Inlägg från: Anonym (Jappijappi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jappijappi)

Dags att polisanmäla ALLA kommentarer mot vita som hets mot folkgrupp/rasism

Anonym (Simba) skrev 2023-03-18 15:37:24 följande:
    Nej det är jättedåligt. All rasism där man hackar ner på hudfärg. 

Mot vita kan den uttryckas såhär:

"Jag valde att inte gå till den restaurangen eftersom det vanligtvis sitter många vita cis män där".

Eller:
    "Vita utnyttjar andra och skapar orättvisor"

Bland ungdomar kan det vara kommentarer som anspelar på nationalitet. Exempelvis "svennehora" eller "svennejävel". Detta är väldigt vanligt, men har inte klassats som rasism. 
    Inte bara ungdomar säger så! Har även hört vuxna säga såna dumheter. 
  • Anonym (Jappijappi)
    Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-03-20 14:28:42 följande:
    Jag är vit och aldrig i mitt liv hört sådana där påstående som du beskriver eller upplevt någon slags rasism mot mig! Misstänker att det är någon sverigedemokrat som ligger bakom den här tråden som försöker sprida främlingsfientlighet.
    Äh, lägg ner. Man måste väl kunna diskutera om saker och ting utan någon skriker "Sverigedemokrat och främlingsfientlighet" hela tiden. 
  • Anonym (Jappijappi)
    Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-03-20 14:54:50 följande:
    Känner du dig träffad?! Jo, vi kan diskutera saker och det är det vi gör här. Men, sverigedemokrat är för mig lika med person som har rasistiska åsikter och värderingar som många gånger i historien lett till fruktansvärda brott, mord och folkmord. Dessutom upplever jag att sverigedemokrater kommer med osanningar och förvrider fakta och jag har inte förtroende för sådana. 
    Varför skulle jag känna mig träffad? Man ska kunna diskutera saker och ting utan att folk ska slänga sig ur saker och ting som du gör. Det är din sanning, men du måste tåla att folk har en helt annan åsikt än vad du har, istället för att skrika "rasist", för det minsta lilla och förmodar saker som du faktiskt inte har någon aning om. Du bara antar att det så, men du vet inget. 
Svar på tråden Dags att polisanmäla ALLA kommentarer mot vita som hets mot folkgrupp/rasism