Dags att polisanmäla ALLA kommentarer mot vita som hets mot folkgrupp/rasism
Hat i alla former är aldrig bra, men jag måste erkänna att jag aldrig stött på rasism mot vita. Hur uttrycks sånt menar du?
Hat i alla former är aldrig bra, men jag måste erkänna att jag aldrig stött på rasism mot vita. Hur uttrycks sånt menar du?
Det ts skriver är väl självklarheter. Frågan är varför det ens tas upp. Kan jämföras med ?black lives matters? som snabbt följdes upp av ?all lives matter? som alla troligen vet användes för att ta bort uppmärksamheten (nedspela) orättvisorna som svarta människor drabbas av varje dag (speciellt i usa antar jag)
postman skriver sen att han som vit, medelålders man blir utsatt varje dag på grund av sitt kön och hudfärg. Ingen närmare förklaring.
Vänstermedia såsom p3 påstår du. Hur uttrycker dom hat mot vita menar du?
sen pratar du om motsättningar och hat i samhället, men det är du som skriver ? De är allmänt vedertaget att i vissa vänsterkretsar eller vänstermedier tala öppet på ett nedvärderande sätt om vita och att tillskriva vita egenskaper som demoniserar vita.?
enligt dig så verkar ?vänstern? syssla med rasism i största allmänhet.
Du låter som ?fröken allvar? som påstod att hon blev förföljd av lättidentifierbara ?vänstermänniskor? på stan och hatad av 6000 feminister för att hon är vit. Det genererade panikattacker hos henne när hon så en ?vänstermänniska? på stan.
BLM är ju en reaktion på hur svarta blir behandlade, från myndigheter eller polis. Varför ska man ta upp våld mot vita när statistiken talar sitt tydliga språk? BLM vill ju uppmärksamma detta. Skulle det vara jämt skägg mellan svarta och vita så skulle BLM inte behövas.
att säga att all loves matters är ju som att slå in öppna dörrar. Goes without saying. Retoriken används på ett sätt att göra orättvisorna som svarta blir utsatta för obetydlig.
(fö jag bor i usa)
Våld i samhället drabbar alla mer eller mindre. Svarta (speciellt här i usa, där jag bor) är överrepresenterade. Svarta blir sämre behandlade. Man kan fundera över varför. Uppmärksamma mekanismerna, bli medveten hur man själv agerar så man inte gör skillnad på människor beroende på hudfärg/ nationalitet. För ja, det finns strukturer i samhället som förfördelar vita. Själv kan jag nästan känna en tacksamhet att jag tillhör den förfördelade gruppen i samhället, speciellt när man ser hur mörkhyade blir behandlade, men samtidigt inser jag att jag är privilegierad.
Nu är det kanske lite extremt i usa, men hörde från en att han sett en mörkhyad person springa. Han tänkte direkt att han var på flykt från något, innan han insåg att denne var ute och motionerade. I mitt barns skola blev någon kallad för n*gger förra veckan.