg egentligen? 

Dessutom, alla här inne pratar om bara sex (ha ha, nu överdriver jag kanske), och ändå vet de inte det mest grundläggande som finns, att män går igång enkelt på kvinnor, och kvinnor är en motsatt pol som knappt går igång sexuellt. Vad är de här inne att diskutera ens? Den mänskliga genen har funnits i 7 miljoner år, och ändå sitter vi här och diskuterar väldigt enkla saker som om människan kom till igår. Det är frustrerande, tänkte de diskutera människors sexlust med 0 resultat i 7 miljoner år till? Jag förstår bara inte. Jag är mycket besviken i alla fall. Om jag hade varit man hade jag varit en kvinnas försörjare, eftersom sex är för mannens skull och inte för kvinnans skull i majoriteten av fallen. Rätt ska vara rätt, om någon av parterna har svårt att njuta så måste man som man kompensera sig och inte be stackaren att dra åt helvete, och hoppa i säng med nästa.

De skillnader som finns fysiskt sett handlar om hormoner som släpps ut från könsorganen. Jag tycker att de flesta personer ska avstå att både ha sex och skaffa barn. Jag märker att män blir väldigt provocerade när en minoritet människor får till ett lyckat sexliv, och någons lyckade sexliv tar bort för många folks fokus från vad som är viktigt på riktigt, själv-utveckling och lärande hela livet. Annars blir man inte depressions-resistent, och många börjar kännas knäppa. De män och kvinnor som är extra känsliga står ofta inte ut med livet om de blir lämnade, så allting talar om att alla borde ha sex med sig själva hemma, och kvinnor ska få barn oftast själva, eftersom de inte kan känna sexuell lust till männen i majoriteten av fallen. Dessa kvinnor vet inte bättre, de har inte tänkt hela vägen runt. Att inte tvingas till sex är bäst av allt, man ska definitivt våga skaffa barn med sig själv. Btw, jag har varit gift, men jag har skiljt mig. Jag gifte mig med den första man jag var intim med och jag blev gravid som 18-åring. Jag är 31 år nu, och en ny barnlängtan hade greppat taget, men det kommer antagligen inte bli fler ungar så som läget ser ut nu.

Vad hände med din man? Hur många år var ni gifta? Vem gjorde slut? Hade ni de roller som du beskriver: han försörjde dig och du ställde upp på sex för hans skull? Kände du attraktion till din man? Efter skilsmässan började du alltså dejta, som ensamstående mamma med ett barn, och hade då bara haft sex med en person (din ex-man) som du träffade när du var 18 och den relationen var destruktiv, om jag förstår dig rätt... Du skriver att du dejtade "för länge sen" - det innebär alltså att ditt äktenskap inte höll så många år? Så du var strax över 20, skild och hade barn men endast haft en riktig relation med din ex-man (om jag förstår dig rätt). Jag tänker nog att du hade en något "udda" ingång när du började orientera dig på det här området... Jag får kanske inte riktigt uppfattningen om att du sitter på nån "sanning" eller befinner dig i nån position att ge relationsråd... 

Du verkar väldigt korkad och uttrycker dig som en tonåring. Att du skulle ha högskolepoäng i kemi kan du försöka lura i nån annan. 
Svar på tråden Säger ni som det är - du är inte attraktiv?