Anonym (Simba) skrev 2023-03-23 13:23:10 följande:
Huvudsaken är att du blir uppmärksam på den rasism som drabbar vita och som osynliggörs. Det är jättebra att du uppmärksammar när svarta blir utsatta, jag har inget emot det. Men glöm inte bort alla de offer som står på andra sidan. Rasism handlar om att man känner ett förakt mot en annan ras, och sedan låter man det ta sig uttryck genom våld, hat eller diskriminering.
Jag är medveten om att rasism mot vita existerar. Du drar det dock till en annan sorts extrem nivå, och sprider falsk propaganda, speciellt om ?vänstermänniskor? som du så föraktfullt säger. Sen så går man en besk smak i munnen när folk som?postman? säger att han som vit, medelålders man blir utsatt för rasism och hat varje dag. De flesta förstår antagligen att det är extrem överdrift, offerkoftan denne använder handlar mer om att nedspela rasismen som svarta faktiskt blir utsatta för.
Det är det som stör mig med den här tråden. Därför jag tog upp BLM och jämförde med ?All loves matters ? som används på samma sätt. Självklarheter, men används för att osynliggöra rasismen på svarta.
Du har extremt mycket fördomar om vad en ?högermänniska ? kontra ?vänstermänniska? egentligen är. De allra flesta i samhället, oavsett politisk läggning observerar orättvisor på ett förnuftigt sätt.