Anonym (Greta Garbo) skrev 2023-03-20 16:39:19 följande:
Inget jag känner igen. Är 40+. De senaste 15 åren har den populäraste sökningen på porrsidor varit "Milf". Det har ju länge varit extremt attraktivt med äldre erfarna kvinnor och det ligger i tiden. Personligen har män slängt sig om fötterna efter mig, framförallt yngre män. Även äldre. Alltid. I alla åldrar.
Ja, män kan bli attraktivare med åren beroende på hur oattraktiva, fumliga och osäkra de varit som unga. Vissa män blev dock gubbar vid 25 av någon märklig anledning.
Min mor gifte sig efter 60. Min farfar träffade en ny partner på ålderdomshemmet, när han var över 80 år, när han blivit änkeman. Så lever jag och mina släktingar, vissa har det i alla åldrar alltid.
Sen kan det också bero på "fenomenet" att både en del män och kvinnor som yngre går in för att se äldre ut, för att de upplever att det ger mer personlig pondus och respekt.
Sen när de passerat 40 inser de plötsligt att de "gått åt fel håll" och tvärtom börjar föryngra sig istället. Lite som att man aldrig blir nöjd.
Själv har jag insett värdet i att som man ha ett bra hår efter 40. Har du bara det har du större möjligheter att se yngre ut. På de flesta män börjar håret glesna i flikarna (över tinningarna) efter 40. De som inte har det problemet kan skatta sig lyckliga.