• Carolatom07

Är tjejer passé runt 40 år? Är männen fortfarande attraktiva 40 år trots ölmage?

Mäns bästa åldrar är mellan 38 och 48, det är ofta då de har mest personlig pondus och utstrålar en blandning av ungdomlighet och livserfarenhet. Ett bra exempel är Marcus Oscarsson på TV4 och Volodymyr Zelensky (Ukrainas ledare) Den förstnämnda är 48 och Volodymyr är 45.

Frågan är om det är kvinnans bästa åldrar?

• Carolatom07
    Postman skrev 2023-03-20 08:57:25 följande:

Nej tjejer/ kvinnor är inte passé. Inte heller män. Jag tror det är en liten klick som är så åldersfixerade och får det att låta värre än vad det är.

Ja, det är nog helt enkelt så att vissa 40-plussare är avundsjuka på andra som inte valt att gubba eller tanta till sig. För lite grann är det ett val.

• Carolatom07
    Postman skrev 2023-03-20 10:47:40 följande:

Ja precis och de får dessvärre stort utrymme emellanåt. Lite kan jag känna att det är en storstadsgrej också, kanske en fördom jag har.
    Min teori är att det snarare är folk från glesbygden som är mer fixerade vidd att "vid vissa åldersstreck måste man sluta bete sig och se ut som yngre". Storstadsbor brukar vara mer open-minded och toleranta när det gäller sånt.

Idag finns ju hur många 40-plusare som helst som ser unga ut. För 30 år sedan var det ju inte så. Gränserna har flyttats fram.

• Carolatom07
    Anonym (Greta Garbo) skrev 2023-03-20 16:39:19 följande:

Inget jag känner igen. Är 40+. De senaste 15 åren har den populäraste sökningen på porrsidor varit "Milf". Det har ju länge varit extremt attraktivt med äldre erfarna kvinnor och det ligger i tiden. Personligen har män slängt sig om fötterna efter mig, framförallt yngre män. Även äldre. Alltid. I alla åldrar. 

Ja, män kan bli attraktivare med åren beroende på hur oattraktiva, fumliga och osäkra de varit som unga. Vissa män blev dock gubbar vid 25 av någon märklig anledning.

Min mor gifte sig efter 60. Min farfar träffade en ny partner på ålderdomshemmet, när han var över 80 år, när han blivit änkeman. Så lever jag och mina släktingar, vissa har det i alla åldrar alltid.

Sen kan det också bero på "fenomenet" att både en del män och kvinnor som yngre går in för att se äldre ut, för att de upplever att det ger mer personlig pondus och respekt.

Sen när de passerat 40 inser de plötsligt att de "gått åt fel håll" och tvärtom börjar föryngra sig istället. Lite som att man aldrig blir nöjd.

Själv har jag insett värdet i att som man ha ett bra hår efter 40. Har du bara det har du större möjligheter att se yngre ut. På de flesta män börjar håret glesna i flikarna (över tinningarna) efter 40. De som inte har det problemet kan skatta sig lyckliga.

• Carolatom07
    ClumsySmurf skrev 2023-03-20 20:02:35 följande:

"...och tvärtom börjar föryngra sig istället."
    när 15 år yngre kvinnor tycker att "unga" män 40+ ändå är gubbiga är det åldersfascism?
    Ja, det kan man se det som. När jag var i 20-25-års-åldern tyckte jag att 60+ var gubbigt, inte 40, som är yngre medelåldern.

Svar på tråden Är tjejer passé runt 40 år? Är männen fortfarande attraktiva 40 år trots ölmage?