• Anonym (Bestämt mig)

Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?

Hej!

Jag har under senaste två åren övervägt skilsmässa. Vi fick ett barn till för drygt två år sedan och jag hade nog någon förhoppning om att det skulle få igång mina känslor. Det blev inte så. Jag älskar mina tre barn och tillbringar mer och mer tid med dem, speciellt sedan jag bestämt mig för all lämna min fru. Jag har skjutit på det eftersom den yngsta är liten men nu går det inte längre. Jag vill lämna innan det blir bråk och irritation mellan oss. Vi har inte haft sex sedan yngsta blev till. Jag har inte heller försökt. Mina känslor är helt borta och mitt intresse för att försöka. 

Nu är det dags och jag vill ta det under så bra förutsättningar som möjligt. Det är viktigt för mig att hon förstår att jag kommer göra allt för att barnen ska ha det bra och jag kommer hjälpa henne initialt med bad hon behöver men när skulle ni berätta? Kväll.helg? Skaffa barnvakt? Berätta gärna hur ni gjort eller fick veta och vad som gick bra och dåligt? Vad som hade underlättat?

• Svar på tråden Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?
  • Ordinär Man

- Hej, sätt dig ner. Det är något vi måste tala om.
    - Okej.
    Frun sätter sig ner.
    - Jaha, vad är det då?
    - Jag har inga som helst känslor för dig längre, och vi ska därmed skiljas.

Krångligare än så är det inte.

• Anonym (Stilla)
    Citerar Jz i #12: 

"Var ärlig och stark nu, för sättet hur du har lämnat henne kommer ni minnas så länge ni lever"

Tyvärr så har du gjort det hela värre. 
    För min egen del så  tar jag tillbaks mina avslutande  ord i #23.

• Anonym (Stilla)
    Ordinär Man skrev 2023-06-17 20:53:00 följande:

- Okej.
    Frun sätter sig ner.
    - Jaha, vad är det då?

Det var det. Nu har han varit otrogen dessutom. 
  • Anonym (Stilla)
    Ordinär Man skrev 2023-06-17 20:53:00 följande:

- Okej.
    Frun sätter sig ner.
    - Jaha, vad är det då?

Det var det. Nu har han varit otrogen dessutom. 
  • Anonym (Bestämt mig)

Den nya ja, hon förstår delvis att jag är rädd men hon är tydlig med att hon inte vill att frun ska få veta om henne på länge och att hon inte kommer acceptera att jag inte löser det så snyggt som möjligt och rätt snart. Jag är jvla rädd att förlora henne så jag behöver komma igång. Vi ska bort i midsommar och träffa gamla gemensamma polare. Kommer nog snacka med snubbarna där då och berätta om röran. Jag har dessutom lyckats boka semester med nya kvinnan med. Henne är jag helt ärlig emot iallafall men det gör skiten svår med eller kanske lättare för att jag måste eller vet inte...jag är med henne jämt i tanken och har varit det jvla länge, innan hon ens visste det.

Tror att jag redan pajat att lösa detta snyggt.

• Anonym (Stilla)
    Anonym (Bestämt mig) skrev 2023-06-17 21:02:08 följande:

Kommer nog snacka med snubbarna där då och berätta om röran. Jag har dessutom lyckats boka semester med nya kvinnan med. Henne är jag helt ärlig emot iallafall men det gör skiten svår med eller kanske lättare för att jag måste eller vet inte...jag är med henne jämt i tanken och har varit det jvla länge, innan hon ens visste det.

Men människa....bokat semester med nya? Hur tänkte du där? Vad ska du säga till frun? Barnen? 
    Varför måste du se till att det blir så fult som möjligt? 
    Berätta för 17 inte för dina polare innan frun vet!!!
  • Anonym (?)

Den nya ja, hon förstår delvis att jag är rädd men hon är tydlig med att hon inte vill att frun ska få veta om henne på länge och att hon inte kommer acceptera att jag inte löser det så snyggt som möjligt och rätt snart. Jag är jvla rädd att förlora henne så jag behöver komma igång. Vi ska bort i midsommar och träffa gamla gemensamma polare. Kommer nog snacka med snubbarna där då och berätta om röran. Jag har dessutom lyckats boka semester med nya kvinnan med. Henne är jag helt ärlig emot iallafall men det gör skiten svår med eller kanske lättare för att jag måste eller vet inte...jag är med henne jämt i tanken och har varit det jvla länge, innan hon ens visste det.

Det här blir ju bara värre och värre. Börjar få svårt att ta dig på allvar. Självklart ska du INTE berätta för "snubbarna" på midsommar. Eller försöker du få det att komma ut den vägen? Och självklart ska du inte åka på semester med den nya. Herregud. Om det här är på riktigt så undrar jag verkligen hur det står till med dig.
  • Anonym (Oj)

Känns nästan som att den nya är en väg ut för dig och att du kastar dig in i det istället för att skiljas på ett sunt sätt och bli självständig innan du blir ihop med någon ny. Många män verkar tyvärr göra såhär, vänta in en ny innan de lämnar den gamla, men tills dess går det bra..

• Anonym (what?)

Men vaffaan? Du ska väl inte sabba allas midsommar med din sorgliga röra heller? SÅ dåligt...

Och "pajat att lösa det snyggt?" No shit Sherlock... Obestämd

Hur ska du förklara för din fru att du bara försvinner när du är på resa med den nya?

*skakar på huvet*
  • Anonym (what?)
    Anonym (Oj) skrev 2023-06-17 21:18:18 följande:

Känns nästan som att den nya är en väg ut för dig och att du kastar dig in i det istället för att skiljas på ett sunt sätt och bli självständig innan du blir ihop med någon ny. Många män verkar tyvärr göra såhär, vänta in en ny innan de lämnar den gamla, men tills dess går det bra..

Det finns för all del kvinnor som gör så också, det är knappast bara män.

Det fanns de som sa "jag ger dem max tre månader" när jag gick in i en ny relation direkt, men det fick de allt äta upp för nu är det över 20 år sedan.
Svar på tråden Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?