Inlägg från: Anonym (Gryning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gryning)

Dags att polisanmäla ALLA kommentarer mot vita som hets mot folkgrupp/rasism

flygrl skrev 2023-03-21 19:26:54 följande:
    Fast hur trist jag än tycker det är att som svart påpeka det är svarta också den i särklass mest våldsamma gruppen i USA. Svarta dödar svarta i en enorm omfattning och BLM:s defund the police-snack är ett allvarligt hot mot hela samhället men kanske allra mest mot det svarta communityt. Som svart person känner jag numera enbart obehag inför BLM. :/

Kopplingen mellan att vara svart och fattig är ganska stark. Kommer någon från ett mindre förfördelat samhälle, så innebär det också en ökad brottslighet. Sen kan man tänka till några vändor till för att se mekanismerna bakom det. Är det en slump att svarta människor är överrepresenterade i brottsstatistiken och samtidigt fattigdom? Att svarta dödar svarta handlar också om en systematisk orättvisa.

Jag har förståelse för den mer aggressiva delen av BLM, tror det är en naturlig reaktion på orättvisor, även om jag inte håller med om sättet.

• Anonym (Gryning)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-22 09:21:16 följande:
    "Är det en slump att svarta människor är överrepresenterade i brottsstatistiken och samtidigt fattigdom?"

Hönan eller ägget... Går att tolka som man vill men det betyder ju inte att man har rätt.
    Det finns också en stark korrelation att växa upp utan pappa. Hur är det att växa upp när förebilderna man har är kriminella? Och tycker det är vitt att anstränga sej i skolan. Hur blir det om man går höra från vänsterkanten att hela olika utfall är ett bevis på rasism? Hur blir det om man tror på de som menar att hela samhället bygger på att gynna vita på svartas bekostnad?
    Det ena utesluter inte det andra. Kriminella föräldrar skapar inte det bästa underlaget för ett barn. Handlar inte om vänster/ höger åsikter heller. De flesta har observerat att vita människor är förfördelade i samhället. Det är bara att glutta på statistik. Sen kan man fundera på varför det är så. Om alla hade samma förutsättningar, så skulle det inte finnas en signifikans angående det. Vilket man då kan dra slutsatsen att det finns mekanismerna som styr sånt.

nu bor jag som sagt i usa, här blir du tillfrågad om din etnicitet hela tiden (exempelvis när du är hos läkaren, eller i andra sammanhang) antar att det är enklare att föra statistik då.
  • Anonym (Gryning)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-22 15:19:17 följande:
    Loury made a big impact in the mid-eighties with his ideas about pathological flaws in African American culture; the absence of committed fathers, the high crime rates. That was the real enemy within the community, coined by Loury as ?the enemy within?. But this enemy was hardly addressed. All attention was focused on the enemy without: white racism in the US.
    [...]
    ?And I agree, of course it is: the culture of black lives in poor areas of America is the product of a history that goes all the way back to slavery. But what I am saying: all these external influences do not relieve you of the responsibility to take good care of your children, to take care of your own life. If we want change, we also have to look at ourselves.?

You argue that anti-racists with their demands actually empower white people whilst infantilizing black people. What do you mean by that?

?Black Lives Matter activists make an appeal to the white majority: acknowledge your privileges, apologize. In doing so, they make the white American the moral agents: they can decide to do the right thing. At the same time, poor black people are the product of history, they are helpless victims of their circumstances. I wish more autonomy for my community to seal their own destiny and not depend on white Americans for justice.?

glennloury.substack.com/p/if-the-black-community-wants-change

Please Stop Helping Us

- Jason L. Riley

strukturer....

Det du citerar angående strukturer visar ju att det finns strukturer som missgynnar mörkhyade. osökt så vandrar mina tankar till kungens jultal för några år sen då han sa "Det kommer inga stekta sparvar flygande om du inte själv bemödar dig om att göra ditt bästa." angående hemlösas situation.

åsiktsartikeln du citerar påminner lite om det. svarta människor är där dom är för att de inte ansträngt sig tillräckligt. 

• Anonym (Gryning)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-22 17:01:15 följande:
    " åsiktsartikeln du citerar påminner lite om..."

fler opålitliga svarta som inte håller med blm.

"Det du citerar angående strukturer visar ju att det finns strukturer som missgynnar mörkhyade."

Har jag påstått att det inte existerar?
    Black votes matter to many politicians - more so than black lives. That is why such politicians must try to keep black voters fearful, angry and resentful. Racial harmony would be a political disaster for such politicians.

eu.staugustine.com/story/opinion/2016/07/28/thomas-sowell-black-lives-matter-less-black-votes/16301874007/

Vad är det du vill säga med dina inklippta inlägg?
    Att det finns en massa ?opålitliga svarta? eller?
  • Anonym (Gryning)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-22 17:59:31 följande:
    läs inlägget jag citerade i #79
    Du vill säga att det finns strukturer som förfördelar vita människor?
  • Anonym (Gryning)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-22 18:37:59 följande:

Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-03-22 12:43:27 följande:
    Jag har mycket svårt att tro att du är svart. Du gillar inte BLM?! Du gillar alltså inte organisation som vill stoppa mord på svarta? Du tycker också att svarta är mest våldsamma gruppen, trots den omfattande rasismen och mord på svarta i USA. Hur ska man göra då som svart tycker du? Lägga sig ner bara och dö? Du må vara svart, men du är inte en person att lita på.
    Vill du att man gissar vad du vill säga? Du klipper och klistrar in andras åsikter, men du har ingen egen? Vad vill du säga?
  • Anonym (Gryning)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-22 19:39:04 följande:
    ibland tror jag att vissa låtsas att inte förstå.
    ClumsySmurf skrev 2023-03-22 17:01:15 följande:
    " åsiktsartikeln du citerar påminner lite om..."

fler opålitliga svarta som inte håller med blm.
    [...]

Du menar att vissa ?opålitliga? (enligt dig) svarta människor inte håller med BLM? 

jaha, är det nyheter? Vad vill du säga med det då? 

• Anonym (Gryning)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-22 20:10:58 följande:
    //
    Har du något åsikt? Eller sysslar du enbart med klipp och klistra?
  • Anonym (Gryning)
    Embla twopointoh skrev 2023-03-22 23:36:54 följande:
    Förutom att det där är personligt påhopp på Flygrl, så kan åsikterna du ger uttryck här klassas som rasism. Man kan inte vara svart "på riktigt" och samtidigt anse att BLM inte representerar ens åsikt eller intressen. Om man är svart och inte tycker som du är man inte att lita på.

Icke-vita inte är en homogen grupp. Alla icke-vita är inte Vänster. De som kallar sig anti-rasister, eller ger uttryck för åsikter som är i linje med detta, har ironiskt nog ofta en världsbild som i sig självt bygger på just rasism.

BLM är ingen terrorgrupp, läser man vad de står för så är det lätt att sympatisera. Sen så är det säkert så att alla grupper som vill synliggöra olika element i samhället även drar till sig de mer extrema elementen. 

Jag anser det inte konstigt att flygrl inte sympatiserar med BLM, det handlar om preferenser. Alla är olika. Kanye West verkar sympatisera med nazism exempelvis. 

• Anonym (Gryning)
    Anonym (Simba) skrev 2023-03-23 11:57:24 följande:
    Det är människor som saknar common sense. De som gör det finns hos extremvänstern och extremhögern. Folk i mitten som försöker se helheten brukar vara folk som är någorlunda vettiga. Både bland vita och svarta. 
    Både du och jag vet att det inte är högerextremister som uttrycker sig nedvärderande mot vita. Det är ofta folk på vänsterkanten. Folk som pratar om mansnormer, vithetsnorm, patriarkala strukturer, förespråkar könsbyte av 6 åringar osv. Sedan finns det en liten grupp människor som inte fattar bättre och som går och tror på allt detta. Som tror att alla vita som inte är vänsterextremister utan en del av majoriteten vill förtrycka svarta osv. De köper propagandan som sprids av en liten grupp konstiga individer. 

Det finns rasism mot svarta, ja. Det finns vita som är rasistiska mot svarta. Men det finns även araber som är det, kurder som är det, juggar som är det. Men i de här små grupperna av hatiska individer så byggs det upp en felaktig uppfattning om att den vita majoriteten förtrycker svarta och är rasistiska. Det är fel. Den grövsta rasismen i samhället kommer oftast från andra invandrargrupper. 
    så folk på vänsterkanten är vanliga förespråkare för könsbyte av 6-åringar? Din paranoia och konspirationsteorier verkar inte ha några gränser. Du verkar ha en vriden uppfattning om vad ?vänstermänniskor? egentligen är. Antar att du är ?fröken allvar? som kände sig förföljd av vänstermänniskor på stan, skulle vara osannolikt med två såna som dig.
  • Anonym (Gryning)
    Anonym (Simba) skrev 2023-03-23 12:37:04 följande:
    De extrema åsikter kommer från extra människor som finns på den extrema vänsterkanten. Sedan säger jag inte att alla som röstar på vänstern står för dessa åsikter. Men de som har dessa åsikter är inga nationalister, moderater eller kristdemokrater om vi säger så. 
    Du är inte förföljd av hatiska vänstermänniskor eller feminister för den delen. Det går inte att identifiera en vänstermänniska bara visuellt. Någonstans måste du förstå att det du hört (från någon källa, eller kanske inbillar dig) om att vänstermänniskor förespråkar könsbyte på 6-åringar är helt orimligt och konspiratoriskt. Du pratar om vithetshatet och tar upp löneskillnader mellan män och kvinnor som ett bevis på hatet mot vita cis-män. Din verklighetsuppfattning verkar skev.
  • Anonym (Gryning)
    Anonym (Simba) skrev 2023-03-23 13:06:15 följande:
    Jag känner mig inte förfölj av vänstermänniskor. 

Jag försöker bara visa på sambanden och förklara varifrån de rasistiska åsikterna mot vita kommer ifrån. Det har sin grund där. 

Många vita, speciellt ungdomar, har blivit utsatta för brutal rasism. Blivit misshandlade eller förnedringsrånade av flera andra förövare. Samtidigt blivit kallade kränkande och rasistiska ord, samt har hela brottet i sig haft en rasistisk utgångspunkt. Det är hemskt. Och när folk som du eller andra på extremvänstern förvägrar de upprättelse genom att ni förnekar att de blivit utsatta för rasism, så blir de utsatta för ett dubbelt övergrepp. 

Rasism kan drabba alla. Precis som hat kan drabba alla, eller våld kan drabba alla. Ingen är immun. Det finns flera exempel på länder där en minoritet ofta utsatt en majoritet för rasism. Så begreppet har ingenting med det att göra. Faktum är att rasismen kan slå mot alla. Men det tar sig olika uttryck.  

Du är ganska fördomsfull. Jag är väldigt långt från vänsterkanten i min ideologiska ståndpunkt.

Däremot så kommer du med ganska många uttalanden som saknar förankring i verkligheten (såsom att vissa vänstermänniskor förespråkar könsbyte för 6-åringar) vilket leder mig till att tro att antagligen så hämtar du din propaganda från osäkra konspiratoriska källor, eller så hittar du på.

• Anonym (Gryning)
    Anonym (Simba) skrev 2023-03-23 13:23:10 följande:
    Huvudsaken är att du blir uppmärksam på den rasism som drabbar vita och som osynliggörs. Det är jättebra att du uppmärksammar när svarta blir utsatta, jag har inget emot det. Men glöm inte bort alla de offer som står på andra sidan. Rasism handlar om att man känner ett förakt mot en annan ras, och sedan låter man det ta sig uttryck genom våld, hat eller diskriminering.   

Jag är medveten om att rasism mot vita existerar. Du drar det dock till en annan sorts extrem nivå, och sprider falsk propaganda, speciellt om ?vänstermänniskor? som du så föraktfullt säger. Sen så går man en besk smak i munnen när folk som?postman? säger att han som vit, medelålders man blir utsatt för rasism och hat varje dag. De flesta förstår antagligen att det är extrem överdrift, offerkoftan denne använder handlar mer om att nedspela rasismen som svarta faktiskt blir utsatta för. 

Det är det som stör mig med den här tråden. Därför jag tog upp BLM och jämförde med ?All loves matters ? som används på samma sätt. Självklarheter, men används för att osynliggöra rasismen på svarta.

Du har extremt mycket fördomar om vad en ?högermänniska ? kontra ?vänstermänniska? egentligen är. De allra flesta i samhället, oavsett politisk läggning observerar orättvisor på ett förnuftigt sätt. 

• Anonym (Gryning)
    Anonym (Rasist) skrev 2023-03-23 15:34:16 följande:
    Du är duktig på att trycka ner och förlöjliga den du debatterar mot.
    Härskartekniker kan du lägga ner, bara otrevligt.
    Det är ts åsikter att ?vänstermänniskor? förespråkar könsbyte på 6-åringar. Det har ingen förankring i verkligheten. Menar du att jag förlöjligar ts när jag uppmärksammar det?
Svar på tråden Dags att polisanmäla ALLA kommentarer mot vita som hets mot folkgrupp/rasism