Kodia skrev 2023-03-21 22:10:25 följande:
Jag tror att det blir extremt svårt att hitta en hörnsoffa med de måtten! Jag kollade på Ikea, men så kort som 128 cm kan man inte få till med några av deras modeller.
Jag tror att den bästa lösningen är att bygga något. Antingen helt fritt, eller genom att utgå från några hurtsar/skåp el dyl.
har kollat runt på massor av sidor alla kända butiker och några till kom fram till ganska tidigt att det är en modulsoffa som jag ska få tag i..
har hittat några smala moduler typ bahamas light den ena modellen av de.. den var typ 40 cm såklart fins mittdelen i många butiker men inte hörndelen. samma med någon som hette james.. där fattades också hörndelen..
e riktigt knepigt och efter chatt med kundtjänst så bör jag nog vänta ca 5v tills de får in mer än det som finns nu.
alternativet är den rustasoffan torino heter den nog. den är ganska enkel den finns i flera andra butiker har sett att bahamas också tillverkar den. de flesta andra butiker har lite grövre kuddar än rusta. men jag känner mig inte riktigt nöjd om jag tar en sådan, det var inte riktigt vad jag ville ha