Lilithsnyatjej skrev 2023-03-20 14:41:42 följande:
Men du skriver ju alltid långa inlägg om att män och kvinkir INTE är lika?! "Kvinnor attraheras bara av... Kvinnor vill... Kvinnor gör... Kvinnor ska... Men män där emot är såhär... Och allt är bilogiskt och medfött och kan förklaras med hjälp av kemi!" Du är ju för sjutton en missionär för budskapet att män och kvinnor är så fruktansvärt olika av naturen?!
Rent fysiskt och kroppsligt är det väl ändå bevisat att män och kvinnor är olika på betydligt fler ställen än mellan benen?
Anser du att alla människor bör sprida sina gener eller tycker du att somliga bör låta bli?
Har du barn? Är du gift? Hur gammal är du på ett ungefär (om man får fråga)?
I så fall har jag varit lite otydlig i mitt budskap. Har du hört talas om myer briggs personlighetstest? Enligt denna finns det 16 personlighetstyper, och vissa är ofta förekommande och vissa är sällsynta. De två vanligaste är ISFJ (majoriteten av alla härinne) och ISTJ (den parallella världen som är lika vanlig som den förstnämnda). ISFJ står för introvert-sensor/jordnära-feeler-planner, och de är "in tune with other peoples emotions", de blir ofta sjuksköterskor eller lärare, och deras hjärngympa går ut på att minnas det förflutna samt traditionen. De övertänker angående dem 5 sinnena, är känsliga, tänker mycket på manliga och kvinnliga roller och på attraktion och sex. BÅDE män och kvinnor kan vara personlighetstypen "The nurse / ISFJ".
Den andra lika vanliga personlighetstypen var ISTJ, men dem finner man inte riktigt härinne på FL. Detta är en så pass parallell värld, så människor på FL har verkar ha glömt bort att det finns folk som är ingenjörer, businessmän eller annat med fokus på pengar, eller 100% teknik, för folk med lite mindre utvecklad finkänslighet. ISTJ står för introvert-sensor/jordnära-thinker-planner, och de är logiskt styrda, de gör inte saker för att i slutänden få sex. De är mer pengastyrda, men detta verkar inte vara så fel som det låter, eftersom självmordsstatiken säger att ISTJ inte gör självmord. De prioriterar bort sex för att hinna att jobba mer, de brukar ha det stabilt ekonomiskt sett, och även om sex upphör i förhållandet så brukar de inte lämna mamman till sina barn, av logiska samt ekonomiska skäl, och inte känslosamma. De har hjärngympa som behandlar det förflutna mycket effektivt, och att de håller sig till traditioner. Det är så intressant hur den mänskliga hjärnan fungerar! Och dessutom - BÅDE män och kvinnor kan vara ISTJ.
Detta är bevis nog för mig att män och kvinnor fungerar likadant i skallen. De ända skillnaderna kommer ifrån att vi ser olika ut mellan benen. Kvinnor har sådant (!) fokus på graviditet och förlossning, och vi är super försiktiga med att inte råka bli gravida med en idiot. Den rädslan inför att råka bli gravid styr hela våra liv, därför går vi knappt igång sexuellt. Kvinnor är som en Törnrosa och det krävs riktigt mycket för att hon ska vakna. Det krävs en sann prins för att det ska hända något i henne. Jag hatar uttrycket att Det finns någon för alla. Jag vill inte att vi låtsas att det här är en Disney värld, för alla män är knappast prinsar som kommer att göra kvinnan det minsta glad. Jag förespråkar en mycket ensam värld där alla lever för sig själva, och där alla ägnar sig åt själv-utvecklig. Alla borde gå på 1 hobby 3 ggr i veckan, eller 3 olika fritidsaktiviteter varje vecka (1 lektion i veckan för varje), något i den stilen, annars ska man tvingas till psykolog mot sin vilja. Hur få folk på rätt väg egentligen?
Dessutom, alla här inne pratar om bara sex (ha ha, nu överdriver jag kanske), och ändå vet de inte det mest grundläggande som finns, att män går igång enkelt på kvinnor, och kvinnor är en motsatt pol som knappt går igång sexuellt. Vad är de här inne att diskutera ens? Den mänskliga genen har funnits i 7 miljoner år, och ändå sitter vi här och diskuterar väldigt enkla saker som om människan kom till igår. Det är frustrerande, tänkte de diskutera människors sexlust med 0 resultat i 7 miljoner år till? Jag förstår bara inte. Jag är mycket besviken i alla fall. Om jag hade varit man hade jag varit en kvinnas försörjare, eftersom sex är för mannens skull och inte för kvinnans skull i majoriteten av fallen. Rätt ska vara rätt, om någon av parterna har svårt att njuta så måste man som man kompensera sig och inte be stackaren att dra åt helvete, och hoppa i säng med nästa.
De skillnader som finns fysiskt sett handlar om hormoner som släpps ut från könsorganen. Jag tycker att de flesta personer ska avstå att både ha sex och skaffa barn. Jag märker att män blir väldigt provocerade när en minoritet människor får till ett lyckat sexliv, och någons lyckade sexliv tar bort för många folks fokus från vad som är viktigt på riktigt, själv-utveckling och lärande hela livet. Annars blir man inte depressions-resistent, och många börjar kännas knäppa. De män och kvinnor som är extra känsliga står ofta inte ut med livet om de blir lämnade, så allting talar om att alla borde ha sex med sig själva hemma, och kvinnor ska få barn oftast själva, eftersom de inte kan känna sexuell lust till männen i majoriteten av fallen. Dessa kvinnor vet inte bättre, de har inte tänkt hela vägen runt. Att inte tvingas till sex är bäst av allt, man ska definitivt våga skaffa barn med sig själv. Btw, jag har varit gift, men jag har skiljt mig. Jag gifte mig med den första man jag var intim med och jag blev gravid som 18-åring. Jag är 31 år nu, och en ny barnlängtan hade greppat taget, men det kommer antagligen inte bli fler ungar så som läget ser ut nu.