Inlägg från: StudierKemi |Visa alla inlägg
  • StudierKemi

Säger ni som det är - du är inte attraktiv?

Ja, det gör jag. 
    Jag brukar förklara långt också hur det ligger till, så att mannen inte tar det lika personligt. Jag brukar säga som det är från ett fågelperspektiv om attraktionslagar, att "kvinnor har svårt att känna attraktion, de känner sig bara attraherade på riktigt till 1% av männen. Jag kan inte fortsätta med dig för att jag känner inte attraktion. Det här är lika jobbigt för mig som för dig, och vi båda är på riktigt lika ensamma, men jag känner bara inte den där dragningen. Det suger att vara kvinna, jag måste fortsätta ensam." Så brukade mina svar till honom att vara ungefär (länge sen i mitt förflutna).

Jag brukar alltid försvara mig med att varje kvinna skulle känt samma i min sits. Men man ska inte träffa random män till att börja med, man ska inte ge någon från internet en chans, inte under några omständigheter. Jag har gjort det förut, och jag kommer aldrig göra det igen. Det är riktigt dumt och farligt. Kvinnor ska välja odesperata, snygga män från sin närma omgivning. Om de inte vill ha en så ska man ha barn själv med donator, och inte ha barn med första bästa som ingen annan vill ha.

• StudierKemi
    Lilithsnyatjej skrev 2023-03-20 10:32:16 följande:
    Vad ger männen för förklaring till dig när de inte vill träffa dig mer?

Hmm... Många män har klagat på att jag har för små bröst för deras smak. En av dessa anmärkte på det ofta och gjorde mig irriterad, och tyckte synd om mig att kvinnliga blusar inte satt som de skulle på mig o.s.v., vi blev ofta osams om det här. En annan sa att "om vi blir sambos så behöver jag nog köpa silikonbröst åt dig" (vi blev aldrig sambos), och en tredje har sagt att jag borde stanna med honom, för att jag har långt ifrån såna kvinnliga bröst som andra har på dejtingsidorna. Det är vad jag kommer på just nu Skäms Ingen av dessa män ville dumpa mig trots att jag har en smått pojkaktig kropp. Det är coolt på ett särskilt sätt, och förstärker min världsbild att män och kvinnor är lika, och enda skillnaden finns... (ni vet var). 

Jag vet nu i efterhand att de gubbarna i fråga var inte mycket att ha i vilket fall som helst, så ingen förlust där (trots att omogna jag led ändå förut för länge sen). Jag fick känna på sann attraktion på försök nr. 10 (man nr. 10), de 9 innan honom gav ett torrt och känslolöst s*x. Det var meningslöst! Kvinnor har det jättejobbigt på det sättet, och ett värre öde än att vara själv är att hamna i ett förhållande där mannen känner s*xlust men inte kvinnan själv. Jag rekommenderar av hela mitt hjärta att inte ge olika män chansen, låt dig inte fångas av någon medelmåtta, utan man vill bara ha det Bästa, för att man är kvinna och en stolt gensållare, och inte en genspridare. Även om det aldrig skulle bli av. Bättre att leva själv om den bästa inte ville ha dig. Kvinnan får inte ut något av sant värde från mannen om inte han är den smartaste, snyggaste, mest empatiska, med tjockt hår, manligt ansikte, m.m.

Jag har för övrigt blivit dumpad av vissa andra p.g.a. för dålig ekonomi, för att jag blivit långvarigt sjuk, och en annan gång för att de inte var attraherade av personligheten.  

• StudierKemi
    Lilithsnyatjej skrev 2023-03-20 14:41:42 följande:
    Men du skriver ju alltid långa inlägg om att män och kvinkir INTE är lika?! "Kvinnor attraheras bara av... Kvinnor vill... Kvinnor gör... Kvinnor ska... Men män där emot är såhär... Och allt är bilogiskt och medfött och kan förklaras med hjälp av kemi!" Du är ju för sjutton en missionär för budskapet att män och kvinnor är så fruktansvärt olika av naturen?!

Rent fysiskt och kroppsligt är det väl ändå bevisat att män och kvinnor är olika på betydligt fler ställen än mellan benen?

Anser du att alla människor bör sprida sina gener eller tycker du att somliga bör låta bli?

Har du barn? Är du gift? Hur gammal är du på ett ungefär (om man får fråga)? 

I så fall har jag varit lite otydlig i mitt budskap. Har du hört talas om myer briggs personlighetstest? Enligt denna finns det 16 personlighetstyper, och vissa är ofta förekommande och vissa är sällsynta. De två vanligaste är ISFJ (majoriteten av alla härinne) och ISTJ (den parallella världen som är lika vanlig som den förstnämnda). ISFJ står för introvert-sensor/jordnära-feeler-planner, och de är "in tune with other peoples emotions", de blir ofta sjuksköterskor eller lärare, och deras hjärngympa går ut på att minnas det förflutna samt traditionen. De övertänker angående dem 5 sinnena, är känsliga, tänker mycket på manliga och kvinnliga roller och på attraktion och sex. BÅDE män och kvinnor kan vara personlighetstypen "The nurse / ISFJ". 

Den andra lika vanliga personlighetstypen var ISTJ, men dem finner man inte riktigt härinne på FL. Detta är en så pass parallell värld, så människor på FL har verkar ha glömt bort att det finns folk som är ingenjörer, businessmän eller annat med fokus på pengar, eller 100% teknik, för folk med lite mindre utvecklad finkänslighet. ISTJ står för introvert-sensor/jordnära-thinker-planner, och de är logiskt styrda, de gör inte saker för att i slutänden få sex. De är mer pengastyrda, men detta verkar inte vara så fel som det låter, eftersom självmordsstatiken säger att ISTJ inte gör självmord. De prioriterar bort sex för att hinna att jobba mer, de brukar ha det stabilt ekonomiskt sett, och även om sex upphör i förhållandet så brukar de inte lämna mamman till sina barn, av logiska samt ekonomiska skäl, och inte känslosamma. De har hjärngympa som behandlar det förflutna mycket effektivt, och att de håller sig till traditioner. Det är så intressant hur den mänskliga hjärnan fungerar! Och dessutom - BÅDE män och kvinnor kan vara ISTJ.

Detta är bevis nog för mig att män och kvinnor fungerar likadant i skallen. De ända skillnaderna kommer ifrån att vi ser olika ut mellan benen. Kvinnor har sådant (!) fokus på graviditet och förlossning, och vi är super försiktiga med att inte råka bli gravida med en idiot. Den rädslan inför att råka bli gravid styr hela våra liv, därför går vi knappt igång sexuellt. Kvinnor är som en Törnrosa och det krävs riktigt mycket för att hon ska vakna. Det krävs en sann prins för att det ska hända något i henne. Jag hatar uttrycket att Det finns någon för alla. Jag vill inte att vi låtsas att det här är en Disney värld, för alla män är knappast prinsar som kommer att göra kvinnan det minsta glad. Jag förespråkar en mycket ensam värld där alla lever för sig själva, och där alla ägnar sig åt själv-utvecklig. Alla borde gå på 1 hobby 3 ggr i veckan, eller 3 olika fritidsaktiviteter varje vecka (1 lektion i veckan för varje), något i den stilen, annars ska man tvingas till psykolog mot sin vilja. Hur få folk på rätt väg egentligen? 

Dessutom, alla här inne pratar om bara sex (ha ha, nu överdriver jag kanske), och ändå vet de inte det mest grundläggande som finns, att män går igång enkelt på kvinnor, och kvinnor är en motsatt pol som knappt går igång sexuellt. Vad är de här inne att diskutera ens? Den mänskliga genen har funnits i 7 miljoner år, och ändå sitter vi här och diskuterar väldigt enkla saker som om människan kom till igår. Det är frustrerande, tänkte de diskutera människors sexlust med 0 resultat i 7 miljoner år till? Jag förstår bara inte. Jag är mycket besviken i alla fall. Om jag hade varit man hade jag varit en kvinnas försörjare, eftersom sex är för mannens skull och inte för kvinnans skull i majoriteten av fallen. Rätt ska vara rätt, om någon av parterna har svårt att njuta så måste man som man kompensera sig och inte be stackaren att dra åt helvete, och hoppa i säng med nästa.

De skillnader som finns fysiskt sett handlar om hormoner som släpps ut från könsorganen. Jag tycker att de flesta personer ska avstå att både ha sex och skaffa barn. Jag märker att män blir väldigt provocerade när en minoritet människor får till ett lyckat sexliv, och någons lyckade sexliv tar bort för många folks fokus från vad som är viktigt på riktigt, själv-utveckling och lärande hela livet. Annars blir man inte depressions-resistent, och många börjar kännas knäppa. De män och kvinnor som är extra känsliga står ofta inte ut med livet om de blir lämnade, så allting talar om att alla borde ha sex med sig själva hemma, och kvinnor ska få barn oftast själva, eftersom de inte kan känna sexuell lust till männen i majoriteten av fallen. Dessa kvinnor vet inte bättre, de har inte tänkt hela vägen runt. Att inte tvingas till sex är bäst av allt, man ska definitivt våga skaffa barn med sig själv. Btw, jag har varit gift, men jag har skiljt mig. Jag gifte mig med den första man jag var intim med och jag blev gravid som 18-åring. Jag är 31 år nu, och en ny barnlängtan hade greppat taget, men det kommer antagligen inte bli fler ungar så som läget ser ut nu.

• StudierKemi
    Anonym (Stelt) skrev 2023-03-20 21:46:47 följande:

StudierKemi men då vill du ju att alla ska fungera som ISTJ gör? Det är väl inte reko! Håller annars med om att FL är ISFJ som grupp. 

Anonym (Stelt) skrev 2023-03-20 21:51:50 följande:

Förlåt, jag menade förstås att du vill att alla fungerar som INTJs enligt MyersBriggs. Det är ju 1-2 procent som kan jonglera 3 hobbies varje vecka och samtidigt reproducera sig. Inte helt realistiskt att sjuksköterskor och lärare ska börja leva Einsteinlivet. 

Anonym (Stelt) skrev 2023-03-20 22:42:20 följande:

StudierKemi har en gymnasieutbildning och en kemiblogg. Bara för att hon har en egen syn på relationer betyder inte det att hon har fel i allt. 

Anonym (Stelt) skrev 2023-03-20 22:44:48 följande:

Man måste bara sålla lite för att vaska fram guldkornen i textmassorna! Det gäller även dig Lilithsnyatjej i min mening. 🙂

Jag tycker inte att det är ett Einsteinliv att jonglera mellan 3 hobbies. Jag tror att man i undantagsfall skulle kunna låta individen att klara sig på 1 hobby, som man utöver 2-3 gånger i månaden (om denna istället är en workaholic och upptagen så). Men nästan alla kommer hem efter jobbet och har tråkigt och börjar leta partner utan resultat, och de känner sig mycket frustrerade. Jag har verkligen lagt tid på att sitta still och observera andra, länge... Och jag står fast vid att vi ska tvinga ut allt folk till hobbyverksamheter (vilket kommer att generera nya pengar till samhället) och när någon inte vill göra hobbyn så tvingas de gå till en psykolog som kostar mindre än nu (denna ska kosta lika mycket som hobbyn, för att samhället har fått in nya pengar). Sådant ger en friskare befolkning, och jag har suttit och tänkt ut det här på min fritid. Jag har i princip en klar plan för oss. :) Jag använder inte skallen för att komma med nya tekniska system, utan jag fokuserar på "levande system" istället av naturen, även om jag kan justera tänket senare som mer mogen. Alla är bra på olika saker.

Jag var ju INFJ, som också är lika ovanlig som INTJ. INFJ är 1% av befolkningen och INTJ är 1% av befolkningen. Jag har dejtat en INTJ och han var en medlem i mensa (en klubb för hög-intelligenta), och jag tyckte han var sexig med sitt kalla logiska tänk och han "visste vad han ville ha". Han var en utmaning. Definitivt inte desperat. Jag vet också vad jag vill ha och jag är inte desperat. Både INTJ och INFJ kommer att vända sig bort från det sociala livet i långa perioder om det inte går som de tänkt sig med motiveringen att "jag visste väl att det inte skulle funka", och sedan gör INFJ själv-utveckling, och INTJ jobbar för pengarnas skull och köper hus för att göra sig själv glad. Jag blev dumpad av en INTJ för att jag hade för dålig ekonomi.... Jag för förkrossad i ett helt år. Jag passar inte in i dejtingvärlden, jag kommer aldrig försöka igen! Jag kommer alltså att dö ensam, inte för att jag är omöjlig, utan för att jag är kvinna och vill ha attraktion framför pengar (då blir det lite knepigt redan här), men jag klarar inte av break-ups heller (då blir det ännu mer svårt). Jag skriver mer snart, så inget försvinner.

• StudierKemi

Stelt; När du skriver att det finns guldkorn i mina "textmassor" så vet jag att du menar mitt "Extreverted feeling-drag", alltså att man inte hackar på andra för att man har ett behov av harmoni i flocken. Jag har en väl-utvecklad Extraverted-feeling, att jag kommer att veta att empati är nyckeln. Detta är en gren av social kompetens, men eftersom jag använder draget "introverted intuition" så kommer jag att samtidigt att bli missförstådd och detta går inte att förebygga. Jag har offrat mycket på min kreativitet för att istället nå kärnan i problematiken, gärna med fokus på sociala konstruktioner. Men jag kan bli bra på annat också om jag fortsätter att träna hjärnan som vuxen. Men självklart kan även Extraverted feelers bli arga, men de kommer att veta NÄR man blir arg, vid vilken tidpunkt. De andra är vilse, de kommer att bli arga vid fel tillfälle och ses som skumma, men jag vet när man "får" bli arg enligt sociala regler som råder. Extraverted feeling är oftast ett älskat personlighetsdrag, och i folkmun heter det att man är "snäll". 

Människan kan ha många olika intelligenser. Jag tror att jag blivit attackerad igår för att jag använde en annan typ av intelligens som Lilithsnyatjej inte har högt utvecklad, hon använder hjärnan på ett annat sätt, gärna med fokus på mobiler eller något om datorn, hon har inte kommit på att empatin är viktigast och att man försvarar den svagare för en fungerande värld. Hon har tänkt på annat viktigt. Alltså borde jag inte ta åt mig för att någon inte förstått vad jag håller på med. Om hon inte utvecklar sin värme lite mera så kommer hon fortsätta att ha det svårt i många sociala situationer. Det är därför som jag sprider myer briggs över hela nätet, just för såna som är "vilse". 

• StudierKemi
    Lilithsnyatjej skrev 2023-03-20 22:21:52 följande:
    Vad hände med din man? Hur många år var ni gifta? Vem gjorde slut? Hade ni de roller som du beskriver: han försörjde dig och du ställde upp på sex för hans skull? Kände du attraktion till din man? Efter skilsmässan började du alltså dejta, som ensamstående mamma med ett barn, och hade då bara haft sex med en person (din ex-man) som du träffade när du var 18 och den relationen var destruktiv, om jag förstår dig rätt... Du skriver att du dejtade "för länge sen" - det innebär alltså att ditt äktenskap inte höll så många år? Så du var strax över 20, skild och hade barn men endast haft en riktig relation med din ex-man (om jag förstår dig rätt). Jag tänker nog att du hade en något "udda" ingång när du började orientera dig på det här området... Jag får kanske inte riktigt uppfattningen om att du sitter på nån "sanning" eller befinner dig i nån position att ge relationsråd... 

Du verkar väldigt korkad och uttrycker dig som en tonåring. Att du skulle ha högskolepoäng i kemi kan du försöka lura i nån annan. 

Jag tänker att du försöker att connecta med omgivningen men du verkar inte veta riktigt hur. Jag läser det här och tycker synd om dig, för du har säkert väldigt svårt att få vänner. Du är en INTP (introvert-drömmande-thinker-spontan), och män som är INTP brukar dö som oskulder. Om detta ska göras om till kvinnlig problematik istället så kommer du antagligen inte få den man som du är selektiv om, få den man som du ville. Kvinnor går verkligen inte ihop med vem som helst, så livet kommer knappast bli enkelt med tanke på att du är bitsk. Ställ dig in på ensamhet. För att komma med en klen tröst så ska du veta att du inte är ensam om att misslyckas i dejting. Den stora majoriteten kommer inte få som de vill, så bli inte så jätteledsen. Du och jag har olika talanger, jag ska förklara:

Jag styrs av "introverted intuition" på första plats. Jag är väldigt mycket i skallen och inte bara i den sensoriska, riktiga världen. Jag kan se lösningar på problem som är långt borta, men jag kan missa det som händer framför näsan på mig. Jag prioriterar annorlunda i skallen. Jag kan glömma viktiga datum ibland som är kopplade till tradition, och glömma bort vilka maträtter som gäller under traditionstider, jag glömmer att ha fina muggar och glas hemma (utan att gå in på för mycket hur mitt hem ser ut. Inte de finaste möbler, även om möbler finns....), men istället skriver jag med en kompass som sitter på rätt plats, och jag lär andra om t.ex. betydelsen av myer briggs och betydelsen av själv-utveckling, och jag vill komma med nya politiska förslag för att styra folk åt rätt riktning, eftersom jag är empatisk (en förebild för människor). Jag vet lösningar "långt borta". Mitt andra drag #2. Extraverted feeling, man måste vara artig för att passa in. Annars blir man inte omtyckt. Jag har hjärtat på rätt plats och jag är en förebild. Jag kan mycket om levande system. Drag #3. Introverted thinking, Jag söker logik inom mig själv istället för bortom mig själv. Själv-utveckling är viktigare än husköp. Drag #4. Extraverted sensing, man vill ha lite adrenalin till vardags, prata öppet om sex. ;)

Enligt myer briggs så har du #1. Introverted thinking på första plats. Jag tror att du har ett hög-utvecklat logiskt nätverk i skallen som jag själv har fått till mycket nyligen faktiskt, men du har haft denna sen du var hur liten som helst. Självklart har du ett försprång i att dra logiska slutsatser, men ingen kommer tycka om dig om du kallar någon annan för dum. Är du bra på något inom teknik? INTP brukar älska att bli 100%-proffs på photoshop eller Maya o.s.v. och då menar jag Proffs med stort P. INTP brukar samarbeta med INFJ i t.ex. filmbranschen, där INFJ skriver en STOR del av storyn (med hjärtat som kompass), och INTP förverkligar denna på ett kreativt mästerligt sätt inom olika tekniska program. Resultatet brukar bli grymt, när samhällets hjärta slås ihop med dem som är bäst och kreativast inom teknik. Ditt andra drag är #2. Extraverted intuition, Jag använder inte detta drag, men av vad jag har förstått så är man "spontant kreativ" istället för att som jag ha ett tunnelseende ang om När jag får vara kreativ. Jag tillåter mig att bara vara kreativ inom det jag anser viktigt. Jag sparar energi och lägger energin på rätt plats. Men du är en idéspruta antagligen.

Drag #3. Introverted sensing. Man och kvinno-roller intresserar dig, det ser man även i din text. Jag bemöter detta med mitt Extraverted sensing att du borde se helheten istället. För kvinnor handlar det hela om istället att mannen är snygg, och för män handlar det hela om om kvinnan vill ha mycket sex eller inte. Detta är avgörande faktorer, och inte könsroller. Då har jag satt ditt introverta lilla tänk i den stora bilden. Du skulle kunna göra samma med dem delar som är introverta hos mig men extroverta hos dig. Drag #4. Extraverted feeling. Du har ett underliggande behov av att connecta med andra levande varelser. Du är inte helt självgående, och en del av dig vill att de andra tycker om dig. Du tar det hårt när du inte är inkluderad. Jag har detta drag väldigt utvecklat sedan jag var liten, men för dig kommer det här mycket senare i livet. Det är inga konstigheter, alla är på olika platser i livet. Kalla någon aldrig för dum bara, sök harmoni. När någon är empatisk så vet du att det är den personen som är rätt att tycka om.

• StudierKemi
    Fröken Allvar skrev 2023-03-21 10:41:36 följande:

StudierKemi nu beter du dig inte helt empatiskt mot Lilithsnyatjej. Det finns gränser för hur mycket man behöver dela med sig av sina antaganden om en person. Men jag gör själv ungefär som du gör när någon är dum mot mig. Då är jag dum tillbaka. Jag tror dock inte att du är medveten om hur sårande din rättframhet kan vara. Det är något som jag också har behövt lära mig med tiden. Man tycker kanske att man bara säger som det är, men utifrån trådens andra kommentarer kan man ju se att många är försiktiga med att vara så rättframma att människor riskerar att bli sårade för livet. 

Tack för input! Jag återkommer till dig med svar lite senare :) Trött i skallen, ha ha.
  • StudierKemi
    Fröken Allvar skrev 2023-03-21 10:08:34 följande:
    Okej, nu måste jag komma ut med mitt vanliga nick för det här blir för konstigt annars. Jag tycker att både du och Lilithsnyatjej är intressanta att läsa, men ni har båda egenskapen gemensamt med mig att folk blir provocerade av er - i brist på bättre ord - "självrättfärdighet" . Det är i mitt tycke orättvist eftersom de flesta på forumet, inte alla, men de flesta, tidvis uppträder självrättfärdigt och är ointresserade av vad  andra har att säga, förutom om de kan ta det som utgångspunkt för att säga emot. Precis som du säger är du nog lite snällare än Lilith men du går ändå på lite som en ångvält. Jag tror mig utifrån hur jag själv fungerar förstå varför och tycker att du är både rolig och uppfriskande, men det kan vara svårt att diskutera med dig för att du är så bergsäker på allt du kommit fram till.
    (Nu hoppas jag att det inte springer in en hjord människor som hatar undersköterskor med bajsmackor i händerna här i tråden bara för att jag visade mitt nick. Om ni får impulsen: Snälla, snälla låt det vara den här gången. Jag vill kommunicera med StudierKemi och ingen annan just nu) 
    Ha ha, du är rolig du :D Helt ärligt så visste jag inte att jag kan uppfattas så. Kanske i vissa inlägg då... Jo, du har nog mycket rätt i vad du säger :/ Jag tycker bara att omgivningen inte lyssnar så mycket, så då försöker jag att pusha olika hårt åt det håll som jag verkligen tänkt ut i förväg "är rätt", men eftersom vissa inte vet hur jag tänker alla gånger, så kan det bli lite knäppt emellanåt. Ett bra exempel är det här med könsroller, jag blir provocerad av sådan läsning. Jag vill inte ha någon polarisering mellan män och kvinnor. Tänk om en man våldtar mig till slut helt utan orsak, för att han tror att livet har behandlat HONOM orättvist och inte mig?? Jo du, livet är lika hårt mot mig. Jag vill inte känna mig otrygg mer bara för att jag är kvinna. Jag vill BARA att folk förstår att kvinnor har det exakt lika jobbigt, för att deras medfödda selektivitet slår lika hårt tillbaka mot dem själva. Som i ett matematiskt mönster, allt kommer tillbaka till en själv som i siffran "8". Detta resulterar i att kvinnor inte kan gilla sex om det inte händer med den man som de önskar med, någon enstaka man, 1 på 100 eller ännu lägre siffra, olika från fall till fall. Jag är INTE lyckligare bara för att jag är kvinna (nu låter jag bergsäker igen) :(
  • StudierKemi
    Fröken Allvar skrev 2023-03-21 10:41:36 följande:

StudierKemi nu beter du dig inte helt empatiskt mot Lilithsnyatjej. Det finns gränser för hur mycket man behöver dela med sig av sina antaganden om en person. Men jag gör själv ungefär som du gör när någon är dum mot mig. Då är jag dum tillbaka. Jag tror dock inte att du är medveten om hur sårande din rättframhet kan vara. Det är något som jag också har behövt lära mig med tiden. Man tycker kanske att man bara säger som det är, men utifrån trådens andra kommentarer kan man ju se att många är försiktiga med att vara så rättframma att människor riskerar att bli sårade för livet. 

Nä, jag tror inte att jag är medveten om alla detaljer. Förlåt. Samma inom dejting när jag lär kvinnor att bara gå till den snyggaste och inte ens se åt männens håll om de inte är svinsnygga. Många säger att sådant är elakt mot männen, men om sanningen ska fram så måste jag säga så, annars är jag istället elak mot kvinnorna. Det finns ingen snäll lösning mot alla samtidigt? De två snällaste lösningarna mot alla är i så fall att ingen borde ha sex, och man ska döma folk som har sex, och istället ska alla vara ensamma hela tiden, för att ingen ska bli provocerad. Man ska vara ensam och göra hobbyn/själv-utveckling. Detta skulle minskat på barnafödandet dramatiskt mycket, om bara några få stycken får ha sex i tvåsamhet, eftersom basen är attraktion. Man skulle inte få experimentera, man är 2 st, punkt slut.

Den andra rättvisa (?) lösningen för alla, är redan provad. Denna är katolsk, och den handlar om att mannen försörjer kvinnan, och kvinnan ställer upp på sex så ofta som hon klarar av, trots att sex är hemskt och äckligt, eftersom hon inte känner attraktion. Kvinnan klarar av sexet bara några få gånger i livet, sen är mannen försörjare till henne i många decennier som tack (han får ju typ 2 barn också). Andra VÄLDIGT rättvisa lösningar än detta kanske inte finns. Folk blir arga och provocerade av andra lösningar. Jag föredrar den förstnämnda, att alla ska vara väldigt ensamma, självgående och fokusera enormt mycket på hobbyn. Kvinnor föder barn tack vare sperma-donatorer för att inte barnafödandet ska gå ner alldeles för mycket. Detta är bäst. Sex får inte stå i fokus, men man ska inte behöva ha tråkigt (själv-förverkligande ska pushas hårt). Förlåt igen om jag låter hård <3

• StudierKemi
    Lilithsnyatjej skrev 2023-03-22 12:46:15 följande:

StudierKemi: Jag tar inte illa upp av nåt du skriver. Du har lyckats läsa in dig på en teori och förstå den lite halvhjärtat - grattis. Somliga av dina antaganden kan stämma men oavsett är du ingen expert - du är inte min läkare som ska ställa nån diagnos på mig.

Det är inte jag som fick barn som 18-åring och skilde mig några år senare. Jag är inte avundsjuk på dig som är 30+ och ensamstående med ett barn. Jag lever just som du förespråkar - ensamstående och barnfri och har inte sex med andra personer.

Jag har vänner men få och nära. Jag har inte flera 100 ytliga suparkompisar som skiter i mig. Så på det sättet är jag inte social. Jag trivs bäst ensam men jag behöver aldrig vara ensam om jag inte vill.

Jag har en högskoleutbildning och ett långt yrkesliv bakom mig. Jag har alltid försörjt mig själv och aldrig varit beroende av nån man. Jag ser mig inte som misslyckad. Jag har förmågan att både njuta av sex och känna attraktion till män som inte räknas som snygga och lyckade enligt samhällets idealbild. Men jag väljer bort sex och parrelationer av andra skäl.

Folk har jämfört mig med Lisbeth Salander och det kanske kan ligga nåt i det. Även om jag har kompisar och umgås socialt med kollegor och grannar och har en stor familj som jag träffar ofta. Att jag numera väljer bort sex och parrelationer och håller mig mycket för mig själv kan absolut ha liknande orsaker som för Lisbeth, både gällande hennes bakgrund och hennes person. 

Om du vill trycka ner mig så bra försök men tyvärr lyckas du inte. Och du behöver inte tycka synd om mig.

Ni andra som lagt er i eller till och med tagit mig i försvar: jag tänker inte kommentera detta. Jag tar ansvar för det jag skriver i forumet. Är det nån som har synpunkter så ut med det bara. 

Jag har viktigare saker för mig än att trycka ner random-personer på nätet som jag inte känner. Helt ärligt, visste jag inte ens din ålder när jag skrev allra första gången. Du kanske var omyndig tonåring av den väldigt lilla bilden att döma? Jag höll igen på språket i första inlägget och skrev inte ens ut "sex" för jag var så osäker på åldern. Kul för dig att du väljer bort parrelationer, det är bara mannen som lever längst och lyckligast i sådana. Kvinnan avundas bara den höga sexlusten på mannen, är ofta förbannad, och utskrattad för att hon inte trivs, och dör i hjärtattack mycket tidigare än om hon lever helt ensam. Kvinnor är 100% byggda för ensamhet och självutveckling. Och männen får bara anpassa sig därefter, vilket ofta brukar gå bra. 

Jag är en "allt eller inget" - personlighet. Jag spiller inte viktiga idéer åt alla håll. Men jag vill samtidigt inte lära mig 100% myer briggs (varför skulle jag vilja det?), jag ser det som en dåligt planerad tid. Jag kan så mycket myer briggs som det räcker för mig, denna har förklarat mitt inre på ett sätt som andra teorier inte kunnat, och jag är nöjd och redo att gå vidare. Jag skriver om myer briggs då och då till 100% för andras skull, och inte längre för min egen skull. Jag har redan hittat mig själv, jag är klar med denna. Men jag vet hur hemskt jobbigt det är att vara en drömmande, mycket ung INFJ (introvert-drömmande-feeler-planner), så jag skriver för dem. Jag skriver till unga läsare som är vilse, och alla andra får det på köpet, trots att de inte är min egentliga målgrupp. 

Jag tar inga kreativa omvägar, jag dyker ner direkt till kärnan av problematiken, som en blixt som slår ner bara på den högsta punkten. Jag vill ha en suicide-zero värld, där alla INFJs vet att de duger som de är, och att de nu kan släppa detta att det är svårt att passa in, detta gör absolut ingenting. De har andra talanger, och det borde de veta. De kräver mycket stimulans och tänk till vardags, och borde bli t.ex. matematiker, kemister, författare eller helgon som lär bibeln utantill. Alltså var inte min text så starkt riktad till din person, utan jag trodde du var en tonåring som var vilse. Obs, jag vill bara skriva offentligt och aldrig privat med folk, och minst av allt skriva privat med tonåringar. Mina preferenser är alfahanar med supertjockt hår och mycket muskler. Alla på forumet vet om detta. 

Btw, du behöver inte tycka synd om mig. Män i regel brukar tycka om kvinnor som har BMI under 20, så att få försörjning från en och samma man (jag har många autister att välja på med både hög- eller normal-IQ) är lika lätt som att gå och dricka ett glas vatten för mig. Jag kan när som helst bryta min ensamhet, sitta still och få arslet försörjt under mitt resterande liv, och få en man att känna gnistor och eld. Men jag själv skulle vilja kräkas av orättvisan som händer i en sån konstellation. Jag vill vara den som känner mest, det är det som jag är van vid. Vilken normalt funtad person väljer pengar från en ful man (och han känner livets lust SJÄLV), framför attraktion från den snyggaste? Jag känner lätt emotion overflow, och jag njuter mer än mannen om han är svinsnygg. Så ska det vara i min värld.... Dock så vill man inte bli utnyttjad av dem vackraste individerna (det är de som har makten), så jag rekommenderar bara spermadonatorer och ett sex-fritt, balanserat, lyckligt liv.

• StudierKemi

Det är 8000 individer som har läst den här tråden, och 80 st beräknas att vara personligheten "INFJ" som är känslig och osäker på sig själv i onödan. Siffran går uppåt hela tiden, vilket är fantastiskt bra. Visst finns det experter inom mbti, men de hänger inte på FL. Därför står jag näst i tur, som bara behärskar mbti till typ 70% och inte till 100%. Det vore resursslöseri om jag gjorde mbti istället för kemi på heltid, jag gör så gott jag kan, och det är fantastiskt bra att jag kan så ett frö hos känsliga individer som försöker finna sig själva. Resten får de googla upp på egen hand, eller skriva härinne till mig. Jag måste känna att intresse för mbti finns innan jag ger mer svar, annars kan jag inte. En sak till Liliths nya tjej, jag var otydlig, jag förespråkar mycket sex med sig själv, inte ett "sex-fritt" liv. Såhär skrev jag till en gubbe på FL igår:

• StudierKemi

Lilithsnyatjej; Det kanske är så att jag inte behärskar styckesindelning? Smaksak, Idk. Jag har sett författare klumpa ihop textstycken som jag gör. Det finns de som föredrar ett sådant skrivande. Hur behärskar inte jag meningsuppbyggnad menar du? Har du några som helst exempel? Det måste vara väldigt små fel i så fall, och kanske är det så trots att jag inte ser det, för att jag koncentrerar mig bara på meddelandet bakom texten. Det är detta som jag finner mest intressant och viktigt. Hur är det positivt om någon behärskar meningsuppbyggnad bättre än mig men inte har något viktigt att säga? Eller om någon behärskar photoshop eller Maya, men kommer inte på vad den vill förmedla till omvärlden, förutom grymma specialeffekter? Det är DÅ som jag kommer in, och säger att jag vet vad handlingen/moralen i filmen ska vara. Trots att jag själv fullständigt suger på teknik. Jag måste alltid varna nya bekanta med att jag är oteknisk o.s.v.

Jag vill absolut inte provocera. Jag hatar att synas. Om du bara såg mitt beteende IRL så skulle du förstå. Jag connectar aldrig med klasskompisar, inte för att jag är omöjlig, utan för att jag vill sitta själv och spela schack på mobilen, läsa en bok eller vara borta i mina egna tankar. Jag är inte elak mot dem, jag är bara mycket ointresserad. När jag var barn grät jag inför flera fröknar och trodde att det var något allvarligt fel i skallen, det var bara jag som själv såg att mina tankar "make sense" men de andra ville inte prata om samma saker som mig. De såg inte vad jag såg, och de tyckte att allt jag sa saknade relevans, så jag var rädd att jag var sjuk i huvudet.

Det blir ju lite så när den ena gör en hjärngympa om att försöka se framtiden, och den andra gör en hjärngympa där den försöker minnas det förflutna. Jag kan fortfarande inte connecta med dem flesta om det inte är en man som visar EXTRA mycket intresse först, av uppenbara orsaker, och jag får förklara myer briggs först (mitt hjälpmedel). Då går det faktiskt. Jag blir bara rädd av hur andra tänker, det som triggar mig att ta kontakt mest är när någon mår dåligt, eftersom jag själv har mått dåligt så stor del av livet. Jag kan hjälpa. Jag har gått hos psykologer och tagit in så mycket psykologi-info, så det ger mig en egen kompetens och jag minns vad psykologerna sa. Jag vill förmedla detta vidare. Jag har mycket kunskap inom hobby-psykologi också, och allt skulle ha gått till spillo om bara jag fick använda den kunskapen. Jag vill att fler tar del av denna, den är unik. Den fungerar.

Jag har ingen som helst nytta av andra människor, jag har mina hobbyer som jag föredrar. Jag är en sann och stolt enstörning (inga fel alls med det)! Jag blev försörjd tidigare i livet, ja. Jag har hamnat efter yrkesmässigt, och jag visste inte vad jag gick miste om när jag hade sex med en "fel man". Outvecklad sexualitet, jag gick runt arg ofta och jag visste inte varför. Man ska ju leva själv eller med en man som man känner attraktion till. Jag har inget jobb just nu, utan jag lever på A-kassa och min familj hjälper mig lite ekonomist. Jag är jobbsökande, men på kvällarna/under lediga dagar kommer jag alltid räkna i något naturvetenskapligt ämne, oberoende av hur gammal jag blir, 70, 80 eller 90, jag kommer ändå lära ny matematik. Jag blir galen annars. Många blir galna annars utan att veta om det. Jag ser något igen som de inte ser. Då och då behöver jag skriva till främlingar på FL som inte använder logiken öht och tror att lösningen är självmord. Jag kommer inte att skriva för att jag vill, utan för att jag måste.

Jag har berättat för min dotter som är nästan tonåring att, det är lika svårt för alla i livet. Jag varnade att jag inte vill inge falska förhoppningar. Hon kommer att ha måånga killar att välja på, men hon kommer inte känna känslor om han inte är snyggast, smartast, snällast på samma gång. Jag varnade henne att annars får bara killen "känna ett tivoli i kroppen" och inte hon. Hon sa att hon ska välja kille efter personlighet, och jag sa att det är fel, och tjejen får inte känslor. Hon svarade att jag låter dum. Men då förklarade jag att jag har haft 10 män totalt, och de 9 första gav mig inga känslor, och allt fungerade bara på det 10:e försöket. Jag vill inte att hon tror för en sekund att livet är lättare som tjej. En tjej/kvinna väljer mellan attraktion eller kärlek fruktansvärt nog. Det är bara en liten klick av kvinnor som får både och. Jag tänker inte låtsas, jag tänker blottlägga alla sanningar och förstöra fasader som ni andra byggt upp. 

Kvinnor i Indien har ju låg status och är hatade p.g.a. det kön som de tillhör. Nyfödda flickor brukade dödas för att man önskade att få söner istället. Man arrangerar äktenskap fortfarande för att kvinnor vill leva själva annars, eller börjar dras av naturen till samma män (de snyggaste m.m.). Muslimer i u-länderna säljer flickan/kvinnan till den som har pengar, för att man tror att kvinnor inte har en egen sexualitet, m.m. Man tror att attraktion är en manlig känsla, och att kvinnor är behov-lösa. Men så är inte fallet. Kvinnor vill ha det bästa, för att det är de som ska bära ett barn i kroppen. Nyligen läste jag om en man i USA som förgiftade en ung kvinna i tonåren, för att hon inte ville gifta sig med honom. Män förstår inte varför kvinnor är omoraliska gentemot dem. De tror att kvinnor bara vill jävlas, därav deras reaktion, men nej, det handlar om att hon inte har sexlust. Jag vet inte hur man ska tacklas med alla hemskheter. Det händer otäcka saker överallt som väcker så mycket arghet i mig. Jag får som reaktion bara av allt hemskt att förklara för omgivningen om kvinnans sexualitet, och förklara andra saker också. Världen kommer inte bli värre av det, jag lovar. 

• StudierKemi
    Lilithsnyatjej skrev 2023-03-23 22:41:05 följande:
    Jag har gjort utredningar hos specialistpsykiatrin så jag behöver inga utlåtanden från dig om att jag är dömd till livslång ensamhet enligt nåt amatörpsykoligskt personlighetstest som du har snöat in på. Jag jobbar och får lön så jag har inga problem med försörjning, jag vill inte ha barn och jag vill inte ha en partner så jag behöver inte råd om det heller.

Du har inte kompetens att hjälpa andra för att du själv varit patient hos psykologer. Pinsamt att du tror det. I så fall vet du inte vad kompetens är. Kompetens är inte det samma som att ha läst om ett ämne eller lyssnat på psykologer. Jag har inte bett om din hjälp och du har ingen rätt leka doktor och "ställa diagnos" på mig. 

Jag fattar att du skriver här på Familjeliv för att du tänker att de flesta här inte är tillräckligt smarta för att genomskåda dig. På ett forum för kemister har du inget att komma med men här får du glänsa.
    Du använder inte logiken öht. Jag driver en egen kemiblogg och då skriver man mycket kemi. Min blogg är inte omöjligt att hitta, enkelt faktiskt. Btw, väldigt många expatienter blir bästa psykologer, se gärna filmen A dangerous method med Keira Knightley som bevis. Det handlar om att se problem i flera dimensioner - men vad är poängen att förklara detta för någon som är ologisk? Du kommer från och med nu att bara behandlas som luft av mig, alla smarta människor skulle reagera likadant av att höra dig. 
Svar på tråden Säger ni som det är - du är inte attraktiv?